matrix voor zelfbouw.

Voeding:

pcoene:walker:
 

Attachments

  • voeding buffer patch iii.jpg
    voeding buffer patch iii.jpg
    24,5 KB · Bekeken: 73
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Misschien moeten we een keertje aan een tafel gaan zitten, want ik kan geloof ik wel wat van je leren.

Die schema's van die maplins staan ook op: http://omega.tellus.vallentuna.se/anders/
Ook die van de ETI.. Ik vind het moeilijk om daar precies het juiste uit te filteren.

PB me maar als je het iets lijkt.

Beste Johnny,

Ik heb die site van http://omega.tellus.vallentuna.se/anders/ gezien. De letterlijke bouwbeschrijving van de Maplin 5600S staat er op, wat ik er misschien meer van heb zijn de prints zelf, het frontpaneel, toetsenbord ed. En natuurlijk de matrix.

Ook heb ik even nagedacht over jouw voorstel om aan de tafel te gaan zitten. Wat denk je van mij te verwachten?
Ik heb misschien een andere mening dan wat te doen gebruikelijk op synthforum geventileerd wordt.

Verder zouden de schema's, die ik via deze pagina aan jou heb getoond, je een en ander helder moeten maken. Als je twijfelt, vertel het mij.

pcoene:walker:
 
Origineel geplaatst door pcoene
Beste Johnny,

Ik heb die site van http://omega.tellus.vallentuna.se/anders/ gezien. De letterlijke bouwbeschrijving van de Maplin 5600S staat er op, wat ik er misschien meer van heb zijn de prints zelf, het frontpaneel, toetsenbord ed. En natuurlijk de matrix.

Ook heb ik even nagedacht over jouw voorstel om aan de tafel te gaan zitten. Wat denk je van mij te verwachten?
Ik heb misschien een andere mening dan wat te doen gebruikelijk op synthforum geventileerd wordt.

Verder zouden de schema's, die ik via deze pagina aan jou heb getoond, je een en ander helder moeten maken. Als je twijfelt, vertel het mij.

pcoene:walker:
Ik krijg als het goed is binnenkort de matrix binnen en dan ga ik aan de slag en wellicht heb ik dan je hulp nodig.

Ik zit nu weer op ebay te kijken en er staat een andere matrix te koop:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3331034648&category=10611

Maar Kandyman biedt erop en ik heb al eens een keertje goede zaken met hem gedaan, dus ik wil hem eigenlijk niet overbieden. Dit is zo'n drie polig matrix van 20x20 cm. Iets te groot voor mijn gevoel.

Er is ook een foto van de achterkant en het lijkt erop of ze bovenaan alle drie de pinnentjes aan elkaar gemaakt hebben en aan de zijkant drie lossen draaitjes per aansluiting hebben. Meteen een splitter dus.
 

Attachments

  • ghielmetti.jpg
    ghielmetti.jpg
    25,5 KB · Bekeken: 76
Beste Johnny,

Wat mij aan een driepolige matrix opvalt is dat het kennelijk gaat om een verbinding tussen twee bronnen over drie verschillende lijnen met afzonderlijk een verschillend potentieel. Dat zou het praktische bezwaar van gebufferde verdeling kunnen opvangen. Met nadruk: kunnen opvangen. Het is maar wat je aan elk van die drie polen hangt.

Dus ook hier geldt toch een doordachte layout! Alsmede een prima organisatie van de apparatuur die je er aan wilt koppelen. Je brengt de meest gevoelige delen van electronische apparaten onder handbereik, juist die door de bank genomen in de praktijk weinig bereikbaar zouden zijn. Om dat duidelijk te maken (en dan maar weer relativeren naar een eenvoudige situatie): hoevaak trek je de in- en uitgangen van een casetterecorder los om deze aan een ander apparaat te koppelen? Ik bedoel: hoevaak gemiddeld per dag, per week etc. En hoevaak heb je je daarbij, per ongeluk, vergist?

Nou, met een matrix wordt dat dus allemaal anders.
Daar moet je verdomd goed over nadenken.
 
Ik heb inmiddels mijn matrix binnen en er zitten pinnentjes bij met een weerstand en een diode. Dat is natuurlijk wel handig.

Ik kan nu signalen van A...Z naar 1...10 routen. Door de diode en weerstand is een opamp circuitje zeker noodzakelijk, dus ik ga je schema's uitvoerig bekijken. Vooral de tekening van je buffer lijkt voor mij wel erg geschikt.
 
Ik zit nu eventjes te denken, maar door die diodes kan ik er geen audio meer doorheen jagen.... mooi vervelend dus.... Heeft de verkoper staan te liegen op ebay...
 
@JohnnyBusca: na 15 jaar een antwoord ;-) : Vervangen van die diodes door een brugdraadjes of een SMD weerstandje.
 

Attachments

  • Sam_0647.jpg
    Sam_0647.jpg
    66,5 KB · Bekeken: 55
  • patchbay.jpg
    patchbay.jpg
    89,9 KB · Bekeken: 58
  • Sam_0652.jpg
    Sam_0652.jpg
    42,9 KB · Bekeken: 58
  • Sam_0651.jpg
    Sam_0651.jpg
    51,1 KB · Bekeken: 61
Back
Top