Kabel Sennheiser HD800 stuk, reparatie of nieuwe kabel, wie?

154

Lid van de week
Lid sinds
30 januari 2007
Berichten
5.275
Locatie
Amsterdam
Met mijn domme kop heb ik de kabel van mijn geliefde Sennheiser HD800 stukgetrokken met mijn bureaustoel. Hij is bijna door aan de linkerkant aan de koptelefoon-kant, en het is aan die kant nogal een lastige kabel. Sennheiser gebruikt hier eigen connectors, een zogenaamde ODU jack. Nu lijkt het niet zo goed te gaan met Sennheiser, en is het de vraag of deze kabel nog geleverd kan worden, en dussss

Is er iemand hier die zo'n kabel zou kunnen fixen of maken? stereo jack naar 2 ODU jack Sennheiser voor een HD800? de jacks aan de kabel zijn nog prima, wellicht zijn deze nog bruikbaar?

Sennheiser Cable HD 800 Series is de kabel bij de winkel waar mijn bestelling al wat maanden uitstaat, denk dat het er niet goed uitziet heel eerlijk gezegd qua kans dat dat iets gaat opleveren.

Help! :)
 
Sennheiser gaat niet zo goed, en wellicht richting einde verhaal voor dit deel. Geen kabels uit die hoek helaas...
 

Niet specifiek sennheiser lijkt me, nieuwe connector op de kabel laten zetten zal mogelijk moeten zijn.
 
En niet te vroeg juichen, volgens mij is ODU een principe kabel en is er daarbinnen van alles mogelijk, en heeft Sennheiser weer een eigen(vrij prijzige) variant van ik meen de push/pull variant.

Maar goed, de stekkers zijn niet het probleem, de kabel is stuk, dus mooiste zou zijn als de og stekkers gewoon een cm terug aan de kabel kunnen worden gesoldeerd oid
 
IMG_7444.jpeg
IMG_7446.jpeg
 
Doet hij het nog?

Zoniet kun je proberen het zwarte platic eraf te halen en kijken of je de kabel opniew vast kan solderen.
Zwarte krimkous gebruiken.

Hier kun je eventueel alleen de conenctors kopen.


Hier gebruikt iemand andere connectors.
Maar je kun kijken of degene die je hebt ook zo werken.
Als dat zo is kun je hem repareren. Anders moet j een nieuwe connector kopen.

 
Helaas doet hij het niet echt meer, en kan ik niet solderen, vandaar de vraag alhier.
 
Hoe ziet de kabel eruit?
Kan die nog gefixed worden wellicht?
Music service centre beegden ?

Of enig ander fatsoenlijk hifi reperatie / onderhouds bedrijf in de buurt

Lijkt me geen superklus, wel wat gepuzzel misschien ..
 
200eu is de standaard prijs, heb je een linkje?

solderen kan ik dus niet, dus dat jij dat zou doen is mooi, maar heb ik dan weer niet heel veel aan :)
 
ah, duitse amazon. vrees wel het ergste want bij sennheiser zelf zijn ze out of stock en alle resellers geven aan dat ze er niet aan kunnen komen...
 
Maar bij sennheiser zelf niet, en de reviews zijn ook niet heel positief(op amazon.de) over daadwerkelijke levering. Het is een raadselachtige situatie, en het dreigende faillisement van deze poot geeft geen goed gevoel zeg maar aangaande daadwerkelijke stock en hun ebay en andere veilingsite aanbiedingen.
 
Niks belet je te bestellen als je paypal gebruikt.

Als amazon stock had en niemand koopt zit sennheiser ooit zonder en heeft amazon je ding.
 
Back
Top