Welke analoog zou ik het best kopen

liquidthrust

Onverbloemd
Lid sinds
13 februari 2010
Berichten
3.652
Locatie
Antwerpen
Hoi, ik wil al een tijdje een analoog kopen maar ik twijfel enorm tussen welke. Ik zou graag deze sound willen recreëren:







Hij gebruikt wel VST's naar wat ik heb vernomen, en antwoorden op mijn mails doet ie ook al niet :p Dus wat ik mij af vroeg is welke synth zou het dichts bij dit geluid kunnen komen? Een sequential six trak, een pro one of misschien een sh 101? Puur voor de bass dan. College zijn nummers klinken net alsof ze uit een jaren 80 film komen, en dit is wat mij ook zo aanspreekt. Hier heeft hij zich ook op gebaseerd samen met vele Italo Disco invloeden. Dus als iemand me kan helpen :)
 
Laatst gewijzigd:
Of je sampelt ze, maar dat is niet de vraag toch....

Een 101 is goed te doen voor wat basslines.
 
thnx elektrovolt, nja, ik wil liever het echte materiaal hebben Kalusi
 
wat hebben we het tegenwoordig toch makkelijk..
keuze,s te kust en te keur in alle vormen en prijzen..
in de jaren 70 toen ik graag het geluid van die bands van toen wilde hebben, kon je alleen maar kiezen uit een stuk of 4 modellen als ze dan ook nog eens ingevoerd waren..
en dan schrok je je wezenloos van de prijzen..
de korg ms 20 en andere goedkopere modellen heeft geloof ik toch wel voor een grotere intresse van muzikanten geleid
 
misschien is teveel keus ook niet goed, vroeger wist je tenminste waar je aan toe was
 
ligt ook aan je budget:
ms20 voor het metalen randje, sh101 voor de wat mooiere basjes.
of ga op safe en koop een little phatty
 
ligt ook aan je budget:
ms20 voor het metalen randje, sh101 voor de wat mooiere basjes.
of ga op safe en koop een little phatty

Ja idd. Ik denk wel dat ik op safe kan spelen bij een sh101, ook qua budget, alhoewel de little phatty mij ook enorm aanspreekt. ik wil het liefst ook sliders en knoppen hebben, ik heb het niet zo op menu's eigenlijk.
 
Laatst gewijzigd:
je wilt deze geluiden namaken,die waarschijnlijk met software gemaakt zijn, maar je hebt liever 'het echte spul' in plaats van virtueel analoog?

ik moet zeggen, die bassen in die tracks klinken heel goed, als je zou zeggen dat het analoog spul was zou ik het ook geloven.

VA: Ion, ms2000 / microkorg en dergelijke kan je heel wat mee in deze richting.
 
College

College

Een Dell? 8o)
 

Attachments

  • A-1218951-1221164709.jpeg
    A-1218951-1221164709.jpeg
    55,7 KB · Bekeken: 59
lol Baszline, Ja elektrovolt ik vind het gewoon, pff nep?.. Maar de Moog Little Phatty klinkt geknipt als ik mijn oren moet geloven. Ik haal ook meer plezier uit die dingen als ik ze voor mij heb liggen dan dat ik op een plat scherm sta te staren. Ben best wel bereid om mijn geld eraan te verprutsen, en dat ik weet dat ik er geen spijt van ga hebben. Microkorg heb ik op het moment, zalig klein dingetje wel
 
Yup, next stop Linn Drum :kroon:
 
De Little Phatty kan ik je echt aanbevelen. Dit is een van mijn favoriete monosynths en ik heb er geen spijt van dat ik mijn Mono/Poly ervoor heb verpatst. Je hebt niet een draaiknop per parameter, maar er is goed mee te werken. Je kunt de golfvorm moduleren van driehoek naar puls, dus niet alleen de pulsbreedte en je kunt het filter oversturen.

De SH-101 is nu duurder dan hij nieuw was. Ik heb de mijne voor 550 euro verkocht (wel inclusief twee extra cv-in modificaties), maar straks koop je voor een paar honderd euro meer nieuw een Dave Smith Mopho met aanslag- en drukgevoelig keyboard. Die heeft twee vco's en sub-vco's, meer envelopes en meer modulatiemogelijkheden en is ook nog eens stereo, heeft midi en is uit te breiden tot een 5-stemmige synth.

De baslijntjes van de SH-101 haal ik nu uit de MAM MB-33 II. Die kost geen 150 meer tweedehands. Of uit de Andromeda. Die is natuurlijk iets duurder. Rob Papen heeft een mooie, eender klinkende SH-imitaties gemaakt voor de Andromeda. Het geheim van de Rolandbasjes is de omgekeerde \/ zaagtand.

Succes met je keuze. Analoog verveelt mij nooit en als je ooit de overstap naar modulair maakt, gaat er helemaal een wereld voor je open.
 
heel erg bedankt Akikaze, ik ga me er eens in verdiepen vanavond :)
 
straks koop je voor een paar honderd euro meer nieuw een Dave Smith Mopho met aanslag- en drukgevoelig keyboard. Die heeft twee vco's en sub-vco's, meer envelopes en meer modulatiemogelijkheden en is ook nog eens stereo, heeft midi en is uit te breiden tot een 5-stemmige synth

Succes met je keuze. Analoog verveelt mij nooit en als je ooit de overstap naar modulair maakt, gaat er helemaal een wereld voor je open.

Die Mopho keyboard klinkt lijkt inderdaad wel heel interessant. Maar die schijnt pas in april te komen.
 
Back
Top