Ervaringen Virus TI

Ik heb ook een Cubase SX3 gerelateerd vraagje:
Het lukt me nog niet goed om knopbewegingen op te nemen in Cubase. Als ik Cubase net opgestart zie ik nog wel midisignalen binnenkomen als ik aan de Virus knoppen draai, maar na het laden van de Virus VST stopt hij er mee.
Het gaat ook wel eens een minuut goed. Dan draaien de knoppen in de Virus VST keurig mee, maar na drie keer draaien kapt hij er mee.
Is dit een bekend probleem?
 
Is het mogelijk om de Virus effecten (reverb, distortion,...) ook op andere VST's en audiosporen te gebruiken als je via Virus Control VST werkt? En indien iemand tijd over heeft, zou ie me dan even een reverbvoorbeeldje van de virus kunnen posten ofzo? ;) Toen ik 'm getest heb ben ik niet aan de fx geraakt (toch niet lang genoeg) en ik ben er best wel benieuwd over :)

Tx!
 
hoi

hoi

Origineel geplaatst door Dezma
Weet iemand ondertussen een goeie prijs/levertijd verhouding :)
Serieus, ik zou hem willen bestellen voor hem geleverd te hebben in juli maar kweet echt niet wnnr ik hem moet bestellen en bij wie. Bij feedback doen ze in elk geval zeer vaag over de levertijd (en vriendelijk is anders).

Dezma,

Eventjes tussendoor, ge hebt een toffe website ! Heb je die track zelf gemaakt, daar bij die downloads? the Darkest Hour? Knap werk anders.
 
Jep thx :) (volledige versie in lofi staat hier, samen met nog andere tracks.

Kzie dat jij ook een virus TI hebt, gekocht in België? Tevreden mee?
Kverlang zo tot hij hier staat :)
 
Wheee! Ik heb zojuist even met de Ti mogen spelen bij Feedback in Apeldoorn.
Over het geluid kan ik niet zoveel zeggen i.v.m. koptelefoon, maar de opties zijn eindeloos en
re-te goed te bereiken dankzij het heerlijke gebruikersgemak.

Vorige week nog zag ik het nut van een Ti niet zo in t.o.v een B of C, maar ik ben helemaal
om. Vandaar dat ik het bakje ook over 2 weken ga aanschaffen nadat ik mijn KB kwijt ben.
Dit complete apparaat gaat bij mij in ieder geval al mijn hardware vervangen.
Rest mij nog een 2 persoons bed te kopen, want ik ben feliefd......
 
nou...die van mij is onderweg...vandaag binnengekomen bij de dealer...joepie..
 
Origineel geplaatst door Division
Is het mogelijk om de Virus effecten (reverb, distortion,...) ook op andere VST's en audiosporen te gebruiken als je via Virus Control VST werkt? En indien iemand tijd over heeft, zou ie me dan even een reverbvoorbeeldje van de virus kunnen posten ofzo? ;) Toen ik 'm getest heb ben ik niet aan de fx geraakt (toch niet lang genoeg) en ik ben er best wel benieuwd over :)
Nee je kan de Ti effecten niet als VST effect gebruiken. Net zoals bij de andere Virii kan je wel een audiosignaal als oscillator gebruiken, en op die manier de effecten gebruiken.

Vwb de reverb, die vind ik erg ok. Omdat de reverb nogal veel instellingen heeft, en een mp3 al snel een reverb tail verneukt, ga ik geen voorbeeldje posten :D
 
OK, no prob!
Maar als je zegt dat de reverb goed zit, dan geloof ik je wel! ;)
Thanks voor je reply
 
hoi

hoi

Origineel geplaatst door Dezma
Jep thx :) (volledige versie in lofi staat hier, samen met nog andere tracks.

Kzie dat jij ook een virus TI hebt, gekocht in België? Tevreden mee?
Kverlang zo tot hij hier staat :)

Ja hoor zeer tevreden, ontelbare mogelijkheden, af en toe nog een beetje buggie nog maar da komt wel in orde binnenkort met de OS 1.1 (hoop ik toch!)

Met welke apparatuur hebt ge dien 'Darkest Hour' gemaakt? Klinkt in ieder geval heel goed!
 
Misschien ligt het aan mij (ik heb ff een paar seconden gezocht in feedback) maar ik kon
de powerknop van de Ti niet lokaliseren? Bestaat deze, of ben ik genodzaakt mijn
stekkerdoos uit het stopcontakt re rukken?
 
Origineel geplaatst door koekebakker
Misschien ligt het aan mij (ik heb ff een paar seconden gezocht in feedback) maar ik kon
de powerknop van de Ti niet lokaliseren? Bestaat deze, of ben ik genodzaakt mijn
stekkerdoos uit het stopcontakt re rukken?

de 2 Transpose-knoppen tegelijk induwen :)
 
Re: hoi

Re: hoi

Origineel geplaatst door Faitman
Ja hoor zeer tevreden, ontelbare mogelijkheden, af en toe nog een beetje buggie nog maar da komt wel in orde binnenkort met de OS 1.1 (hoop ik toch!)

Met welke apparatuur hebt ge dien 'Darkest Hour' gemaakt? Klinkt in ieder geval heel goed!

Eum beetje vanalles echt :) : bass komt uit yamaha an1x, acid lijtje uit nova, fm uit waldorf microQ, pad is roland sh32 en lead is emagic es2.

Alles wordt echter binnenkort vervangen door de TI, enkel mijn an1xje doe ik nooit weg.
 
Re: Re: hoi

Re: Re: hoi

Origineel geplaatst door Dezma
Eum beetje vanalles echt :) : bass komt uit yamaha an1x, acid lijtje uit nova, fm uit waldorf microQ, pad is roland sh32 en lead is emagic es2.

Alles wordt echter binnenkort vervangen door de TI, enkel mijn an1xje doe ik nooit weg.

Alles vervangen door één TI? Weet je dat wel zeker? :)
 
Welja microQ wordt overbodig, TI heeft wavetables en ik heb 'm nooit echt leuk gevonden, vooral door die matrix om te programmeren.
Nova is wel leuk maar de sound staat mij niet volledig aan, hij kan wel wat maar deze verkoop ik vooral omdat ik het geld nodig heb om TI te kopen.
Sh-32 tjah kan wat coole geluiden doen en klinkt soms wel lekker maar wordt ook overbodig en ik kan opnieuw het geld goed gebruiken. Met het geld van mijn mixer en paar hw effecten kan ik hem bijna kopen.
Een paar bakken die ok zijn naar 1 bak die super is lijkt me een vooruitgang. Ik ga ook nog investeren in een paar softsynhts.
 
Origineel geplaatst door Dezma
Welja microQ wordt overbodig, TI heeft wavetables en ik heb 'm nooit echt leuk gevonden, vooral door die matrix om te programmeren.
Nova is wel leuk maar de sound staat mij niet volledig aan, hij kan wel wat maar deze verkoop ik vooral omdat ik het geld nodig heb om TI te kopen.
Sh-32 tjah kan wat coole geluiden doen en klinkt soms wel lekker maar wordt ook overbodig en ik kan opnieuw het geld goed gebruiken. Met het geld van mijn mixer en paar hw effecten kan ik hem bijna kopen.
Een paar bakken die ok zijn naar 1 bak die super is lijkt me een vooruitgang. Ik ga ook nog investeren in een paar softsynhts.

Ik ben het eens met jou met wat betreft het wegdoen van de Nova en SH-32.
De MicroQ zou ik persoonlijk houden. Heeft toch wel een aparte sound. Ik heb de mijne ooit verkocht en mis het weleens.
De nova daarentegen vind ik geen 'zak' aan.

:)\
 
Ik programmeer er niet graag met.. ik versta wat hij allemaal kan en heb er al hele toffe sounds mee gemaakt maar tis gewoon saai :)
De TI is qua synthese mogelijkheden misschien niet zo uitgebreid als de micro Q maar als je 20 knoppen moet indrukken om er te raken hoeft het toch niet meer voor mij.
Iemand die beide toestellen heeft, gehad heeft? Hoe zijn de TI wavetables?
 
Ik denk dat de Ti wel uitgebreider is, maar de microQ heeft zo zijn eigen sound die ooit wel is bruikbaar kan zijn...
De nova daarentegen vind ik, zoals ik net al aagaf en dat is mijn persoonlijke mening, zwaar k#@ ;)
 
Origineel geplaatst door gremlin23
Ik denk dat de Ti wel uitgebreider is, maar de microQ heeft zo zijn eigen sound die ooit wel is bruikbaar kan zijn...
De nova daarentegen vind ik, zoals ik net al aagaf en dat is mijn persoonlijke mening, zwaar k#@ ;)

Gek, ik denk percies het omgekeerde...Ik vind de Nova/Supernova series beter in gebruik en geluid dan de Q series


Maar goed dat smaken verschillen ;)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Septic
Gek, ik denk percies het omgekeerde...Ik vind de Nova/Supernova series beter in gebruik en geluid dan de Q series


Maar goed dat smaken verschillen ;)

;) hehe. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de nova II en Supernova II weer stukken beter en bruikbaarder vind klinken dan de I versies. De tweede versie nova's klinken helderder, scherper en strakker. Daarnaast kun je ook iets meer met deze synths. Bij de eerste generatie nova's klinkt het allemaal een beetje muddy en levensloos voor mij. Het is allemaal puur persoonlijk natuurlijk :)
 
Back
Top