X

Roland JV1010 - XV-5080 Series Tips & tricks topic

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

SmartMedia kaarten koop ik liever op Ebay, liefst niet van Chinese verkopers omdat er helaas nogal wat fake versies van oudere media en geheugen chips (en zelfs hele computer processors!) als "nieuw" door Chinese verkopers worden aangeboden die ofwel vroegtijdig de geest geven, ofwel het helemaal niet doen.

Comment

Dit is vet. Een programmer en lege sr-jv kaarten.

https://www.sector101.co.uk/sr-jv-romulator.html

Lege kaarten zijn 8mb zoals al de srjv rom's en nog vrij prijzig.
      ik heb ook niet kunnen vinden of je nu eigen patches en samples kunt laden of alleen images van een volle kaart dump.

CENSORED

Comment

Originally posted by flyweight View Post
        Dit is vet. Een programmer en lege sr-jv kaarten.

https://www.sector101.co.uk/sr-jv-romulator.html

Lege kaarten zijn 8mb zoals al de srjv rom's en nog vrij prijzig.
        ik heb ook niet kunnen vinden of je nu eigen patches en samples kunt laden of alleen images van een volle kaart dump.
        Ja, dit kwam ik ook net tegen, maar na snel scannen van de handleiding blijft de indruk hangen dat het niet makkelijk is om een soort 'best-of' ROM kaart te programmeren, met de lievelingssamples & patches uit de kaarten in mijn bezit.
        Ik laat me terzake graag door de experts hier wijzer maken in de materie.
        Als je niets te zeggen hebt, doe het dan niet hier ...

Comment

Als ik het goed begrijp kan je kaarten kopieren maar weten ze nog niet het sample end patch formaat.
          Denk dat dat heel moeilijk is omdat Roland propetarian compressed formaat gebruikt.

Nou ja dat his OK been beetje. Heb ze gemailed.
          CENSORED

Comment

Ja, zoiets heb ik ook begrepen. Officieel is het doel om door het uitlezen en analyseren en bewerken van die images uiteindelijk zelf samples en libraries te kunnen samenstellen op zo'n kaart. Maar in de praktijk werkt het alleen nog maar om images van bestaande kaarten uit te lezen en te kopieeren. Leuk voor de piraterij, al zijn de meeste SR-JV80 kaartjes goedkoper dan die losse flashboardjes, en dan moet je ook die programmer nog hebben.

Comment

Working...
            X