Roland voegt XV-5080 plugin toe aan Roland Cloud

5defbe8347559036fb9ed797_XV-5080%20pic-204756-min.jpg


Sinds gisteren is de vlaggenschip rompler XV-5080 toegevoegd aan Roland Cloud: https://www.rolandcloud.com/catalog/legendary/xv-5080

De XV-5080 is zeer uitgebreid en de plugin maakt het editen van de patches wel erg makkelijk. Mooie aanvulling dus wat mij betreft. En ja, het is nog steeds een abonnementsvorm en nee, je kunt hem nog steeds niet los kopen.
 
SPECIFICATIONS
912 presets

Maximum Polyphony: 128 Voices
Part: 1 Part
Tone Memory Type: 2 Types (Patch/Rhythm Set)

Waves
Standard: 1,083 Waves

Effects
Multi Effects: 78
Chorus: 3
Reverb: 5
Sampling Frequency: 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz, 192 kHz

Memories Per Bank: 128 Memories
* User can make new user banks.


Ik vind het wel jammer dat de SRX/SR-JV80 expansions (met name de waves) er niet bij zitten, ondanks dat de SRX expansions wel weer als losse instrumenten in RC beschikbaar zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind het wel jammer dat de SRX/SR-JV80 expansions (met name de waves) er niet bij zitten, ondanks dat de SRX expansions wel weer als losse instrumenten in RC beschikbaar zijn.

Ja dit en geen samples lijken toch commercieele keuzes.

Alhoewel. mischien als cd SRX hebt worden die waves wel beschikbaar in de xv..
 
Sinds gisteren is de vlaggenschip rompler XV-5080 toegevoegd aan Roland Cloud: https://www.rolandcloud.com/catalog/legendary/xv-5080

De XV-5080 is zeer uitgebreid en de plugin maakt het editen van de patches wel erg makkelijk. Mooie aanvulling dus wat mij betreft. En ja, het is nog steeds een abonnementsvorm en nee, je kunt hem nog steeds niet los kopen.

Mooi dat ze hier eindelijk werk van hebben gemaakt!

Jammer van de expansions wel idd
 
Misschien dat die expansions nog een keer komen - zou wel mooi zijn. Maar met de D-50, JV-1080 en XV-5080 in plugin vorm en dan die losse SRX instrumenten zit er al een mooie berg rompler-geweld in de wolk :D
 
Nog meer interessanter om eens aan te kloppen bij RC.
Hoop op een JD 800 expansion.
 
Tja, de 5080 zit al in de X / XM, dus de code is beschikbaar. Moesten ze alleen nog ff 'in de wolk' te zetten 8)

De xv5080 zat al in de integra en de roland FA ( dat was de pcm engine ) , de xv5080 in de jup xm is eigenlijk een verdere evolutie van de xv engine : zen core ( + vcf filters , osc sync , x-mod )
DE xv5080 cloud is identiek aan de vorige cloud versies ( qua architectuur ) , de jv 1080 cloud was eigenlijk al een xv5080 , deze heeft gewoon een nieuw jasje
 
Kreeg net een berichtje van Roland via Facebook dat ze de SRV expansions ook toe gaan voegen.
 
Back
Top