Roland JV1010 - XV-5080 Series Tips & tricks topic

SmartMedia kaarten koop ik liever op Ebay, liefst niet van Chinese verkopers omdat er helaas nogal wat fake versies van oudere media en geheugen chips (en zelfs hele computer processors!) als "nieuw" door Chinese verkopers worden aangeboden die ofwel vroegtijdig de geest geven, ofwel het helemaal niet doen.
 
Dit is vet. Een programmer en lege sr-jv kaarten.

https://www.sector101.co.uk/sr-jv-romulator.html

Lege kaarten zijn 8mb zoals al de srjv rom's en nog vrij prijzig.
ik heb ook niet kunnen vinden of je nu eigen patches en samples kunt laden of alleen images van een volle kaart dump.

Ja, dit kwam ik ook net tegen, maar na snel scannen van de handleiding blijft de indruk hangen dat het niet makkelijk is om een soort 'best-of' ROM kaart te programmeren, met de lievelingssamples & patches uit de kaarten in mijn bezit.
Ik laat me terzake graag door de experts hier wijzer maken in de materie.
 
Als ik het goed begrijp kan je kaarten kopieren maar weten ze nog niet het sample end patch formaat.
Denk dat dat heel moeilijk is omdat Roland propetarian compressed formaat gebruikt.

Nou ja dat his OK been beetje. Heb ze gemailed.
 
Ja, zoiets heb ik ook begrepen. Officieel is het doel om door het uitlezen en analyseren en bewerken van die images uiteindelijk zelf samples en libraries te kunnen samenstellen op zo'n kaart. Maar in de praktijk werkt het alleen nog maar om images van bestaande kaarten uit te lezen en te kopieeren. Leuk voor de piraterij, al zijn de meeste SR-JV80 kaartjes goedkoper dan die losse flashboardjes, en dan moet je ook die programmer nog hebben.
 
Looking at the Roland XV software editor - under the Patch Velocity Key Range section, it appears you can do a form of random round robin!
Each of the 4 tones can be assigned a velocity range, and then you can select velocity control of this or random trigger
Apart from samples, I guess you could assign different sounds and pitches to the 4 tones and get some wacky random arp thing going
smile.gif
Om niet te vergeten. Roundrobin is de sh!t :)

Ik heb onlangs een Roland AE-7000 gekocht om zo 8 kanalen via AES digitaal naar mijn Lynx Aurora te streamen.

2OP FM: Deep FM bass on Roland JD/JV/XV series | donsolaris.com
PWM: How to achieve PWM on Roland’s SuperJV / XP and XV series | donsolaris.com
JD 990 on the XV/JV: Roland JD emulation on Super JV and XV synthesizers | donsolaris.com

Heeft iemand de Don Solaris JV, XV patch set geprobeerd?

 
Heeft iemand hier ervaring met deze SCSI card adapter ?

Als ik me niet vergis is onderstaande al langer beschikbaar, maar het verschil met bovenstaande is me niet 123 duidelijk
 
Ik gebruik die SCSI2SD inderdaad (met een verlengkabel zodat 'ie niet achterin de DB25 poort hoeft), en dat werkt prima. Snap de opmerking bij die Zulu dinges niet over SD kaarten, ik kan de SD kaart voor de XV5080 gewoon uitlezen/beschrijven op de Mac en vice versa.
 
Ja voor de XV5080 maar als je cdroms gebruikt of andere samplers met propetary formaat kan dit niet.
Niet alle samplers werken met FAT(16|31)

Is wel een idee trouwens zo een verleng kabel.
Heb je ook een case voor de SCSI2SD?
Mijne zit in het originele kartonnen doosje.

Wat ik echt niet chill vind is dat de XV5080 niet automatisch je samples laad als je een patch hebt gemaakt.
Dacht dat dat alleen met de smart media kaart kan.
 
Ja voor de XV5080 maar als je cdroms gebruikt of andere samplers met propetary formaat kan dit niet.
Niet alle samplers werken met FAT(16|31)

Is wel een idee trouwens zo een verleng kabel.
Heb je ook een case voor de SCSI2SD?
Mijne zit in het originele kartonnen doosje.

Wat ik echt niet chill vind is dat de XV5080 niet automatisch je samples laad als je een patch hebt gemaakt.
Dacht dat dat alleen met de smart media kaart kan.
OK, dat met die CD Roms enzo weet ik idd niet. Ik heb alleen ervaring met WAVjes naar SD kaart schrijven.

De SCSI2SD zit in zo'n plastic kastje ja, ik heb dat zo in 1x vanaf eBay besteld. Voor verlengkabel heb ik ooit een DB25 RS232 kabel gekocht (ik meen bij kabeltje.com), je moet alleen even opletten dat het een 'pin-to-pin' kabel is waarbij alle pins aan beide zijden hetzelfde verbonden zijn. Schijnbaar is dit niet altijd het geval - soms worden bepaalde pins niet verbonden of zitten de draadjes niet aan beide zijden op dezelfde pin. Er was weinig documentatie te vinden of/hoe dit zou werken dus het was een beetje een gok, maar het bleek inderdaad te werken.

Er is wel een optie om automatisch samples in te laden bij opstarten:

1. Press [DISK], getting the indicator to light.
2. Press [F4 (Auto Ld)].
3. Press [F1 (Drive)].
The Drive window will appear.
The SCSI ID and Volume Label of the connected SCSI device
appear in the window.
4. Turn the VALUE dial to select the SCSI ID for the drive
you want to load.
5. Press [F6 (OK)].

Ik weet niet of dat is wat je bedoelt?
 
Ah cool thanks, ga dat eens proberen.
Volgens mij is dat het wel.
Ook maar een kastje en kabel scoren.
 
Heb er geen aandelen in, maar vind het leuk dat mensen nog steeds creatief met de 1e generatie JV (80/90/1000) bezig zijn.

 
Back
Top