X

Peak vs Deepmind ?

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Hey thnx!

Ja Syntorial was voor mij wel heel waardevol. Ik wist van te voren eigenlijk nauwelijks iets qua techniek en zo. Ik kwam daarvoor niet veel verder dan wat met adsr en cutoff of macros pielen. Syntorial neemt je echt mee in een ontdekkingsreis door de synth, waarin steeds een beetje meer van de synth uitgelegd en onthuld wordt (letterlijk), dingen als fm, ring mod, hard sync etc. worden allemaal apart uitgelegd.
    https://soundcloud.com/the-fifth-bot

Comment

Ik denk dat het ook goed is om vanuit de init patch te leren hoe een synth werkt. De peak heeft sinds de nieuwe firmware ook een "live init" mode, waarmee je een init patch krijgt met de stand van alle knoppen in acht genomen. Vanuit daar is het ook leuk spelen. Een patch reverse-engineeren is vaak best lastig, ook omdat er misschien settings in een menu of extra parameter page gedaan zijn.
      This is me: https://soundcloud.com/steeboo
      Latest album, download here!

Comment

Originally posted by SB-SIX View Post
        Ik denk dat het ook goed is om vanuit de init patch te leren hoe een synth werkt. De peak heeft sinds de nieuwe firmware ook een "live init" mode, waarmee je een init patch krijgt met de stand van alle knoppen in acht genomen. Vanuit daar is het ook leuk spelen. Een patch reverse-engineeren is vaak best lastig, ook omdat er misschien settings in een menu of extra parameter page gedaan zijn.
        Goede tip, die had ik wel gelezen toen eea uitkwam, maar was al weer aan de aandacht ontsnapt.

Een patch reverse-engineeren is vaak best lastig, ook omdat er misschien settings in een menu of extra parameter page gedaan zijn
        Helemaal waar, maar dat is dus ook de reden waarom ik deze VST editor heb aangeschaft, dan heb je in 1 overzicht alle info voor je neus (ok, 2 overzichten dan als je de mod matrix wilt bekijken, zie hier een overzicht van alle screens: http://www.gearjunkies.com/2019/04/s...unkies-review/)

Die editor is trouwens sowieso een aanrader als je wilt automaten vanuit je DAW. Daarnaast heeft die ook nog een aantal leuke extra features (bv virtual macros) en een stuk handiger interface (beter dan Novation Components) om je patche banks te managen.
        https://soundcloud.com/the-fifth-bot

Comment

Originally posted by Fifth Bot View Post
          Hey thnx!

Ja Syntorial was voor mij wel heel waardevol. Ik wist van te voren eigenlijk nauwelijks iets qua techniek en zo. Ik kwam daarvoor niet veel verder dan wat met adsr en cutoff of macros pielen. Syntorial neemt je echt mee in een ontdekkingsreis door de synth, waarin steeds een beetje meer van de synth uitgelegd en onthuld wordt (letterlijk), dingen als fm, ring mod, hard sync etc. worden allemaal apart uitgelegd.
          Na een paar jaar met synths bezig te zijn weet ik wel iets af van filters, envelopes enzo maar ik merk toch dat ik aan echte kennis zo nu en dan te kort schiet.
          Voor mij is het dan vanuit m'n gehoor patches maken en hoe meer je op een bepaalde synth bezig bent hoe beter weet je qua sound wat er gebeurt maar wat er onder de motorkap bezig is weet ik niet altijd.
          Wel simpele zaken zoals filters en envelopes maar toch is m'n kennis wat beperkt merk ik dan.

Comment

Deze klassieker geeft veel inzicht in hoe subtractieve (virtueel) analoge synths werken. Het is gemaakt met de Virus in gedachten, maar in principe is het op iedere subtractieve synth toe te passen: https://www.gearslutz.com/board/atta...gue-synths.pdf

Comment

Heb zelf een deepmind 12d gehaald,.. super apparaat, enige wat ik niet gelezen heb voordat ik hem kocht is dat de app op de computer en tablet gewoon kut is,...
              op de mac, ziet die de deepmind niet,. en met de ipad app is die super langzaam...

Nou ben ik juist naar hardware heengegaan om van de computer af te gaan,.. maar toch

Ben ik de enige of hebben meer mensen hier last van?!
              (kan wel wat hierover vinden, maar ook niet veel zinnigs op internet.)

Comment

Originally posted by allstyles View Post
                Heb zelf een deepmind 12d gehaald,.. super apparaat, enige wat ik niet gelezen heb voordat ik hem kocht is dat de app op de computer en tablet gewoon kut is,...
                op de mac, ziet die de deepmind niet,. en met de ipad app is die super langzaam...

Nou ben ik juist naar hardware heengegaan om van de computer af te gaan,.. maar toch

Ben ik de enige of hebben meer mensen hier last van?!
                (kan wel wat hierover vinden, maar ook niet veel zinnigs op internet.)
                Waarom heb je die editor nodig? Is de interface van de Deepmind 12D niet erg handzaam?
                Sommige aparaten zijn idd niet erg handzaam maar hebben wel iets 'speciaals' qua sound en rechtvaardigen daardoor de moeite van het editor gedoe, nu weet ik niet of dat bij de desktop deepmind ook zo is?
                https://soundcloud.com/wolf_techno

Comment

Originally posted by Steve303 View Post

Waarom heb je die editor nodig? Is de interface van de Deepmind 12D niet erg handzaam?
                  Sommige aparaten zijn idd niet erg handzaam maar hebben wel iets 'speciaals' qua sound en rechtvaardigen daardoor de moeite van het editor gedoe, nu weet ik niet of dat bij de desktop deepmind ook zo is?
                  Ben hem niet nodig,... maar als het makkelijk werkt zou het via de computer soms iets makkelijk menu diving kunnen zijn.

maar omdat het zo beroert werkt, gebruik ik het niet,.. voor mensen die denken dat ze hem wel via de computer kunnen bedienen zou dit een min punt kunnen zijn

Comment

Working...
                  X