[Studio Electronics] Zijn hier trouwens mensen met Studio Electronics synths?

SE1x is gewoon dope
heb er 2 van
en ben nu aan het kijken naar een atcx
ben ook een OBMx op het oog maar dat is weer andere koek
 
weet iemand van de kenners of (en zoja, hoe) je aan de buitenkant van de atc1 kan zien, welke versie het is (wel of geen cv/gate)? of moet ie echt open om de eprom te bekijken?
 
@leo:
Waar vind je een se1x voor 800/ 1000 euro???

EN die NE mod is dat echt alleen bij dat nova music te krijgen?

Ik zag trouwens een fototje van een mooie zilveren. super ziet dat eruit...
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
@leo:
Waar vind je een se1x voor 800/ 1000 euro???

EN die NE mod is dat echt alleen bij dat nova music te krijgen?

Ik zag trouwens een fototje van een mooie zilveren. super ziet dat eruit...

ebay usa is je beste en snelste kans.
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
@leo:
Waar vind je een se1x voor 800/ 1000 euro???

EN die NE mod is dat echt alleen bij dat nova music te krijgen?

Ik zag trouwens een fototje van een mooie zilveren. super ziet dat eruit...

:D wel bevallen denk!
 
en na lang wachten staat ie hier....
zow zeg dat 24db filter.....

instant praisworthy tunes!

klinkt echt veel vetter dan de andromeda. ik ben blij blij blij blij!


:W :verkoght:
 
Tip voor een ATC-1 bezitter: hier staat een external filter selector te koop.

Met een Europees account kun je niet bieden, maar als je ze belt kun je zaken met ze doen. Ik heb net tweede hands voor een goeie prijs de ATC fitler cartridges die ik nog niet had bij ze gekocht. Ze waren erg aardig en behulpzaam.

De selector had ik al op de kop getikt. Erg prettig om met een druk op de knop van filter kunnen wisselen. Een stuk handiger dan steeds achter je rack te kruipen.
 
En voor mensen die liever met een muis editten dan met die fijne membrane interface, is er een vst plugin. Ik weet niet of het veel soeps is of zo, ik heb namelijk geen atc. =( Maar ik dacht dat er hier misschien wel mensen in geinteresseerd zouden zijn. Hij is met 45 euro niet echt goedkoop, maar er is wel een demo te downen. Hier:

http://www.vstdev.com/atc-remote-console.asp

Oh ja, er staat op de site niets over mac, dus zullen de appelboertjes onder ons wel weer pech hebben.
 
Origineel geplaatst door Deimos
Hij is met 45 euro niet echt goedkoop

Oplichters!!!! een simple gui en wat knopjes die waardes uitsturen, maak zoiets zelf zou ik zo zeggen of koop een tweede hands midi controller ;-)
 
Origineel geplaatst door gerrie79
Oplichters!!!! een simple gui en wat knopjes die waardes uitsturen, maak zoiets zelf zou ik zo zeggen of koop een tweede hands midi controller ;-)

en volgens mij is bij een ATC-1 niet alles aan te sturen via midi,een aantal functies zul je dus gewoon op het apparaat moeten blijven doen...

en wat is er mis met die mooie gekleurde tiptoetsen ? :D
 
Ik gebruik sounddiver. Daarmee kun je alle functies, ook de sysex functies, vanaf je PC aansturen. Met een soort midi learn kun je de virtuele schuiven van sounddiver weer aan de knoppen van je midicontroller koppelen. Het is aslof je een synth met knoppen en schuiven hebt. Werkt lekker zo.

De ATC heeft trouwens de lekkerste draaiknop die ik ken. Het lijkt wel of er goed gesmeerde lagers inzitten. Zo soepel gaat ie. Jammer dat ik er nooit aanzit!:D
 
Origineel geplaatst door dione
en volgens mij is bij een ATC-1 niet alles aan te sturen via midi,een aantal functies zul je dus gewoon op het apparaat moeten blijven doen...

en wat is er mis met die mooie gekleurde tiptoetsen ? :D

Ook niet met sysex?
 
Ze zeggen het zelf ook al :

Warnings : The ATC uses midi messages only so, if you don't have the latest O.S upgrade, some of its features will not work. Also the ATC midi implementation is not complete yet. All the MIDI / Keyboard features are not controllable from the MIDI, all the modulation routings (Target button) are not programmed in the latest OS (1.3 for the ATC-x). Let's hope that SE will release a new O.S with more MIDI controls in the near future.
 
Origineel geplaatst door gerrie79
Ook niet met sysex?

Volgens mij wel. Ik kan met sounddiver bijna alle functies aansturen, en volgens mij gaat dat met sysex. Alleen de master tune en volume moet met de knop, en het selecteren van band of low pass filter van de SEM cartridge gaat met een knopje op de cartridge.

Maar dit is de ATC-1. De X heeft een paar extra functies. Misschien kunnen die niet via midi.

Ik kwam een lijst met de cc nrs en functies tegen:

>
>1;modulation
>5;portamento
>7;volume
>54;osc 1 freq
>55;osc 1 tri on/off
>56;osc 1 saw on/off
>57;osc 1 pulse on/off
>58;osc 1 pulse width
>59;osc 2 frequency
>60;osc 2 tri on/off
>61;osc 2 saw on/off
>62;osc 2 pulse on/off
>63;osc 2 pulse width
>64;sustain pedal
>65;portamento on/off
>70;LFO 1 rate
>71;LFO 1 depth
>72;LFO 2 rate
>73;LFO 2 depth
>74;X mod amount
>75;filter cartridge select
>84;env 3 amount
>85;env 3 attack
>86;env 3 decay
>87;env 3 sustain
>88;env 3 release
>89;filter tracking
>90;osc 2 fine tune
>102;mix 1
>103;mix 2
>104;mix noise
>105;VCF frequency
>106;VCF resonance
>107;env 1 amount
>108;env 1 attack
>109;env 1 decay
>110;env 1 sustain
>111;env 1 release
>112;osc 2 mode
>113;invert
>114;env 2 attack
>115;env 2 decay
>116;env 2 sustain
>117;env 2 release
>118;LFO 1 wave
>119;LFO 2 wave

En hier trouwens een GRATIS cubase device map. Doet t zelfde als die VST (maar alleen in cubase).
http://www.cykong.com/CubaseSX/SXpanels.htm#Studio%20Electronics%20ATC-1

Deze map gebruikt alleen cc, maar met sounddiver kun je veel meer functies aansturen, zoals de parameter die met de lfo's wordt gemoduleerd en de target van env 3.

Studio%20Electronics%20ATC-1%20SX%20Patch+Panel.jpg
 
Laatst gewijzigd:
ziet er goed uit.

was het neit zo, dat je wel kon editten, maar niet kon opslaan in de atc1, als je de edit van buiten had gemaakt?
(klinkt stom, maar ik meen me zoiets te herinneren.)
 
Origineel geplaatst door Leo
was het neit zo, dat je wel kon editten, maar niet kon opslaan in de atc1, als je de edit van buiten had gemaakt?
(klinkt stom, maar ik meen me zoiets te herinneren.)

Is opgelost met de laatste OS.

Maar ik sla mijn patches op in sounddiver - het lijkt wel of ik reclame maak, maar het programma is niet eens meer te koop... :engel: - dan kan ik mijn sounds ook namen geven, wat het makkelijker maakt het passende geluid snel weer terug te vinden.
 
ff 2 vragen over sounddiver:

1. Ik kan wel editten, dan hoor ik het geluid ook veranderen van de synth, maar patches uit de synth in Sounddiver krijgen werkt niet (geen verbinding), ondanks dat bv. sysex gewoon aan staat.

2. Bij output kan ik gewoon de poorten van m'n M8U patchbay kiezen (USB), maar bij de input alleen de controller van m'n Juli@ geluidskaart/mpu-401 en daar staat de M8U niet eens tussen.
 
Origineel geplaatst door Leo
was het neit zo, dat je wel kon editten, maar niet kon opslaan in de atc1, als je de edit van buiten had gemaakt?
(klinkt stom, maar ik meen me zoiets te herinneren.)

Is bij de Se1-x ook zo, voor bijvoorbeeld de levels van de VCO's.

Die moet je ook in de Se1-x programeren.

Maar voor de cutoff geld dat weer niet. (volgens mij)
 
Back
Top