Octatrack

Sjaak

premonitionfactory.com
Lid sinds
9 Maart 2004
Berichten
2.182
Locatie
Hellevoetsluis
Ik gebruik nu stompboxes en een Boss RC-505 looper om live composities mee te maken (generative music). Maar ik wil meer mogelijkheden voor het real time kunnen bewerken van tracks. Daarom kijk ik al een tijdje met een schuin oog naar de Octatrack. Ik wil de Otatrack gebruiken als een live looper waarbij je vanaf scratch begint. Dus track voor track opbouwen. Ik heb de manual gescreend maar ik ben niet zeker wat er nu wel en niet precies mogelijk is.

1) Is het mogelijk om tracks te overdubben waarbij de reeds opgenomen audio loop zachter wordt afgespeeld? Dit wordt ook wel decay, loop aging genoemd of feedback control genoemd.
2) is mogelijk om tijdens overdub een track direct in reverse mode te zetten waarbij de track in overdub mode blijft recorden?
3) is mogelijk om tijdens overdub een track de pitch direct 1 oktaaf hoger of lager te zetten waarbij de track in overdub mode blijft recorden?
4) Kun je optie 2 en 3 bv met een LFO aan te sturen? Om zodoende dus een random track te genereren.
5) Is het mogelijk om meerdere tracks op te nemen op basis van dezelde bron? Bijvoorbeeld: track 1 = originele audio track 2: random track die gegenereert is met optie 4 (dus met LFO's)

Andere creatieve opties zijn welkom! :)
 
Bedoel je met overdubben het opnemen van audio of het sequencen van de opgenomen audio?
In geval van sequencen zijn dit volgens mij je antwoorden:

1) Volgens mij niet
2) De audio: ja maar wel handmatige handeling (P-lock of parameter recording)
3) Ja
4) Je kunt de audio richting en pitch absoluut LFO'en echter zie ik niet zo waarom dit random is. De octatrack heeft wel een LFO designer waarmee je je LFO vorm volledig zelf kunt maken.
5) Je kunt de mix als input gebruiken dus ja, deels. De beperking is dat je ofwel een fysieke input, of een track of de mix als bron kunt nemen voor een recording.
 
Mijn octatrack MKI gaat er binnen zeer korte tijd uit, heb een Deluge aangeschaft. Interesse?
 
Back
Top