Electribe MK2

MonsieurVerMond

Ingeburgerd
Lid sinds
28 december 2004
Berichten
33
Hoe werken deze spulletjes

ik heb het over de MK2 reeks
A-R-S

Zijn ze nuttig en op welke manier vulle ze elkaar aan
Goedkoop zijn ze wel
 
vrij generieke vraag...eh


de R doet drums, de A doet synths, de S doet wat je erin propt (samples)
 
Weet alleen wat van de R.

Fijn ding, maar twee output-kanalen en niet echt goede mogelijkheid ene set drums links en andere set drums rechts te doen (bassen lijken te lekken over de kanalen).

Als sequencer, clock generator en vage beats en blieps bak errug leuk, ben niet echt onwijs weg van de klank, maar voor die prijs echt een leuk ding.

Ook om live mee te werken is er met enige oefening wel wat leuks uit te halen. Alleen kan je een pattern niet opslaan terwijl het speelt (!!!).

-diskonext
 
Tprobleem is wel dat mijn budget vrij beperkt is.
State of the art zal er wel niet inzitten
Zoek gewoon een goedkope muziek oplossing om me eens mee bezig te houden.:d
De Electribe S doet samples zeg je , en hoe laad je die dan.

N moet je voor de R geen extern keyboard aansluite.

En de electrbes , is het de bedoeling van die aan elkaar te linken of hoe zit dat nu?
 
De R kan helemaal zelfstandig draaien. Je kan er een mini-keyboard aanhangen, maar lijkt me een beetje overkill.

Zoals ik al zei, als je een goedkoop pielbakje zoekt zijn de Electribes echt erg tof. Stevig gebouwd en eenvoudig te bedienen.

Met nog een distortion-pedaaltje eraan gaat het helemaal los.

-diskonext
 
hoe laad je samples in de S...nou....hij heeft gewoon sample inputs, en zo kun je samplen. Verder heeft t ding geheugen (volgens mij houdt ie samples ook vast bij uit/aan, toch?)
 
volgens mij kan je het beste proberen ergens een mc-303 te vinden, 2de hands doen ze iets van 200 euro? Is een A en een R in 1, met iets minder van elk. Maar met alleen een A en alleen een R kan je denk ik niet doen wat je wilt...

Plus dat de drums in een mc303 meer standaard zijn dan bij de R, wel zo fijn als je net begint.
check anders www.korg.com ff rond neuzen en je kan wat vette filmpjes van ons aller James Bernard vinden die je uitlegd wat de electribes kunnen :)
 
ik heb nu PRECIES 1 week de r mKii. Op zich een prima bak hoor, leuk pielen, maar ik zou hem niet als opperhoofddrumbak kopen, dan zou ik toch voor de drumstation/airbase gaan. Of wat ik nu doe in combinatie met battery / dr-008. Heb je zeg maar het stevige "standaard" en het aanvullende (electribe dus) goed aangevuld.
Wat ik doe is hem gewoon syncen aan cubase. Je kunt lekker parts aan en uit zetten wat het geheel tijdens het "jammen" gewoon leuk en wat meer dynamisch maakt.

Probleem vind ik wel dat als je hem synct alle parts weer AAN gaan (moet je weer muten etc.) vervelend.
 
Als alles meezit heb ik morgen n electribe A
tenzij k iets beters vindt voor evenveel geld

je moet klein beginne e ;)

en dan heb ik toch al een fijn bakske om een beetje te experimentere en als het mij bevalt
spaar ik voor een grote dikke vette state of the art klepper :{ :{ :{ :{ :{
 
A of R is leuk maar wel samen.
de S heeft alleen lage kwaliteit sampling. dus 32 geen 44.1khz. wegschrijven samples op smartmedia.
sluit me aan bij advies over 303 als je net begint en nog niets anders hebt. voor weinig heb je dan standaard drums en sounds. kun je gelijk aan de slag.
 
Bah ze waren er niet meer in die winkel

Ga ze dan maar erges online bestellen.
En kan wel waar zijn van Mc-303 , is da een voorloper van mc-909 , maar das toch al wel vrij moeilijk te vinden

Wat te denken van de Mc 09 phrase lab , is dat een light versie van de mc 909 ofzo
 
Origineel geplaatst door M_vh_K
A of R is leuk maar wel samen.
de S heeft alleen lage kwaliteit sampling. dus 32 geen 44.1khz. wegschrijven samples op smartmedia.
sluit me aan bij advies over 303 als je net begint en nog niets anders hebt. voor weinig heb je dan standaard drums en sounds. kun je gelijk aan de slag.

De ES-1 MK2 heeft wél 44.1khz geloof ik.

bovendien denk ik dat je op de mc-303 rapper uitgekeken zal zijn dan bij een es. bij de es kan je als je de ingebouwde geluiden beu bent heel gemakkelijk er nieuwe geluiden inzetten en al je oude patterns, songs en geluiden opslaan op smartmedia (wat voor optredens ook handig is trouwens, je kan een optreden-kaartje samenstellen met je beste patterns en samples,... ). En als je dan toch van plan bent om later nieuwe gear bij te kopen moet je hem niet wegdoen, hij blijft echt heel bruikbaar. Gewoon je nieuwe synths beginnen samplen, bewerkte stemmen live bij tracks zetten, hits en drumloops instoppen, ... Bij de mc303 zullen je nieuwe synths en drumcomp al snel je mc-303 kunnen vervangen.

En als je écht niet wil samplen heb je ook nog de electribe EM-1. Die kan hetzelde als de mc-303 alleen anders en iets uitgebreider. (je hebt meer effecten, motion sequence, ...) Met de EM-1 kan je trouwens ook je eigen melodietjes inspelen, bij de ES moeten die afkomstig zijn van een sample. Dat samplen op zich gaat trouwens heel gemakkelijk: je sluit je computer of een cd-speler, micro, keyboard, ... aan met audiokabels drukt op record en wanneer je de sample hebt laten afspelen druk je op stop en verander je de startijd en einde van de opgenomen sample zodat hij exact begint wanneer je de knop indrukt (nóg gemakkelijker dan het lijkt).

Aan de andere kant als je op zoek bent naar wat rauwe vieze acid-geluiden enzo dan kan je miscchién wel een mc-303 halen, maar hou er rekening mee dat je heel wat overgebruikte en out-dated geluiden gaat tegenkomen (en een paar onbruikbare geluiden waar je echt niets mee bent).

Mijn raad: koop die ES-1 MK2 (of de EM-1 als je liever melodieen inspeelt) en ga op zoek naar geluiden!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Sarrova-Q
De ES-1 MK2 heeft wél 44.1khz geloof ik.

Specifications Electribe ES-1mkII:
Sampling Frequency: 32kHz
...

Jammer, maar helaas. Anders stond-ie hier al.
Electribe ESX (de grote) heeft wél 44.1, maar is stukken duurder en heeft allerlei dingen die ik niet zo nodig hoef.
 
Back
Top