Mr. Queerbird - Jazzy feelgood

Martino

Wit konijntje
Lid sinds
3 april 2005
Berichten
386
Locatie
in een zwart gat
Hier een korte snippet van een trackje -deze zondag gemaakt- met mijn nieuwe band, info, suggesties, commentaar? Spui maar los!
 

Attachments

  • mr queerbird snippet.mp3
    749,4 KB · Bekeken: 33
Af en toe lijkt het er een beetje naast te zitten qua samenhang.
Ik heb een beetjes het idee dat iedereen zijn eigen liedje speeld :)

In de piano lijkt wat diepte (klankkleur) te ontbreken, kan die niet stereo?
Ik zou 1 van ed gitaristen bas laten spelen om dus wat meer bas in de track te krijgen.
 
Lekker veel spelen met z'n allen, zorg dat je goed op elkaar ingespeeld raakt! Zoals Skies zegt ontbreekt de samenhang een beetje, al vind ik dat voor de sfeer best meevallen, die komt best aardig naar voren in dit korte stukje. Ritmisch is het echter nogal rommelig, ik vind de pianist niet echt strak spelen (ik hoop dat er niet teveel niveau verschil tussen jullie zit?). Nou moet ik er overigens wel bij zeggen dat dit stukje te kort is om echt een goed oordeel te kunnen vellen.
Tip voor deze stijl muziek: hou het open, speel niet teveel volle akkoorden, ga elkaar niet in de weg zitten.

Klinkt niet verkeerd tot zover, ga lekker door! Hebben jullie ook een drummer en bassist?
 
Hier de volledige 1e opname omdat je inderdaad geen idee hebt als je zo'n kleine snippet hoort... Graag commentaar. Ow ja de solo op het einde ben ik ;)
 
Te groot... krijg hem hier niet geplaatst. Ik zal nog een oplossing zoeken. Alvast bedankt voor de tips. Over het niet zo ritmische-> het kabbelt een beetje voort inderdaad.
 
Het lijkt inderdaad op een zigeunerorkest, ieder zijn eigen solo en dan allemaal tegelijk. Het arrangement van klankkleuren is verder prima in orde. Nu alleen de compositie nog. Misschien dat je je werkijze, welke partij je als eerste inspelt, moet veranderen, mogelijk dat er dan vanzelf samenhang ontstaat.
 
merci... frank, we gaan dit weekend het over doen en proberen om het wat meer rytmiek te geven, hoe vond je men solo op het einde trouwens?
 
De nieuwe opname is er... Nu nog ff de beats goed krijgen en dan post ik hem hier weer... De pianolijn is nu meer rechtoe-recht-aan. Alles eigenlijk... Bedankt voor de tips, de piano zit nu ook in stereo, de solo's zijn meer "gescheiden". Woensdag zou het af moeten zijn.
 
Back
Top