[Lounge] Lounge

[ZerO.hOur]

Superdonald
Lid sinds
28 juni 2004
Berichten
202
Locatie
Eindhoven
Goedenavond!

Ik was gisteren aan het knopjes draaien met mijn AN1x, en daar was spontaan een leuk jazz gitaar achtig geluidje, dus daar heb ik vandaag in recordtempo een trackje mee gemaakt.

Het is mijn eerste poging tot het maken van lounge.

Ingrediƫnten:

- 90 BPM
- Yamaha AN1x voor het jazzy gitaartje en de strings
- SaxLab voor de sax
- Fruity BooBass voor de bass
- Fruity DX10 voor de EP (die had ik ook makkelijk uit de AN1x kunnen trekken, maar dit volstaat :))
- Wat sampletjes voor de drums en percussie

Dan nu de Link!

Graag commentaar, suggesties of lofbetuigingen! Afzeiken mag natuurlijk altijd, mits goed onderbouwd, zodat ik er ook iets aan heb :yamaha:


Groeten en prettig weekeinde,

Frey
 
Lekker relaxed nummertje. Heeft wel wat weg van games muziek. Denk dat het voornamelijk door gebruik van instrumenten komt.
 
ja idd t lijkt wel wat op game muziek...de drums zijn ietwat te rechtlijnig ivm gebrek aan swing
en komen niet goed door...voor lounge vind ik de opbouw ook ietwat gehaast...bv de strings zijn lekker
maar komen er wat te abrupt en te snel bij...als je dit hebt gedaan omdat je de intro aan de kale kant vindt,
kun je mss beter beginnen met strings...ze staan ook wat te hard in de mix...de sax klinkt lekker...
bas en gitaar zijn goed...ook de change up vanaf 2.09 is fijn...dat maakt de drum meteen een stuk voller...

hoewel ik wat te zeiken heb, vind ik t een lekkere track...de sfeer is goed..t heeft potentie
 
Ik vind het wel een goed muziekje moet ik zeggen. Natuurlijk heb ik wel wat op en aanmerkingen:

De sounds van de drums zou ik wat meer laten grooven (is al gezegd), maar ik zou ook andere samples pakken. Samples van akoestiche drums...en dan natuurlijk van een Jazz drumkit.
Daarnaast zou ik ook wat meer klooien met de sax. Op zich is het wel ok, maar ik zou er wat meer expressie in proberen te leggen d.m.v. 1 of andere controlle die je laat varieren. Ook zou ik het melodietje van de sax melodisch iets spannender maken.

Hopelijk heb je wat aan de kritieken....maar nogmaals: Ik vind het goede muziek.
 
hey, klinkt niet onaardig, maar ik mis wel een hoop.
Ik vind de drums echt ver onder de maat, ze klinken dof te strak en te simpel.
Verder zou ik proberen iets meer ruimte in je mix te maken, door(goed) met reverb te werken.
De sax vind ik ook te vaak hetzelfde, op zich klinkt ie net slecht hoor, en het loopje is wel aardig, maar ik zou het meer afwisselen. muzikaal zit het wel goed in elkaar (de ep ed)
en probeer een bridge te maken met een andere akkoord progressie. en evt andere instrumenten. Ik zou proberen ook de basgitaar iets gevarieerder te laten spelen, dus niet telkens hetzelfde op een andere toon, maak er meer een groove in zou ik zeggen.
Ik geef zoveel kritiek omdat ik vind dat er iets in zit, maar er nog veel meer uit te halen valt!
Valt zeker wat van te maken. succes ermee!
 
Bedankt voor alle goede commentaar!

Ik kan er zeker wat mee, en dat ga ik ook doen:)

Ik ga in ieder geval de drums wat meer laten grooven en misschien ook wat afwisselen, maar ik denk dat ik geen andere kit pak, persoonlijk vind ik deze geluiden er goed bij passen.

De tips over de bassline en de bridge ga ik ook gebruiken.

Over de strings die te hard in de mix liggen en de drums die te dof klinken: ik zal proberen dat te veranderen, maar ik heb maak mijn muziek op een 6.1 setje, dus ik probeer het zoveel mogelijk te laten klinken als andere muziek die ik luister. Het werken met reverb enzo wordt hierdoor ook wat meer giswerk, maar ik zal kijken wat ik kan doen:)
 
Nog meer, anyone? :)
 
Back
Top