[techno] untitled1802

forcesupreme

links hangend lid
Lid sinds
11 februari 2003
Berichten
521
Locatie
een notendop
Een gangbare technotrack, met een melodie en wat zwevende strings. Verwacht dus geen ingewikkelde experimentele techno, maar melodieuze, dansbare (tribal?) techno... ofzo... iets...

Het heeft wel wat weg van Hardcell & Par Grindvink en Filterheadz tracks.

Ik heb er alleen nog geen titel voor kunnen verzinnen, mischien dat er iemand suggesties heeft?

Het is gemaakt met renoise. De melodie en de pads zijn gemaakt met de Pro53. En er zitten een hele bulk aan vst effecten in.

Kritiek is meer dan welkom!

klik hier!
 
wederom een lekkertje.. zet 'm morgen ff wat harder, krijg anders ruzie met de bovenburen :P
 
Lekkere track!
Goede ritmes, geluiden en melodieën. Heb er niks op aan te merken :halleluja
Mooie spanningsopbouw trouwens in de break.
 
Zeer lekker, goede groove goede sounds wederom!!!! Goed gedaan :-):mega:
 
Jonge jonge weer lekker gedaan man, die vibe woei... wanneer wordtie gerelled?
 
ik sluit me aan bij de rest - zeer goed zeg - je moet doorgaan met dit soort shit maken en dingen uitbrengen - je moet de wereld dit laten horen - niet alleen aan ons

lekkere strings by the way
 
vette track

wel beetje veel superhoog

en fade-out is geen leuk einde
 
Weer een lekker trakje! Thanx voor 't delen met ons!!

:okdan:
 
Erg goed gemaakt dit.

De mix is wat plat en zoals Pjotr zegt nogal hoog.
Gelukkig weten we wel dat je beter dan dit kan mixen. ;)
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
vette track

wel beetje veel superhoog

en fade-out is geen leuk einde

Tja die fade-out is eigenlijk bedoeld om de track Dj-vriendelijk te maken. Nu hebben ze een lange tijd om de track door te mixen, zonder dat er veel onverwachts gebeurd. Maar, ik ben het wel met je eens, ik zou er wel iets meer mee kunnen doen, om het spannender te houden. Ik heb het einde ook wat afgeraffeld, ik wou de track gewoon af hebben :P

Over dat hoog, daar ben ik het zeker met je mee eens, ik heb nl. nog geen goede monitors, en mix mijn tracks af op boxen met een slechte hoge weergave. Mocht deze track worden gereleased, word ie toch nog in een proffesionele studio gemasterd.

Maar dat ga ik zelf eerst proberen te verhelpen...

Thnks voor de tips!
 
fade out is juist niet DJ vriendelijk! een DJ kan zelf wel faden....dat lang doorlopen is wel goed, maar dan geleidelijk afbouwen....
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
fade out is juist niet DJ vriendelijk! een DJ kan zelf wel faden....dat lang doorlopen is wel goed, maar dan geleidelijk afbouwen....

daar sluit ik me bij aan. verder vind ik dit echt een super vette track man. echt krijg der echt kriebels van. alle geluiden matchen ook mooi bij elkaar. de ambiance is ook echt heerlijk dromerig

en wat ik 1 van de belangrijkste dingen vind is dat je meerdere dingen kan doen op zo'n track als deze. dus je kan spacen, je kan grooven, je kan lekker hard stampen. alles kan en dan is het goed imho :D dan doe je het echt goed jongeman ;)

vet compliment
 
Origineel geplaatst door Fatar
daar sluit ik me bij aan. verder vind ik dit echt een super vette track man. echt krijg der echt kriebels van. alle geluiden matchen ook mooi bij elkaar. de ambiance is ook echt heerlijk dromerig

en wat ik 1 van de belangrijkste dingen vind is dat je meerdere dingen kan doen op zo'n track als deze. dus je kan spacen, je kan grooven, je kan lekker hard stampen. alles kan en dan is het goed imho :D dan doe je het echt goed jongeman ;)

vet compliment

Ok, jullie hebben helemaal gelijk, zo had ik het nog niet bekeken over dat einde. Ik ga er nog wat mee doen.

[small]Bedankt voor die super compliment trouwens![/small]
 
persoonlijk: Vetste sound van je tot nu toe, totdat het dooddoener moment van 04:11 minuten. Die vingerknip vind ik ook niet meer zo leuk als bij je eerste track: under controll.

Wat ik met dooddoener bedoel is die anticlimax als de plaat erin komt, als die er daar met de strings in zoukomen dan zou het het hele feest compleet zijn.

Jah, ik weet dat zo'n soort melodie niet echt lekker klinkt met een volle pompende sound van je beats, maar jah... dat is aan jouw de taak om daar wat voor te verzinnen. succes ermee. :)
 
Origineel geplaatst door AOR
persoonlijk: Vetste sound van je tot nu toe, totdat het dooddoener moment van 04:11 minuten. Die vingerknip vind ik ook niet meer zo leuk als bij je eerste track: under controll.

Wat ik met dooddoener bedoel is die anticlimax als de plaat erin komt, als die er daar met de strings in zoukomen dan zou het het hele feest compleet zijn.

Jah, ik weet dat zo'n soort melodie niet echt lekker klinkt met een volle pompende sound van je beats, maar jah... dat is aan jouw de taak om daar wat voor te verzinnen. succes ermee. :)

Over die vingerknip heb ik meerdere klachten gehoord. Dooddoener van 04:11? Je bedoelt dat ik na de break gelijk door moet gaan met die strings? Dat heb ik ook al een keer eerder gehoord, denk dat ik dat wel ga veranderen.

Over die melodie icm met de beats... Hate it or love it... ik vind het zelf juist wel goed klinken, denk toch dat het een persoonlijke kwestie is...

Thnks voor de tips iig!
 
Origineel geplaatst door forcesupreme
Over die melodie icm met de beats... Hate it or love it... ik vind het zelf juist wel goed klinken, denk toch dat het een persoonlijke kwestie is...

Thnks voor de tips iig!

Nou, ik vind dat soort dingen juist fantastisch, echter vind ik het retemoeilijk om dit goed te laten klinken, vind vaak dat volle strings op een volle/drukke ratelbeat niet echt werken. Het past gewoon niet. Echter als de beat wat meer pompend is klinkt het weer wel meesterlijk. Iemand die ik dit heel goed vind kunnen is Oliver Lieb (LSG, SOL).

Ken je [S.O.L - Quantumsprung] ? Dat vind ik nou echt goed voorbeeld van hoe het WEL moet.

Ik zou zeggen, probeer die strings er eens doorheen te gooien en posten !
 
Back
Top