Toch maar ook een trackie

bambamstudio

Certified MoogPro
Lid sinds
15 september 2001
Berichten
8.914
Locatie
Eindhoven
Na lang gezeik van mij aan te hebben moeten lezen, is het nu de aan jullie om mijn tracks te beluisteren.

tes maar een demo, waar ook nog zang op staat, alleen niet op de versie waar ik jullie nu mee lastig val.

en waar het mee gemaakt is?

met alles wat in mijn studio staat, behalve de 909.....

http://www.bambamstudio.nl/Demo/Fantasyland.mp3
 
OK, dit is duidelijk nog geen radio edit. Jouw liefde voor percussie is mij nu helemaal duidelijk :) Ik voel me niet echt in de positie om advies te geven, maar ik doe het lekker toch :) Ik zou die strings waar het nummer mee begint weghalen of na die strings een reversed hi-hat zetten met daarna een explosie-sample die de overgang wat vloeiender maakt en wat meer body geeft. Er zit inderdaad een hele herkenbare melodie in. En een hele goede ook 8) De track mag op sommige punten inhoudelijker wat uitgebreid worden met bijv. nog een hele lekkere, volle string die de melodie nog meer kracht geeft. Misschien is volume verhogen van de string al voldoende. Zoals ik al zei, ik ben nog maar een broekie en jij bent al heel wat jaren langer bezig, dus val a.u.b. niet over mijn commentaar. It's just my opinion...
 
Alhoewel het begin niet ijzersterk is, is de opbouw en de sound opzich dik in orde! Een technisch goeie productie dus!

Toch was ik enigzins blij dat de 8 minuten voorbij waren... Het is nogal een langdradig (héél erg standaard) geheel: 8maten bassdrum, hihat erbij, loopje erbij, nog een loopje erbij...en ondertussen een bassloopje op één noot.
HEt haalt de vaart uit de track.

Daarbij komt nog eens dat de melodieën (die 4 accoorden) mij totaal niet aanspraken, ik vond de compositie een beetje saai.. Dit is uiteraard mijn persoonlijke voorkeur (misschien dat iemand anders hier helemaal op uit zijn dak kan gaan!!)
 
Misschien een rare vraag, maar vond je het wel leuk om dit te maken? Het is net of je ff geen inspiratie meer had. Het klinkt echt heel goed, je hoort duidelijk dat er iemand met veel ervaring bezig is geweest, maar het klinkt niet echt als een nummer waar iemand een heel goed idee in gestopt heeft.
 
Er zal ongetwijfeld een markt voor zijn. Ik hou ook helemaal niet van club dat even vooropgesteld maar vaak hoor ik toch altijd wel wat in een track waar ik van vind dat het aanstekelijk is, en dat mis ik hier. Maar dan heb ik ook de ballen verstand van club.
 
Omdat ik een nog een enorme nOOb ben als producer luister ik even door de oren van een clubbezoeker.

In de basis zeker een goede track voor de doelgroep.

hier even wat aantekening die ik tijdens het luisteren maakte:

1:30 melodie lijn pakt lekker
2:10 break, begint goed, mag water strakker naar het einde
3:20 orgel begint iets te iel mag wel een diepere klank hebben
4:00 "303" klinkt lekker vies in deze track, sterk punt!
5:45 drum + bas klint zeer herkenbaar, maar in de club kun je hier toch niet omheen. Het publiek wil deze klanken.

Zelf doe ik het je nog niet na hoor! Gewoon voor de vuist weg wat aantekeningen gemaakt. Een track als deze past wel in de Marcantie of Escape.

Greetz,

Yawgmoth
 
Ik vind 'm best leuk. Hij volgens mij alleen iets te lang gerekt. Je mag in mijn ogen wel wat sneller met de "goods" over de brug komen. Het is nu iets te lang wachten tot er iets leuks gebeurt.
 
Een track als deze past wel in de Marcantie of Escape.

Uhm, Escape OK, maar in de Marcanti (Cubic tegenwoordig) draaien ze tegenwoordig (sinds de avond KREMLIN heet) echt alleen maar progressive...
 
ben aan t luisteren

Ik vind t begin een beetje vreemd (van die strings naar de beat), zelf had ik eerst ff een hihatje mee laten lopen met de strings en dan over naar die beat zodat je niet zo'n "vervreemdend" effect krijgt.

Wat anderen al zeiden inderdaad een beetje langgerekt, misschien een paar swooooosjes en zwiepjes en brrrrrriejoew-tjes in de build up. En ik mis vocals maar die komen dus wel op t vinyl.

T komt op mij een beetje droog over qua galm en echo

In t algemeen klinkt de track alsof er een paar kanalen gemute zijn. Ik hou wel van n lekker club plaatje maar sorry, deze zou ik niet kopen.

just my (al te eerlijke) 2 cents
 
Lache zeg. De grote meneer Bamse laat ook eens wat van zich horen. (niet sarcastisch bedoeld of zo hoor)

Tsja de stijl hebben veel mensen het al over gehad, maar ik vind het wel goed klinken ook al is het niet mij ding. Is gewoon niet zo bombastisch (pretentieus) en hoort makkelijk weg.

Wat ik me afvraag is over de mix zijn een aantal zaken. Kweet dat het een lage mp3 bitrate is maar ben ff retenieuwsgierig. Als het bedrijfsgeheim is merk ik het vanzelf wel.

-Je verzuipt niets in de galm (wat de meesten wel doen) klopt he?
-De correlatie is lekker strak, gebruik je daar ook tooltjes voor?
-Er zit veel laag (vooral subharmonisch in) gebruik je subharmonic processing of weet je gewoon een goede mix te maken?
-Als je geen multiband compressie gebruikt eet ik m'n midikabel op. Heb ik honger?
-En het lijkt wel of je PT hebt gebruikt want het heeft wel iets weg van zo'n superstrakke PT mix. Moeilijk uit te leggen. Maar eh hoor ik spoken?

En een opmerking over je studio. Ik zie dat je een monitor tussen je twee absolutes hebt staan. En zo te zien heb je veel pluggo's. Kan je van harte aanbevelen om er een tweede monitor naast te zetten. (Matrox kaartje of zo) En als je wilt patseren twee LCD's erbij, maar meer als je lang achter het beeldscherm zit te turen. (85Hz of hoger helpt ook wel hoor) Staat overigens wel ietsje te hoog. Als je recht vooruit kijkt moet je de bovenste rand van je monitor zien nl. (heb RSI cursus gehad vandaar)
En over de ergonomie van je werkplekje. Je buroblad ik waarschijnlijk te laag dus als je lang computert kun je last van je pols en nek krijgen. Maar waarschijnlijk dat je veel staat om goed op je Promix mixers te kunnen kijken. :)
 
Jammer dat je hem maar met 64 kbs erop hebt gezet. Begrijpelijk, maar ik kreeg steeds het gevoel dat ik wat miste qua dynamiek dan. Goed nu heb ik niet echt veel kaas gegeten van produceren (nog) maar de intro was mwah! Echter vanaf de eerste break (±2:00) begon het, voor mij, lekker te worden. Break was lekker rustig zodat je weet er gaat iets komen, hehehe. De synthline (±3:15) die dan volgt zou in mijn ´produktie´ een vette reverb mee krijgen. Vanaf dan wordt het dus echt interessant vind ik. De beats zijn gewoon gaaf geproduceerd. Lekkere overal percussie lijnen.

Maarruh, toch wil ik méér!

Eric
 
Tja..

Tja..

Sorry Bambam, maar ik vind dit niet zo bijzonder. Wat me wél opvalt is zowel het "pieuwwww" geluidje als het 'main' thema met die synth-stabs er hardstikke naast zitten qua toon. Heb je daar met opzet een of ander dissonant accoordje gebruikt.. of klopt er iets niet met de tuning van je synths?
 
moet ik eerlijk zijn of aardig ?
 
Wat dacht je van allebei?
Dat kan ook hoor.

Tis wel heel makkelijk om zo kritisch te zijn, maar dit komt op vinyl uit en dat spul van jullie nooit. En nu jij weer.
 
Ja en weet je waarom? Deze track van Bamse heeft nl. iets wat zoveel van onze tracks niet hebben: een herkenbaar thema! Heel belangrijk.

Trouwens, een van mijn tracks ("een techno remix van "The Lost Pyramid" van 7.36 minuten) is ook op vinyl uitgekomen. De plaatjes zijn op dit moment onderweg naar Nederland (hij komt uit Californië). Mensen die interesse hebben in die techno plaat ("Redundancy Vol. 1"), kunnen mij even mailen op bmw316i@wanadoo.nl. Op de plaat staat buiten mijn track ook tracks van Recondite, TranceMaster en Q The DJ. Tot zover deze ingelaste reclamemededeling :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top