Toch maar ook een trackie

Vinyl en andere spullen

Vinyl en andere spullen

Ik ben het ten dele met je eens Fuse. Maar of iets uitkomt of niet heeft te maken met hoe interessant een track commercieel gezien is. Mijn eventuele commentaar op producties van forumleden is daarentegen een heel persoonlijke kwestie.

Daarbij probeer ik (ongeacht of iets qua genre bij mij in de smaak valt) zo goed mogelijk te luisteren naar compositie, productie, etc. en op basis daarvan eventueel iets te posten.
 
Re: Tja..

Re: Tja..

Orgineel geplaatst door CraZ
Sorry Bambam, maar ik vind dit niet zo bijzonder. Wat me wél opvalt is zowel het "pieuwwww" geluidje als het 'main' thema met die synth-stabs er hardstikke naast zitten qua toon. Heb je daar met opzet een of ander dissonant accoordje gebruikt.. of klopt er iets niet met de tuning van je synths?


opzet......
 
Orgineel geplaatst door fuse


-Je verzuipt niets in de galm (wat de meesten wel doen) klopt he?

Ik haat veel galm.

-De correlatie is lekker strak, gebruik je daar ook tooltjes voor?

Neen

-Er zit veel laag (vooral subharmonisch in) gebruik je subharmonic processing of weet je gewoon een goede mix te maken?

Goede mix + Ultrafex van Behringer

-Als je geen multiband compressie gebruikt eet ik m'n midikabel op. Heb ik honger?

Eet smakelijk ;)

-En het lijkt wel of je PT hebt gebruikt want het heeft wel iets weg van zo'n superstrakke PT mix. Moeilijk uit te leggen. Maar eh hoor ik spoken?

Ja


En al iets Wijzer of heb je buikpijn?????
 
Orgineel geplaatst door bambamstudio
En al iets Wijzer of heb je buikpijn?????

Ik heb buikpijn. Gelukkig was het maar een 50 cm kabeltje wat ik nog over had en hij viel niet zo lekker. ;)

Maar rete interessant doe die mix in elkaar zit werkelijk waar.

En ook zou je dit niets vinden, denk dat je er wel van kunt leren.
 
Orgineel geplaatst door bambamstudio
Bedankt voor het compliment ;)

mijn ego heeft weer een update gehad......

pst....
(ook van slechte tracks kun je dingen leren hoor, zal ik eens wat oude cassetebandjes van me laten horen?)
 
Het is duidelijk dat hier iemand bezig is geweest die weet hoe de structuur van een dance-track werkt.
U kunt er absoluut lekker op dansen, daar ben ik zeker van, maar de geluidskwaliteit laat - zeker voor hardware - te wensen over.
Ik hoor bijvoorbeeld helemaal geen reverbs of cuttoffs, geen DIEP geluid.
Het lijkt alsof u het met fasttracker gemaakt hebt, dit is geen afkrakerij maar een persoonlijke mening, omdat ik vroeger ook trance heb gemaakt met fasttracker. Dit ook omdat het zo 8-bit klinkt. Verder klinkt het alsof u geen inspiratie had om een melodie te bedenken.
Vergelijk uw nummer eens met de geluidskwaliteit van een -standaard- trancenummer. Het klinkt gewoon 8-bits.
Nogmaals dit is geen belediging.
 
Misschien een stomme vraag, maar welke doelgroep heb je voor ogen met deze track?

Klinkt produceer technisch heel goed, maar dat had ik eigenlijk wel een klein beetje verw8 van dhr BamBam (hoge verwachtingen door de grote studio en z'n aanwezigheid op dit forum :p).
 
Re: Toch maar ook een trackie

Origineel geplaatst door bambamstudio
Na lang gezeik van mij aan te hebben moeten lezen, is het nu de aan jullie om mijn tracks te beluisteren.

tes maar een demo, waar ook nog zang op staat, alleen niet op de versie waar ik jullie nu mee lastig val.

en waar het mee gemaakt is?

met alles wat in mijn studio staat, behalve de 909.....

http://www.bambamstudio.nl/Demo/Fantasyland.mp3

Het is niet mijn soort muziek maar daar draait het nu niet om.
De percussie is leuk en wat me opvalt is dat het Roland's
patch 'Big BPF' steeds vaker word gebruikt. De synth-stabs
staan naar mijn gevoel iets te hard. en iets meer variatie
in de baslijn kan ook geen kwaad.
Voor de rest hoor je mijn niet klagen.
 
Jammer van de lage bitrate. Maar afgezien van dat:

Begint leuk, lekkere ritmes enzo, spanning wordt goed opgebouwd, maar dan komt er een melodie die me totaal niet aanspreekt eigenlijk. Ik vind de melodie eigenlijk veel te simpel en leeg klinken. Het zou allemaal wat voller moeten imho.

Qua opbouw zit het voor de rest goed in elkaar, zoals de meesten hier al wel hebben gezegd. Maar het spreekt mij niet echt aan.
 
Origineel geplaatst door [WouterW]
Jammer van de lage bitrate. Maar afgezien van dat:

Begint leuk, lekkere ritmes enzo, spanning wordt goed opgebouwd, maar dan komt er een melodie die me totaal niet aanspreekt eigenlijk. Ik vind de melodie eigenlijk veel te simpel en leeg klinken. Het zou allemaal wat voller moeten imho.

Qua opbouw zit het voor de rest goed in elkaar, zoals de meesten hier al wel hebben gezegd. Maar het spreekt mij niet echt aan.

Ik had niet door dat het maar in 64kbs opgenomen was, maar afgezien van dat ben ik het met Wouter eens.
 
na wat moet ik hier van zeggen...
ik had hem nog niet gehoord..
inderdaad productie technisch zit ie prima in elkaar

ik wordt van de melodie en van de hele opbouw eigenlijk een beetje triest. Dat je misschien geen noot kan spelen wil niet zeggen dat je dit soort melodietjes moet verzinnen.

Kijk ik probeer je niet af te zeiken maar een goed commercieel
mag best vernieuwend zijn. Hiervan krijg een soort happy hardcore idee van.;{

Nogmaals dit is als opbouwende kritiek bedoeld. En als jij je verder je brood hier mee verdiend dan is het allemaal wel best..
Maar ik verwacht volgende keer wel een interressant nummer van iemand die behoorlijk goed weet hoe nummer in elkaar horen te zitten:)
 
Heb nu ontzetten zin om te gaan flamen, maar zal me smoel maar weer houden.

Vind niet alle commentaar die hier gegeven wordt objectief en ik zou het fijn vinden als we allemaal hier elkaar respecteren. Meer zeg ik niet.
 
Origineel geplaatst door fuse
Heb nu ontzetten zin om te gaan flamen, maar zal me smoel maar weer houden.

Vind niet alle commentaar die hier gegeven wordt objectief en ik zou het fijn vinden als we allemaal hier elkaar respecteren. Meer zeg ik niet.

Niet iedereen kan even genuanceerd overkomen. Ik heb daar aardig wat problemen mee, maar het is over het algemeen opbouwende kritiek wat hier gegeven wordt, ook bij mijn tracks.
 
Laatst gewijzigd:
Misschien als je afvraagt hoe jij het zou vinden als jouw muziek op een soortgelijke manier bekritiseerd werd zou je het ook niet prettig vinden denk ik.

Een soort afgeleide van de stelregel 'behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden'. Klinkt een beetje geitenwollensokkerig, maar erg praktisch lijkt me.
En dan kun je gerust nog zeggen van 'Sorry hoor, maar dit is niet mijn ding'.

Trouwens denk ik dat Bamse het al lang gewend is om vreselijk gedissed te worden omdat dit in muziekland bijna gewoongoed lijkt. Zeker als je de sommige snobs van recensenten van een willekeurig muziekblad of een omhooggevallen programmeur van een of andere wazige tent weer eens een k-bui hebben en zich dan op alles en iedereen gaan afreageren. (Dit hoeft niet altijd zo te zijn maar door schade en schande.....)
 
iedereen is vrij om elke mening te geven te geven die hij (of zij) wilt. het bekritiseren van een nummer heeft altijd een groot deel subjectiviteit in zich. zolang je maar eerlijk bent toon je het meeste respect.
 
Back
Top