Minimal Techno tracks

shuwid

Ingeburgerd
Lid sinds
4 december 2006
Berichten
41
Hallo allen,

Ik maak normaal gesproken eigenlijk totaal andere muziek maar ik ben laatst voor de lol eens aan 2 minimal/techno-achtige tracks begonnen.
Ben benieuwd wat men er van vindt.

Machine Slavery

Transformation

Stiekem wil ik ze misschien ook wel naar een label op sturen maar naar welke?
Ik ben niet zo thuis in de Minimal/techno Scene.
Heeft iemand een Idee?
 
Heb uw 2 tracks beluisterd en het is heel goed gedaan, klasse!!(eindelijk!). Waag uw kans en stuur deze toch maar eens naar wat labels in het genre. Ik ben nogal kritisch(waarschijnlijk beroeps-misvorming) maar dit vind ik echt wel OK. Verder niks aan trekken van kritiek hier! Het zijn sterke tracks. Check the labels! :biertje:

Wat labels betreft: check de stijlen op het net.

PS. Machine Slavery is echt wel heeeeel goed!!!!!

PS2. Ga de eerste track eens testen in de "decadance" (Gent) Moet nog draaien vannacht daar. Zal je zeker iets laten weten hoe er werd gereageerd.
 
Laatst gewijzigd:
Benieuwd welke muziek je dan wel normaal maakt, want dit klinkt veel beter dan de gemiddelde minimal-track die hier passeert :). Mooi gedaan!
 
Machine slavery begint erg goed! Iets te lang doorgetrokken echter naar mijn idee. Wat variatie en verassing erbij en het is perfect.
 
Doet me een beetje denken aan waar dj chuckie nu mee bezig is..
Mischien kan je eens die hoek proberen!
 
Met veel plezier naar geluisterd. Erg mooi gedaan...
 
transformation is vet.. vooral na de break... lekkere techno!

met wat heb je dit gemaakt? klinkt 'af'..
 
ik vind t prima klinken
beetje te langdradig voor mijn smaak, maar de sound klopt gewoon bij de stijl imho
misschien nog even net de puntjes op de i door net ff een dingetje hier en daar. net ietsje boeiender houden
 
Dank voor alle reacties!

Zal eens kijken of ik de langdradigheid er nog een beetje uit kan krijgen.

De tracks zijn gemaakt in Ableton.
Ik hou van dat programma.
De flexibilitei is voor mij ideaal.
 
Heeft iemand trouwens nog suggesties naar waar ik dit eventueel op zou kunnen sturen?
Ik heb het internet een beetje afgestruind maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
 
Zo dat klinkt inderdaad erg lekker, en al heel goed afgemixed! Alleen software gebruikt? Zo ja welke compressor dan?
Tis idd meer Techno, minimal heeft niet zo'n drive als deze 2 tracks.
Qua labels zou ik je niks kunnen zeggen, heb ik me ook nog nooit in verdiept. Ik zou er gewoon een aantal proberen.

Wat variatie betreft kan het inderdaad iets beter, alhoewel Techno meestal in één lijn door knalt.
Maar wat je kan proberen is soms wat felle snares op 3/4e maat van een BAR voor de kick te plaatsen met een lekkere zuigende reverb eroverheen.
Doet het bij techno vaak erg goed en komt de drive vaak ten goede.

Suc6 ermee, hoop dat het wat wordt! :dj:
 
Klinkt inderdaad lekker. Ik zou het ook gewoon techno noemen. Verder is de vocal loop wel erg langdradig en maakt het een beetje lead-achtig, wat denk ik niet de bedoeling is geweest.

Ik vraag me echter wel af hoe je deze vocal loop hebt gemaakt in ableton?
 
Ik vind ze allebei een tikje vermoeiend gecompressed, maar dat doen bijna alle platen in dit genre. Dit is zeker geen minimal als in het voorgedefinieerde hokje nog minimale techno. De eerste plaat is wat meer clubby (idd Chuckie) en de tweede toch wel echt techno te noemen.

De eerste vind ik een beetje langdradig maar begint goed. De tweede is over de linie denk ik iets beter.
 
Soow, lekkere tracks inderdaad. Klinkt al helemaal af. Vind zelf nummer 2 de betere track, is gewoon lekkere "treinen"-doorstamp techno... Ben gisteren nog op Extrema geweest... zou niet misstaan in de techno-area :)
 
Vind transformation de betere van de 2, alleen die mag op 2.07 (of de herkansing op 3.06) dan ook wel echt los gaan. vette groove, maar blijft een beetje hangen.
 
Ik probeer zoveel mogelijk ableton's eigen plugins te gebruiken.
Maar soms moet je wel VST's gebruiken omdat je anders niet de sound krijgt die je zoekt.
Ik ben bijvoorbeeld niet zo weg van de ableton reverb.
 
Back
Top