welke mic met een portable md?

Hazes

Vind ik leuk
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
6.361
Locatie
Arnhem
welke mic is goed te combineren met een portable md? heeft iemand daar ervaring mee? zelf zat ik te denken aan een AKG C1000 of een Rode nt3. Heeft iemand daar ervaring mee?
alvast bedankt.
 
Re: welke mic met een portable md?

Origineel geplaatst door Hazes
welke mic is goed te combineren met een portable md? heeft iemand daar ervaring mee? zelf zat ik te denken aan een AKG C1000 of een Rode nt3. Heeft iemand daar ervaring mee?
alvast bedankt.

op locatie neem ik altijd samples op met de md & 2 C1000's (stereo:D )
& ze doen het geweldig

...voordeel: c1000 heeft 9v interne voeding... k weet niet hoe het met die andere mic zit
 
Ik heb onlangs een sony ECM-ds70p gekocht voor mijn MD om op een knappe manier op te nemen.
Ik was ook al een tijdje op zoek naar een mic voor mijn portable md maar alles wat ik tegen kwam was of te duur of te groot of niet geschikt totdat ik deze in duitsland bij een soort van mediamarkt tegen kwam.
Ik ben er blij mee ! hij is nog stereo ook :smeris:

ecm-ds70p.gif
 
Ik gebruik er een Rode NT3 voor. Gaat ook een 9Volts blok in. [kleutermodus] En ziet er stukken mooier uit dan jouw AKG, Jazzmann ;)[/kleutermodus]
 
alvast bedankt voor jullie reacties:okdan: Nog een vraagje: Hoe zit het met het opnameniveau van zo'n md. Hij heeft geen (regelbare) preamp naar mijn weten. Of komt het signaal van zo'n microfoon precies goed binnen.
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
[kleutermodus] En ziet er stukken mooier uit dan jouw AKG, Jazzmann ;)[/kleutermodus]

maar mijn mama kan toch beter koken dan u mama pff...
:kont:
 
Ai, je gaat me toch niet vertellen dat jou mama nogsteeds voor je kookt?! :D

Hazes, ik heb een Sony mz-n1. Die regelt dat zelf. Maar je kunt het ook gewoon handmatig instellen als je wilt. Daarvoor heb ik een Aiwa gehad. Zelfde verhaal.
 
Back
Top