Icon Platform MD

Maximanius

Ingeburgerd
Lid sinds
18 december 2004
Berichten
33
Ik zit denken een Icon Platform MD aan te schaffen samen met Cubase 9 op een PC met windows 10. Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt het goed of is het verstandiger een andere controller te kopen?
 
Nog geen ervaring mee, maar hopenlijk binnenkort wel.
25 juni komen ook de extenders(platform X) uit en dat maakt het wel heel interessant.
Aan een platform M kun je max 3 extenders hangen (volgens de site) dan heb je zomaar 32 motorized faders voor ongeveer 1200 eur.
Als de kwaliteit ook nog eens goed is kan dat erg leuk worden voor je mix en vst's
 
Ik heb de Platform M gehaald.
Hier mijn bevindingen:
Goedkoop,goed verpakt,prima formaat,mooi bescheiden kleur en uitgevoerd.
Zijpanelen zijn van plastic de topplaat van metaal,panknoppen van plastic en faders en dail metaalachtig.
Al met al voelt hij goed en stevig aan.
In deze prijsklasse zal het lastig worden iets vergelijkbaars te vinden(de nieuwe behringer controller heb ik nog niet getest).

Het istalleren was even een probleem.
Ik draai Ableton onder Win 7.64bit.
Het is de bedoeling dat je eerst de PLatform I map download en vanuit daar de nieuwe Firmware in de Platform M installeerd.
Let op dat hij het alleen doet op USB3 met de nieuwste firmware ,anders zoek je je helemaal lens(was bij mij dus gebeurt).
Apple gebruikers kunnen beter even op de site kijken,schijnt nogal wat problemen te zijn,en de support is niet zo best volgens deze gebruikers.
Eenmaal draaiend start je hem op,er branden 3 knopjes 5 sec lang.Kies nu je DAW.
Appeltje eitje.
Eerst de icon aanzetten,daarna je daw openen
Eenmaal in Ableton even de preferences aanpassen.
Tot nu toe werkt alles smooth.
Let wel op :faders zijn aanraakgevoelig.
Als je met je nagel een fader naar boven verschuift blokkeert hij,je moet echt huidcontact maken,dat doet ie trouwens wel prima,hij reageerd snel.
In de pan knoppen zit een versnelling,das wel even wennen.DWZ dat bij langzaam draaien reageert hij zoals het hoort,bij snel draaien verplaats hij veel waardes.Ik vind het niet prettig,maar t went.
De panknoppen kun je indrukken dan staat de waarde weer op 0(das wel makkelijk).
De Mute,Sel,Solo,Rec knoppen reageren prima en snel.
De Dail is ook erg fijn in Ableton en reageert ook prima(is tevens ook een drukknop).

De faders zijn niet geruisloos maar ook zeker geen herriemakers,een middenmootje.
Tot nu toe best wel tevreden over deze controller.
 
Back
Top