Waarom zou ik (g)een Behringer kopen?

Ik heb altijd Behringer mixers gebruikt (1602 en de 2004) en ben tevreden over hetgeen wat ze moeten doen. Weinig last gehad van krakende elementen, maar dat komt wellicht doordat ik geen DJ ben. Voor mij is het gewoon een schakeldoos voor de synths waarbij alle faders voluit (behalve dat de stereo-uit).

Ik heb nu 2 rackmixers en de MX2004 staat te koop. De MX1602 is al verkocht. Het enige minpunt voor mij was de ruimte die de mixers in beslag namen.
 
Ik heb nu een paar maandjes een Phonic, het zal mij niet verbazen als ie het geen eeuwigheid volhoud, maar als ik moest kiezen (wat ik ook heb gedaan) tussen Behringer en Phonic, ga ik voor de laatste...

Mackie is stukken beter.
 
(g)een geruis
(g)een gekraak
(g)een platzak
 
goed, slecht, goed, slecht, goed, slecht....

Een eeuwig durende discussie. De één heeft er negatieve ervaring mee, de ander weer niet. Wat betreft val ik in de laatste categorie. Ik heb een UB1832 FX vorig jaar tweedehands gekocht en er is echt helemaal niets mee aan de hand. Niks kraakt of wat dan ook. Zolang je hem maar met liefde behandeld :)

Geruis? Ja, maar dan stel ik gelijk altijd de vraag, "ben je professioneel bezig?" Iemand zoals ik maak gewoon muziek omdat het m'n hobby is. Ik heb geen zin om een peperdure Mackie te kopen, terwijl ik met een Behringer hetzelfde kan. (het mixen bedoel ik dan...)

Misschien een andere grove vergelijking, wat moet ik met een peperdure studio waarin alles aanwezig is, en alles mogelijk is, als ik er toch geen balle verstand van heb.... (in dit geval, 'niet nodig heb')
 
Misschien een rare opmerking van mijn kant, maar juist omdat het mijn hobby is wil ik iets goeds hebben. Bijv. een afwasmachine of een magnetron hoeft van mij niet zo top-of-the-line te zijn, zolang hij het maar doet.

Het voordeel van behringer is gewoon dat het laagdrempelig is om in te stappen en het tweedehands redelijk te verkrijgen is (en ook weer te verkopen). Uiteindelijk wil je toch meer (althans ik).

Is het slecht, als je naar prijs/kwaliteit/plezier/gemak/toegankelijkheid kijkt denk ik niet. Maar kan het beter.................................. zekers.
 
Ik zou geen Behringer kopen als je het geld niet hebt liggen...beetje flauw. Zelf heb ik een mengpaneeltje (UB1622FX) en ben er heel tevreden mee. Oké de effecten vind ik niks, maar daarvoor heb ik hem ook niet gekocht.

Veel mensen hier willen het duurste van het duurste, want stel je voor dat je een beetje ruis hoort (vaak nog goed weg te filteren)...maar ik denk dat bij de meeste (en ook bij mij) het zwakste punt in de hele setup toch vaak de gebruiker is en daarmee zijn arrangementen. Ik zou pas veel investeren voor een goed mengpaneel als ik merk dat mijn oude Behringer mijn creativiteit in de weg gaat staan.

Ik denk dat het heel leuk spul is, waar je een tijd mee kunt doen en erg veel van kunt leren.
 
Origineel geplaatst door DJ VasC
Veel mensen hier willen het duurste van het duurste, want stel je voor dat je een beetje ruis hoort (vaak nog goed weg te filteren)...maar ik denk dat bij de meeste (en ook bij mij) het zwakste punt in de hele setup toch vaak de gebruiker is en daarmee zijn arrangementen. Ik zou pas veel investeren voor een goed mengpaneel als ik merk dat mijn oude Behringer mijn creativiteit in de weg gaat staan.
Ik denk dat het heel leuk spul is, waar je een tijd mee kunt doen en erg veel van kunt leren.

Zo is dat ! Zelfkennis is het begin van alle wijsheid en jouw reply bewijst dit helemaal.
Ikzelf ben helemaal geen Behringer fan. Behringer klinkt "Behringer" en daar moet je vrede mee nemen.
Maar je kan best heel mooie muziek maken op Behringer spul. Een slecht track klinkt ook slecht op high-end :)
Toch behaald Behringer op 3 punten 10 op 10.

1/ Het is spotgoedkoop.
2/ Het ziet er goed uit. Mooi design.
3/ Het biedt nagenoeg dezelfde technische mogelijkheden als duurder materiaal.


Origineel geplaatst door sander
Prima voor vele jaren.
 
..

..

hallo ,

ik zit ook nog een beetje met de zelfde vraag .

ik heb nu een phonic am 844 d , Die is al verkocht dus ga maandag naar de winkel om iets nieuws te kopen , want ik vind die phonic dus echt helemaal niks , qau geluid en ruis etc. dus vandaar een andere !! ook overbodige luxe :)

Ik overweeg om een mackie 1642 vlz 03 te kopen ! ( of voor 16 kanalen een 1604 vlz 3 maar die is wel erg duur !)

maar ik twijfel toch nog een beetje over de mogelijkheden en als ik dat nou wel zou doen , schiet ik er veel mee op ? want qau aantal kanalen is het hetzelfde , en ik heb straks ook al geen galmpje meer ( das niet erg ) maar in prenciepe ga ik er op de mogelijkheden op achteruit of niet <?? denkt iemand daar anders over ?? .

kan ik er wel veel mee ? mogelijkheden en poespas ??

Groetjes,

Arjan
 
Hoi,
ik heb een mackie 1604 VLZ. Tweedehands vorig jaar gekocht voor 450 euro. Nergens gekraak, wiebelige onderdeeltjes of andere storende elementen. Terwijl hij al 9 jaar oud was toen ik hem kocht (klinkt zo oud, kan dat wel?). Natuurlijk weet ik niet of dit met alle mixers van mackie zo is, maar als je de lijn doortrek vanuit deze mixer zit je bij mackie van duurzaamheid wel goed.
Qua mogelijkheden vind ik dat het wat betreft routing wel snor zit.
Qua klank is het voor mij OK (geen vervorming, EQ goed) maar aangezien dit mijn eerste en enigste is kan ik het met niks vergelijken en er dus ook niets over zeggen. In deze thread en ook op andere plaatsen heb ik al horen vallen dat hij erg clean is wat bertreft EQ.
Allezinds, zeker het overwegen waard!
 
Origineel geplaatst door BananaWorld
Misschien een rare opmerking van mijn kant, maar juist omdat het mijn hobby is wil ik iets goeds hebben. Bijv. een afwasmachine of een magnetron hoeft van mij niet zo top-of-the-line te zijn, zolang hij het maar doet.

Het voordeel van behringer is gewoon dat het laagdrempelig is om in te stappen en het tweedehands redelijk te verkrijgen is (en ook weer te verkopen). Uiteindelijk wil je toch meer (althans ik).

Is het slecht, als je naar prijs/kwaliteit/plezier/gemak/toegankelijkheid kijkt denk ik niet. Maar kan het beter.................................. zekers.

juist. ik besefte plots dat ik 8 uur per dag gemiddeld slaap en dat ik aan mijn slaap nog geen 1% van mijn totale vermogen spendeer. wat zegt dat over mijn besef van belangrijkheid? That I suck?
 
Re: Waarom zou ik (g)een Behringer kopen?

Origineel geplaatst door ron273
Dit forum lezende, zie ik een grote groep mensen die blijkbaar (niet nader gedefinieerde) problemen hebben met Behringer mixers.
Nu kan ik voor een prikje een Behringer Eurorack MX1602A kopen.
Ik wil hem gebruiken in een setup met mijn Yamaha P-200, geluidskaart en een zangmicrofoon om zelfgeschreven nummers op te nemen op mijn PC.

Waarom zou ik dit wel/niet moeten doen?

Ronald

Vind Behringer een instapmodel. Als je net begint met produceren, zingen e.d. is het prima spul om ervaring op te doen. Uiteindelijk wil je steeds meer en koop je betere spullen of je vindt het niet meer leuk om te doen. Dan heb je nog geen 1000-den euro's uitgegeven aan hih-end spullen, waar je dan mee opgescheept zit, als je je hobby beeindigt.

Ligt eraan wat je moet betalen, maar ik zou het gewoon doen. Als ie niet bevalt www.marktplaats.nl en je bent er binnen 1 week vanaf. Probeer sowieso veel spullen uit, dan kweek je een gehoor voor kleur, klank en kennis.
 
ik heb 3 jaar redelijk intensief met een Behringer MX2442a live werk gedaan.
Had hem 2dehands gekocht van een bandje dat gesplit was, en die er ook 5 jaar alle mogelijke cafe's en zaaltjes mee afgedweild hebben.

En ja hoor ik heb er problemen mee gehad:

Eén keer omdat de er een dronken klojo in de kabels bleef hangen met z'n voeten en de xlr van een van de kanalen molde. Dat heeft me geloof ik de volle 3 euro gekost om de connector te vervangen.

en één keer omdat ik bij het gewone onderhoud een connectie had afgebroken zodat het zwanehals lampje niet meer werkte, kostprijs van die reparatie: 0€ en ongeveer 15 minuten werk.

Nu heb ik hem verkocht en heb een 2dehands Spirit live 4: reden 't was een koopje en ik heb meer kanalen nodig. De spirit heeft 24 mono kanalenen 2 x stereo(behringer 16 mono en 4 stereo) heeft een betere Eq(flexibeler met 2 maal sweep en High shelving) t.o.v Bass /mid sweep/High, en 5 direct toegankelijke auxen(behringer heef 6 auxen maar je moet kiezen tussen 1,2 & 3,4 of 1,2 & 5,6).

en wat de vergelijkingen van een behringer met een amek of een ssl, zoals sommigen hier nogal eens plegen te doen: de meeste directe vergelijkingen tussen een skoda octavia en een Mercedes/AMG E55 vallen ook altijd in het voordeel van de skoda uit :r.

zelfs tussen de spirit en de Behringer is het niet echt fair om te vergelijken: de spirit koste nieuw zo'n 3000 euro in 1993, de beheringer op z'n hoogst zo'n 600.

Samengevat: voor zijn prijs is Behringer zeer goed, al zijn er hier een paar die nog nooit deftig met een Behringer of enige andere mixer gewerkt hebben en die vooral goed zijn in het in he tbejubelen van materiaal dat ze zelf nog nooit gehoord hebben, alleen op foto gezien hebben en nooit kunnen betalen.
 
Ik heb nou sinds een klein weekje ook een behringer mx2804 staan, voor live doeleindjes, en het valt me eigenlijk zwaar mee,

Had hem gratis opgehaalt van forumlid matt second, had 5 jaar stil in de kast stof staan happen dus zou hoogst waarschijnlijk kraken en 2 kanalen waren overstuurd.

Eenmaal thuis nieuwe zekeringen in de voeding en het verbaaste me dat alles (pots en faders) kraakloos werkte.

Enige was een stereo kanaal waarvan links uitviel en 1 aux return pot die kraakte die heb ik bijde schoon geblazen en de aux return pot flink heen en weer gedraait en werken ook weer perfect.

Ja en de 2 overstuurde kanalen natuurlijk, die trouwens wel gewoon normaal werken, zij het dat de gain pot niets meer doet.

Wat dat betreft heb ik m,n mening over behringer mixers wel wat bijgedraait, al vind ik wel dat die oude generatie behringers er toch wel wat degelijker uit zien als wat ze nu hebben.

Als iemand nog ideetjes heeft om de gains (waarschijnlijk de amps ? ) weer aan de praat te krijgen hoor ik het graag.
 

Attachments

  • mx2804.jpg
    mx2804.jpg
    18,3 KB · Bekeken: 51
Wat je daar zegt vind ik ook, de oudere apparaten van Behringer zijn van een ander kaliber dan de huidige. Wat die twee overstuurde kanalen betreft, lijkt me dat de 2 gain pots kapot zijn.

die zijn meestal wel moeilijker om daar een vervangonderdeel voor te vinden dan voor een IC.
 
Back
Top