USB mengpaneel

REVERSEDSKIES

Nieuwkomer
Lid sinds
6 augustus 2017
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ben niet zo goed met forum, maar ik heb een simpele vraag.
Ik ben op zoek naar een simpel mengpaneel dat via USB werkt.

Wat ik naar op zoek ben is gewoon een simpel mengpaneel met faders en niks meer, ik ben niet op zoek naar een mengpaneel met allerlei toeters en bellen maar gewoon een die faders heeft en per fader 1 draaiknop ofzo, meer niet.
Het lieftst zoek ik een met minimaal 24 kanalen maar als dat wat te duur word kan ik ook wel overweg met 16.
Het moet gewoon via USB werken zodat ik de mixer kanalen van mijn DAW kan routen naar elke fader, meer is er voor mij niet nodig.
Ik hoef niet een grote selectie van in/uitgangen voor instrumenten of andere apparatuur.

Ik heb al op het internet gezocht maar als ik zoek op mengpanelen of mixers met 16 of meer kanalen krijg ik alleen maar dure producten die ook heel veel toeters en bellen hebben.

Ik heb een klein budget maar ben ook nog niet van plan om er een te komen, ik ben momenteel alleen nog maar op zoek.

Als iemand suggesties heeft zou ik dat erg waarderen!

alvast bedankt allemaal!
 
REVERSEDSKIES
Het moet gewoon via USB werken zodat ik de mixer kanalen van mijn DAW kan routen naar elke fader, meer is er voor mij niet nodig.

Wat je hier vraagt dat bestaat gewoon niet zeker bij analoge mixers en betwijfel dat er digitale mixers zijn die dat kunnen.
Die (analoge) usb mixers die sturen audio naar u daw niet omgekeerd!

Je hebt een audio interface nodig met meerdere outputs.
Die outputs plug je dan in op een mixer.
Maar je zegt hier het liefst minimal 24 kanalen, dan wordt dit een zeer dure grap
OF
Waarom koop je u niet een midi controller met faders zoals bijvb de bfc2000 of de x touch of iets dergelijks.

Volgens mij is dat het geen wat je zoekt en zal ook passen binnen u klein budget( is ook wel vaag een klein budget)

Dure producten ja kijk je moet ook niet voor 5.000€ proberen een nieuwe auto te kopen he
is veel geld maar je kan er nog steeds geen nieuwe auto mee kopen.

En dan nog dit een mixer heeft nooit te veel toeters en bellen maar steeds te weinig :) :)

Zo ik hoop dat het wat duidelijker geworden is.
 
Ik vrees ook dat wat er gevraagd wordt niet bestaat. Het enige waarvan ik denk dat het in de buurt komt zou de Soundcraft signature 22MTK kunnen zijnn. Vrij compact en, voor zover ik kan nagaan, een van de goedkoopste.

JurgeN
 
Ik vrees ook dat wat er gevraagd wordt niet bestaat. Het enige waarvan ik denk dat het in de buurt komt zou de Soundcraft signature 22MTK kunnen zijnn. Vrij compact en, voor zover ik kan nagaan, een van de goedkoopste.

JurgeN

Klopt jurgen denk dat ook
Maar die mtk modellen zijn dan ook de enige die ik ken die dat kunnen.
Even rap de handleiding opgezocht en gelezen.
Is wel goed gevonden werkt met een flipswicht die hier nu usbrtn noemt zoals de tape inline tafels van vroeger.
En dat vr een 1000€.:okdan::okdan:
 
Je wilt misschien een usb controller en daarmee kan je de schuiven van je daw dan bedienen met je controller. De audio gaat dan niet daadwerkelijk door de controller.
 
Misschien zou je 3 van deze kunnen kopen? https://www.thomann.de/nl/korg_nanokontrol_2_black.htm

Dat is volgens mij een beetje wat je bedoelt, maar dan met maar 8 faders.

EDIT: je zou er ook gewoon eerst 1tje kunnen kopen en even kijken of je met 8 niet genoeg hebt; misschien kan je instellen dat je met die pijltjes knoppies wisselt tussen je eerste 8 kanalen in je DAW, naar de volgende 8 enzovoorts, zodat je vervolgens weer die kan aanpassen.

EDIT 2: Dat kan allebei. Je kan of meerdere 'fader banks' instellen, en dus switchen tussen faders 1 - 8, 9 - 16, 17 - 24, enz. op dezelfde Nanokontrol. Maar je kan ook de faders uitbreiden, en zo meerdere Nano Kontrols gebruiken om tot je gewenste 24 faders (of meer) te komen.
 
Laatst gewijzigd:
Wat zoek je nu precies? Want het klinkt inderdaad alsof je beter een controller kan kopen waarmee je de faders van je daw kan bedienen zoals INFA ook aangeeft.
Een mixer geeft alleen meerwaarde als je externe instrumenten wil integreren in je setup, zoals hardware synths en fx. Of je wil de analog summing en eq van je mixer gebruiken om een eindmix te maken, dat kan wel met de mtk.
 
Ja Soundcraft Signature MTK kan via USB de tracks naar een DAW sturen.

De non MTK mixers doen dit in twee kanalen (stereo).
 
Of een oude yamaha Ov1(96) ... 1 fader per kanaal, en 1 draaiknop :-P doet wel wat meer dan alleen dat, en is niet zo heel simpel. Maar is volgends mij voor een prima prijs te kopen nu.
 
Zoekt ie niet gewoon een controller....?
 
Zoekt ie niet gewoon een controller....?


Dat idee heb ik ook :engel:

v6n5btqixkwdclfhq9kk.jpg
 
Back
Top