Storing over geluid USB CONTROLLER DJ HERCULES AIR

DJ BSR

Ingeburgerd
Lid sinds
3 april 2006
Berichten
35
Locatie
Den Haag, LAAK KWARTIEAH
Hoi,

ik heb een Hercules DJ Air Control gekocht, maar ik heb een storend geluid bij het apparaat over mijn speakers. Soort lange middellhoge piep (continue)

Even de situatie zoals het aangesloten zit etc :

DJ Air Control via USB aangesloten op de pc (windows 7, SP1, 8GB Ram, 3,5GHZ AMD Triple Core), laatste drivers geinstalleerd via Hercules site.

In DJUICE geluidskaart van De Hercules geselecteerd.

Via Mix out aan achterkant van de controller, deze aangesloten op mijn mixer. Maar zodra ik dat doe, krijg ik die storing in het geluid.

Als ik mixes opneem, dan hoor ik de storing niet, puur bij het luisteren over de speakers. ook in mijn koptelefoon bij voorluisteren hoor ik het geluid niet.

Wat heb ik geprobeerd ?

- de controller op een andere pc aangesloten op zelfde manier > zelfde storing over het geluid
- andere usb poorten > zelfde storing
- op een USB hub (met eigen voeding) aangesloten > zelfde storing
- in DJUICE mijn eigen geluidskaart uitgekozen ( ESI ESP1010), speakers over kanaal 1&2 en koptelefoon over kanaal 7&8 >> geen storing over speakers ... maarrrrrr ..... krakend geluid in mijn mixes (klinkt als asio latency ..die kraakjes ... Als ik snelle bewegingen maak met mijn faders, kraakt het heel erg etc.)


Ik weet niet precies waar ik het moet zoeken. Ik dacht de oplossing echt gevonden te hebben met een USB hub die een eigen voeding heeft. Dat er storing kwam over de USB kabel omdat hij daar ook zijn stroom uit moet halen. Zo een geluid is het namelijk echt.
Op internet word ik ook niet heel veel wijzer. Kwam meestal toch uit op problemen door USB. En dat dan OF via een USB hub met voeding te doen, OF een speciaal ding (USBisolator) kopen. Maar zo een ding kost 60 dollar ofzo, kan ik net zo goed nieuwe controller kopen ..

Verder als ik dus mijn eigen geluidskaart selecteer in bijv. DJUICE, het dj programmaatje van Hercules zelf, heb ik niet die storing. Maar dan heb ik dus dat het geluid kraakt in mijn opnames. Ook wel beetje tijdens het spelen trouwens.

Iemand die dit herkend ? Ik weet dat het geen pro djmixer is, dat maakt me ook niet uit. Ik gebruik hem puur om simpele doeltreffende mixes te maken van mijn eigen tracks. Een meer pro controller komt wel als ik daar geld (voor over) heb.
 
Ik zie trouwens dat ik het draadje in verkeerde subforum heb geplaatst ..

** na verder lezen op het forum, zie ik dat het misschien helemaal niet gevraagd mag worden hier op het forum ... Mijn excuses indien dat het geval is. Lang geleden dat ik hier geweest ben **
 
Staan geluidskaart (ESI) en Hercules mixer beiden op dezelfde mixer aangesloten toevallig?
 
Volgens mij heb je dan gewoon een groudloop toch? ALs je je ESI uit de mixer trekt is het dan niet weg?
 
Volgens mij heb je dan gewoon een groudloop toch? ALs je je ESI uit de mixer trekt is het dan niet weg?

Ik zal dat eens checken als ik straks thuis ben.

Maar hoe verklaar ik dan dat het ook zo is (storing vh geluid) op een hele andere pc, waar ik via de mix out van de controller op de line in ga ?

Maar ik ga het uiteraard direct checken straks ! Thanks
 
Sommige geluidskaarten (onboard of extern) gaan vaak zo'n irritante piep veroorzaken als je het op een manier met elkaar connect of op 'n mixer aansluit... Zoiets als hieronder..


Er was ook een manier dacht ik om bij 1 van van beiden de aarde achterwege te laten maar weet niet meer precies..
Had je al geƫxperimenteerd met de mixer op een randaarde aansluiten?

Oh... wat gebruik je bij je andere setup als 'Line in'?
 
Ik ga dat allemaal gewoon checken. Wil alles geprobeerd hebben. Lijkt me zeker een oplosbaar probleem(pje) namelijk.


De andere setup:

Mijn controller aangesloten via USB op de pc, en voor t geluid via mix out naar line in op de sub van Logitech z906 set.
Die pc heeft xfi extreme gamer geluidskaart er ook inzitten waar mn logitech set op aangesloten staat .. dus misschien dat dat ook gaat storen dus ?
 
Sommige geluidskaarten (onboard of extern) gaan vaak zo'n irritante piep veroorzaken als je het op een manier met elkaar connect of op 'n mixer aansluit... Zoiets als hieronder..
http://www.youtube.com/watch?v=GbNyINuo-Uw

Er was ook een manier dacht ik om bij 1 van van beiden de aarde achterwege te laten maar weet niet meer precies..
Had je al geƫxperimenteerd met de mixer op een randaarde aansluiten?

Oh... wat gebruik je bij je andere setup als 'Line in'?


Helaas, vanavond de ESI uit de mixer getrokken. Maar nog steeds het geluid. Randaarde moet ik nog even uitzoeken. Ik moet kijken hoe het zit met mijn aansluitingen. Maar zover als ik weet had ik bij het bouwen van de studio bewust geaarde stopcontacten laten maken daar. Of bedoel je iets anders ? Sorry, qua elektra weet ik bijster weinig ...hihi
Wat er op het filmpje te zien en te horen is, is inderdaad precies het geluid wat ik heb. En zo een USB isolator had ik zelf ook al gevonden, maar die dingen kosten 60 dollar ofzo .. Dat vind ik erg duur. Zoveel heb ik ook voor mn controller betaald :-)

Maar goed, ik ga nog verder dingen proberen. Alle hulp blijft uiteraard welkom.
 
Ok, heb nog wat meer dingen geprobeerd:

- de mixer aangesloten op een andere groep, geaard stekkerdoos >> zelfde storing
- een nieuwe USB hub (die zelf een voeding heeft) tussen controller en pc gehangen >> zelfde storing

Ik heb inmiddels al een nieuwe controller gekocht (niet vanwege de storing, maar omdatik n upgrade wilde) de Reloop Terminal Mix2. Deze heeft ook nog steeds de storing, dus er is idd een groundloop aanwezig. Dat kan ik nu wel bevestigen.

Is het nu wijsheid om toch zo'n USB Isolator aan te schaffen ?

Zoals deze: https://www.antratek.nl/olimex-usb-iso?gclid=CLy125zw0MkCFQupGwodCW4HFw

Ik ga dat bedrijf ook nog wel even bellen voor informatie.
 
Laatst gewijzigd:
Heb zelf geen ervaring met USB isolators. Die doen vast hun ding maar het probleem ligt toch vaak aan meerdere zaken die aangesloten zijn op je PC.
Die Olimex lijkt te doen wat ie moet, al is die 1000v protectie misschien een beetje overbodige luxe?? Hij is iig in vergelijk wel redelijk betaalbaar.

Je weet nu dat als je een extra geluidskaart inprikt er een storing ontstaat.
Heb je ook synths aangesloten via midi die je monitored op dezelfde mixer waar het DJ-geluidskaart apparaat op wordt aangesloten?
 
Heb zelf geen ervaring met USB isolators. Die doen vast hun ding maar het probleem ligt toch vaak aan meerdere zaken die aangesloten zijn op je PC.
Die Olimex lijkt te doen wat ie moet, al is die 1000v protectie misschien een beetje overbodige luxe?? Hij is iig in vergelijk wel redelijk betaalbaar.

Je weet nu dat als je een extra geluidskaart inprikt er een storing ontstaat.
Heb je ook synths aangesloten via midi die je monitored op dezelfde mixer waar het DJ-geluidskaart apparaat op wordt aangesloten?

Ik heb mijn nordlead via midi>usb op mijn pc aangesloten en zijn outs op de mixer.

Ik denk dat ik vanavond alle kabels na ga lopen, alles eruit trekken. Opnieuw aansluiten en nogmaals goed kijken hoe ze liggen. Dat ze zo min mogelijk door elkaar liggen. Lastig met zoveel kabels :-)
 
Grote kans dat die het probleem veroorzaakt.

Het hoeft niet door USB te komen.. Had een soort zelfde probleem ooit eens met een Korg Volca. Die veroorzaakte een storing als ik de midi erop aansloot.
Hij stond aangesloten op een mixer die via Fire-Wire op mijn computer aangesloten stond.
Als ik hem rechtstreeks op de EMU geluidskaart aansloot, die ook de midi aansluiting verzorgde, was het weg.
 
Ik heb weer van ales geprobeerd, maar helaas ..

- alle kabels nagelopen, eruit ..anders neergelegd en er weer in gestoken (van alle apparaten)
- midi kabels uit mn nordlead getrokken
- computer juist op een geaard contact aangesloten
- gloedjesnieuwe usb hug, geaard aangesloten en hier de controller op aangesloten

Ik ga nu toch voor zo'n USBisolator, heb het bedrijf gebeld en die zou het probleem echt moeten oplossen (mits echt een groudloop is, maar alles wijst daarnaar)

Ik laat nog weten hoe het afloopt
 
soms zijn de monitoren ( die waar je naar kijkt, niet die waar je naar luisterd) de boosdoener.
even de stekkers eruit, en dan kijken of het over is)
:mega:
 
Back
Top