Waldorf Blofeld midi data capturen

waz

Hobbyhoer
Lid sinds
9 juli 2004
Berichten
1.450
heb onlangs de Waldorf Blofeld gekocht, erg fijn app.

Alleen nu wil ik de midi data van de arpeggiator capturen en het app. aansturen via midi......het wil alleen niet echt lukken.

Iemand die er verstand, ervaring mee heeft of weet hoe dit op te lossen?
 
...
Alleen nu wil ik de midi data van de arpeggiator capturen en het app. aansturen via midi......het wil alleen niet echt lukken.

Iemand die er verstand, ervaring mee heeft of weet hoe dit op te lossen?
Er zijn weinig toestellen die hun arpeggio's als midi data uitsturen.
Of jou toestel dit doet, zul je in de manual moeten opzoeken.
Indien ja, dan is het gewoon aansluiten en opnemen.
Indien nee... pech.

Heb je geen manual (hmmm) MidiOx en controleren wat het ding uitstuurt.
 
Kan mij niet voorstellen dat de mididata niet verstuurd wordt oid. Dat impliceert dat je je hem ook niet kan controllen, wat mij ook nog niet gelukt is, daar niet van :P

MidiOx---vangt niets op

Heb de gebruikershandleiding bekeken word ik niet echt wijzer van. Sterker gesteld is een beetje confusing. Ze zeggen namelijk 3 dingen:

1.
If Ctl+SysEx is selected, all Sound parameters with a dedicated controller assignment are sent as controller messages. All other Sound parameters are sent as system exclusive messages. This is the recommended setting..

2.
The most important Sound parameters of the Blofeld can be controlled by MIDI Continuous Controller messages.

3.
MIDI Dump Functions The dump functions let you send and receive the contents
of the Blofeld’s memory via MIDI (receiving only) or USB.

Dus hij heeft een midi dupm functie, de blofield kan via MIDI ccm gecontrolled worden en de data wordt als ik het goed begrepen heb verstuurd als SysEX.

Gebruik Ableton, als het goed is ondersteund Ableton SysEX niet :stupid

Zou dat de verklaring kunnen zijn?

Edit:

De Blofeld gaat trug.Ben er 2 dagen mee bezig geweest. Heb hem gekocht om er plezier van te hebben en niet een 2e studie bij te doen oid. Tijd voor een nieuwe desktop ;)

@ audiocollage, thnx voor je bijdrage :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Kan mij niet voorstellen dat de mididata niet verstuurd wordt oid. Dat impliceert dat je je hem ook niet kan controllen, wat mij ook nog niet gelukt is, daar niet van :P
Ez zijn veel toestellen die je toch wel kan controlleren, maar die hun arpeggio of seq niet als midi data uitsturen (Ook bvb. de An1x, allicht toch mijn PLG-An1x).
MidiOx---vangt niets op
Dat mag je dan als een referentie beschouwen (zolang je de noot data niet filtert in midiox, uiteraard).

Tip : Stel je vraag volgende maal beter eerst, voordat je tot een aanschaf overgaat.
 
audiocollage;1365637[/QUOTE schreef:
Tip : Stel je vraag volgende maal beter eerst, voordat je tot een aanschaf overgaat.

Eens, eens, een dure test grap. Niet gerealiseerd dat een synth. gebouwd in jaren 20....., beperking in communication inhield. Loop toch weer tegen de eeuwen oude gezegde--> goedkoop is duurkoop, Zie verder edit 2


Edit:

Volgens mij ligt het aan Ableton die sluit SysEX uit
christopullhair.th.gif

check:
http://forum.ableton.com/viewtopic.php?f=1&t=114066

Edit2:

Onbegrijpelijk dat ze een vette synth bouwen, hem incompatible maken en info ondersteuning van 0,0 bieden,anno 2011. Je dus terug geschopt wordt naar 20 jaar trug oid. Kan er met mn verstand niet bij. Heeft weinig met plug and play> unlimited control te maken.

Fuuu wat lonkt de virus TI op dit moment met hun VST implementatie.


Ff wat meer info gezocht:

Just looked at the Blofeld manual. It says "The Blofeld can receive Sysex data broadcast from other devices, but cannot send it itself". So your out of luck recording the sysex messages.

Alesis Micron User manual is stukken duidelijker.
 
Laatst gewijzigd:
Fuuu wat lonkt de virus TI op dit moment met hun VST implementatie.
ja want beide synths zijn qua prijs echt wel aan mekaar gewaagd :stupid

ik geef je gelijk hoor dat je een zekere minimale functionaliteit verwacht, maar vergelijken met zo'n high-end synth als de Virus TI is toch een beetje gek.

Die TI zit zelf trouwens ook vol met bugs. Na 25 updates loopt de integratie met bepaalde software nog steeds niet van een leien dakje. (zacht uitgedrukt)
 
1.ja want beide synths zijn qua prijs echt wel aan mekaar gewaagd :stupid

2.ik geef je gelijk hoor dat je een zekere minimale functionaliteit verwacht, maar vergelijken met zo'n high-end synth als de Virus TI is toch een beetje gek.

1.Prijs heeft er weinig mee te maken(dacht ik). Kocht een synth anno 2011 en verwachte vooruitgang. Bedoel alles is vooruit gegaan. Blijkbaar met synths nog niet. Leef niet meer in de jaren '90 ofzo

2. Is geen vergelijking hoor. De TI biedt die ondersteuning wel althans, dat is wat de TI zou moeten kunnen. De Blofeld niet.

Die TI zit zelf trouwens ook vol met bugs. Na 25 updates loopt de integratie met bepaalde software nog steeds niet van een leien dakje. (zacht uitgedrukt)
Las het idd. das een trieste zaak voor zoveel geld, eens.

Dan maar geen TI maar een goeie PC, net zo goed.:)
 
Back
Top