SRPP - Platters of Oily Robot Parts

SRPP

Ouwe rot
Lid sinds
14 november 2010
Berichten
1.850
Locatie
Rosmalen
Te lang geworden voor de Toonzaal cursus (aanrader, overigens!), maar toen kwam de SF Contest op het "Nieuws" voorbij, leuk!

 
Thanks!

Bij de Toonzaal cursus electronische muziek hadden we de opdracht om naar Stockhausens' Studie II te luisteren en iets soortgelijks te doen door een klankveld te maken van een klein stukje van een reverb staart. Uiteindelijk was ik niet zo tevreden met mijn huiswerk, en toen ik de Clouds ontving heb ik nog eens een poging gewaagd, maar dan met wat percussie en een crunchy baslijntje (Polivoks vcf en Befaco tube vca). De input in de Clouds waren ook geen sinussen zoals vroegah, maar drie zaagtanden uit de MFB triple osc.

Ik wilde iets maken waar wat te ontdekken viel, maar wel iets met wat ritme.
 
Ok ik denk dat ik dit meer ga waarderen als ik knetterstoned ben. Het deed me vooral denken aan een vertrek waarin wat starwars-robots pauze hebben en wat smalltime staan te chatten. Is ook goed denk ik he, dat het tot de verbeelding spreekt ;)
 
Ik houd wel van dingen die buiten de gebaande paden gaan, en dit is zoiets. Complimenten daarvoor alvast.
Ik vind de klanken lekker organisch klinken af en toe... das mooi.
Ik weet niet of ik het minder ga waarderen als ik weer nuchter ben :D
 
Interessant ! Kunst. Enkel de vernissage ontbreekt nog.
Ik ben blijven luisteren omdat ik nieuwsgierig was naar hetgeen nog kwam. En dat bleef verassen !
Dit is alvast een van mijn favorieten.
 
Hij is een tikje te experimenteel voor me, maar er zitten wel veel leuke elementen in. Vooral de strings in het begin vind ik wel mooi, ook de herhalende stem sample is wel leuk.
 
Bedankt allemaal voor de feedback!
Eerlijk gezegd heb ik de neiging om als er tijd is voor hobby's, vooral modules te maken (modulaire synth modules) in plaats van met geluid bezig te zijn. Maar de contest motiveert wel om weer meer muziek te maken (en minder nieuwe modules).
 
Ja, de take werd wat langer en ik wilde er niet in knippen, inzending voor volgende contest wordt korter :)
Concentratie niet vereist, chilllllll.
 
Dit vraagt toch wel wat meer van mijn verbeeldingsvermogen dan ik kan waarmaken met mijn recht-toe-recht-aan brein. Maar ik zie dit zo live worden voorgedragen bij Melchior Huurdeman op zondagochtend bij NPO 1.
 
Er zitten erg mooie geluiden in. Verder is het wel een beetje langdradig en onsamenhangend. Ik neem aan dat je alles zelf in elkaar hebt gesoldeerd? Daarvoor bonuspunten. Met een modular kan je trouwens prima 'gewone' muziek maken, luister maar naar mijn inzending.
Eerlijk gezegd heb ik de neiging om als er tijd is voor hobby's, vooral modules te maken (modulaire synth modules) in plaats van met geluid bezig te zijn.
Heel herkenbaar: tijdens het solderen verheug ik me er altijd op om muziek te gaan maken maar als een project klaar is ben ik alweer snel met het volgende project bezig. :D
 
Back
Top