AMSynths en Behringer gaan samenwerken

In de categorie "die had ik niet zien aankomen":

AMSynths and Behringer Join Forces to Develop Analog Synthesizers

AMSynths and Behringer announced today that they have entered into a collaboration to develop classic analog synthesizers.

Rob Keeble, AMSynths Founder and Chief Engineer stated: “I reached out to Behringer to help bring iconic synthesizers to life because of my passion for creating music from analog circuits. Uli’s synthesizer Vision provides a fantastic opportunity for me to contribute to the re-imaging of some of the best synthesizer designs from the 1970’s, and to make them accessible to everyone, a Vision I profoundly believe in and want to be part of.”
Rob continues: “I created AMSynths in 2009 in order to produce high quality analog synthesizers modules. I built my first synthesizer in 1975 and in 2001 I was inspired to build modular synthesizers after visiting Emu Systems and playing their modular system. Since then I have designed and hand-built analog modules for customers around the world.”

Uli Behringer, Founder of Behringer and Music Tribe commented: “I am very proud to have Rob and AMSynths on our team. Rob is a legendary synth designer with decades of experience. Ever since I designed my first synthesizer in 1977, I have been passionate about synthesizers and today, Behringer is on a mission to bring back classic synthesizers as well as completely new designs and make them available at prices everyone can afford.
We at Behringer believe that everyone should have access to the amazing synthesizers and sounds of the 70’s and 80’s.”

Uli continues: “This partnership also demonstrates that we welcome collaborations with boutique manufacturers as we believe we can perfectly coexist and complement each other. We are currently recruiting 70 experienced synth engineers from all over the world to join us in our synthesizer mission. People interested can directly contact me at uli.behringer@musictribe.com.”

www.amsynths.co.uk, www.behringer.com

Ik heb veel van Robs modules gehad en die zijn eigenlijk altijd top. Hij was de laatste tijd veel bezig met ARP2500 modules, dus ik ben benieuwd of hij dat samen met Behringer gaat voortzetten. Voor de mensen die voor de vintage vibe gaan in Eurorack kan het goed nieuws zijn, hij is in ieder geval erg, erg goed daarin.
 
Ik hoop op iets moois.
Maar eerst de pro 1 afmaken svp.
 
Omwille van (verplichte) component keuzes voor massaproductie vrees ik echter dat het niet exact dezelfde circuits zullen (kunnen) worden als die van de originele designs van Rob.
 
Wat gebruikt Rob dan zoal dat zo speciaal is dat niet met massaproductie mogelijk is?
Rob gebruikte bij zijn filter clones meestal de originele chips, zoals bij de JP6 en JP8 filter de IR3108. Sowieso zullen zijn ontwerpen niet 1-op-1 overgenomen gaan worden omdat die van hem allemaal strict through-hole designs zijn, hij gebruikt geen SMT. Maar misschien gaan ze wel eens samen kijken om zijn Prophet filter onder Behringer vlag uit te brengen, dat is iig een chip die Behringer zelf al heeft. En hij heeft veel ervaring met ARP 2500 en 2600 circuits, dus ik kan me voorstellen dat hij zich daar wel eens tegen aan mag bemoeien.
 
Rob gebruikte bij zijn filter clones meestal de originele chips,

Niet alleen dat,in vele van zijn ontwerpen zitten dure matched pair transistors,of minder courante transistoren ,het zou me verwonderen dat ze dezelfde dure componenten in Berhinger versies zouden stoppen,dus ik gok op alternatieve oplossingen voor deze componenten gepaard met aanpassing van het circuit waardoor deels de karakteristiek of eerder de performance van het circuit omlaag kan gaan VS het oorspronkelijk design.

Maar dit hoeft niet het geval te zijn,zal afhangen van de R&D inspanning.
 
Niet alleen dat,in vele van zijn ontwerpen zitten dure matched pair transistors,of minder courante transistoren ,het zou me verwonderen dat ze dezelfde dure componenten in Berhinger versies zouden stoppen,dus ik gok op alternatieve oplossingen voor deze componenten gepaard met aanpassing van het circuit waardoor deels de karakteristiek of eerder de performance van het circuit omlaag kan gaan VS het oorspronkelijk design.

Maar dit hoeft niet het geval te zijn,zal afhangen van de R&D inspanning.

Nou ja dat is de vraag. Als je het mij vraagt zijn de Model D, ARP Odessey en MS101 erg goed gelukt.
We kunnen natuurlijk gaan mieren neuken over de (sound, circuit) details.
In de praktijk hoor je er in muziekale toepassing weinig van die verschillen.

Ik zou toch denken dat de motievatie om 'Rob' ( ken AMsynths niet ) erbij is gehaald om zijn begrip over de circuits en hun effect op het geluid.
Als hij dus samenwerkt met de BH engineers; ben ik er van overtuigt dat SMT of niet, Er mooie resultaten geboekt gaan worden.

Is dit niet een hint dat de JP8 kloon er aan gaat komen?
 
Lijkt me sowieso sterk dat Rob in een keer al z'n designs overhandigt aan Behringer, lijkt me toch dat dit om nieuwe projecten of meewerken aan huidige Uli projectjes zou zijn?
 
En ze gaan het team uitbreiden met nog zo'n 70 synth engineers voor als je nog een baan zoekt, je kan een mail sturen mooi toch?
Uli heeft duidelijk grote plannen voor de komende jaren.
Ik verwacht dat er na de klonen nog wel wat interessante, vernieuwende synthesizers gaan komen in ieder geval. (en voor leuke prijzen :okdan:)
 
Niet alleen dat,in vele van zijn ontwerpen zitten dure matched pair transistors,of minder courante transistoren
Dat valt wel mee, ik heb best wat van zijn filters gebouwd en daar zaten die nooit in. Wel gebruikt hij altijd hoge kwaliteit caps, maar vooral de originele chips maken ze duur om te bouwen.
 
Coolaudio is toch ook van Behringer?
Lijkt me dat ze bij Behringer met productie op die schaal juist vrij makkelijk weer een nieuw serie van die oude componenten kunnen maken. En dat lijkt me ook wel een goede motivatie om met ze samen te werken.
Ik denk dat ze zeker de mogelijkheden hebben. Analogue Resistance heeft die IR3109 ook gecloned, dus als je er genoeg resources tegenaan gooit denk ik dat er weinig onmogelijk is. Ik ben wel benieuwd wat ze de komende jaren gaan doen. Ze doen iig waar mensen al jaren om vragen en waar de originele makers onvoldoende naar geluisterd hebben.
 
Dat valt wel mee, ik heb best wat van zijn filters gebouwd en daar zaten die nooit in. Wel gebruikt hij altijd hoge kwaliteit caps, maar vooral de originele chips maken ze duur om te bouwen.

Je bent niet goed op de hoogte zo te lezen,zit in de ARP 4012 filter en ook in zijn tweede versie ervan zelfs,daar zitten zelfs dure That chips in.

ook in zijn emu vco's zitten die er in

Is dit niet een hint dat de JP8 kloon er aan gaat komen?

Er is er al 1 ,kijk op muffwiggler in de DiY sectie,gaat DiY of kant en klaar te koop zijn SMT & Trough-hole ,desktop met rack waar voicecards in zitten en je kan tot 3x8 kaarten instoppen.

Hij klinkt 1/1 als de originele

Wat betreft de IR3109 is er niets speciaal aan ,kan je zo nabouwen 1/1,het enige speciale is dat het in een compacte chip zit,dus als reserve/vervangingscomponent is de Analogue Resistance een must,voor een JP clone heb je echter deze chip absoluut niet nodig!
 
Laatst gewijzigd:
Je bent niet goed op de hoogte zo te lezen,zit in de ARP 4012 filter en ook in zijn tweede versie ervan zelfs,daar zitten zelfs dure That chips in.

ook in zijn emu vco's zitten die er in
Fijn dat jij dan wel goed op de hoogte bent. Ik zeg ook niet dat hij nergens dat soort componenten gebruikt, ik nuanceer alleen je opmerking dat het om "vele ontwerpen" gaat. Ik heb zo'n beetje alle bouwdocumenten van zijn DIY spul en daar zit over het algemeen maar weinig niet-gangbaar spul tussen. Ik weet niet hoeveel jij er gebouwd heb, maar ik heb er tijdens het bouwen geen last van gehad. Dat E-Mu spul heeft hij ook niet in de shop gehad, alleen de filter (AM8040). Die heb ik gebouwd en daar was alleen de 2040 chip van lastig aan te komen.
 
E-Mu spul heeft hij ook niet in de shop gehad, alleen de filter (AM8040). .

Er was ook de resonator filter van Emu,en twee vco's (ook de adsr's dacht ik ) in begin was er geen shop en kon je alles krijgen gewoon door hem te mailen,de pcb's werden dan op bestelling gemaakt, mogelijks kan je dat nu nog (weet niet of hij dat nog doet)

Er zijn verschillende webpaginas gemaakt achteraf en werdt het een zooitje om te zien waar alles staat/of wat hij allemaal heeft gemaakt,sinds hij begonnen is met die shop stond er niet veel in,hij heeft echter massa's pcb's gedaan.

De shop is er maar pas gekomen sinds hij eurorack versies maakt,er voor was er geen eurorack en alles was ontworpen/getest om te werken op +/-15v
 
Laatst gewijzigd:
Lijkt me sowieso sterk dat Rob in een keer al z'n designs overhandigt aan Behringer, lijkt me toch dat dit om nieuwe projecten of meewerken aan huidige Uli projectjes zou zijn?

het zal behringer toch niet om de designs van Rob te doen zijn? die pikken ze in de regel gewoon. het lijkt me dat ze vooral zijn ervaring, kennis en kunde willen benutten. en andersom biedt het Rob natuurlijk ook ineens ongekende schaal en resources.

toen ik de post van smartbits las, vond ik het een onwaarschijnlijke combi, een mismatch eigenlijk, maar ze zullen het zelf wel het best weten.
 
Back
Top