X

Syntonovo Pan - de nieuwe Synton Syrinx

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Originally posted by MadR View Post
    Hier kan Stevie Wonder niks mee.
    Die hoeft er ten minste niet op te kijken!

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====

Comment

Originally posted by Nicolas 2000 View Post

Die hoeft er ten minste niet op te kijken!

Maar wat een sound heeeee.

Zal wel 5k+ worden.
      Ghetto Love !

Comment

Introprijs 3995,- ( https://syntonovo.com/pan/ )

Comment

Aan dat hollands - engels heeft een mens altijd een behoorlijke kluif...

Cheers,
          Exo.

Comment

Originally posted by koediman View Post
            Filmpje van Gearslutz geeft wat meer inzicht in de werking. Voor mij te lastig qua UI maar wel vette klank!
            Ik heb me op de wachtlijst gezet,de UI is eerder voor op zen gemak gave sounds maken en ze daarna gebruiken,niet echt live on the fly programmeren.

Comment

Originally posted by Exoterrestrial View Post
              Aan dat hollands - engels heeft een mens altijd een behoorlijke kluif...

Cheers,
              Exo.
              Dan is het Engels-Hollands een stuk beter. Toch geweldig dat enthousiasme!

Comment

Het Engels van Bert is niet best. Ook de handleiding van de Fénix staat vol fouten. Felix Visser daarentegen heeft voor en na zijn tijd bij Synton beroepsmatig uit het Engels Nederlandse ondertitelingen gemaakt. Zijn Engels is perfect, zeker zijn geschreven Engels. Maar het plezier straalt er bij Bert van af en Felix Visser is al vaker aan het woord geweest. Ik sta al sinds mei vorig jaar op de lijst.
                www.akikaze.nl Instrumenten: analoge en digitale synthesizers en keyboards, modulaire synthesizers en systemen, samplers, sequencers, effecten, akoestische en elektronische percussie, elektroakoestische gitaar en sitar, elektrische gitaar, santoor. Stijlen: Berlijnse school, klassiek, progrock, Aziatisch, Italo. Berlijnse school album nr. 11 "Solstice" is uit bij bij www.sphericmusic.de en nr. 10 "Blue Sky Events" e.v.a. zijn leverbaar bij http://www.syngate.net

Comment

Originally posted by synthana View Post
                  In meerdere kleuren te verkrijgen . . .

Click image for larger version

Name:	syntonovo (2).jpg
Views:	1
Size:	61,2 KB
ID:	3684188
                  Is dit een limited edition. Vind hem niet echt mooi, als er langer naar kijk denk.. Het heeft ook wel iets.

Bij deze video zag die er heel anders uit https://www.youtube.com/watch?v=oewD_ujYBng

Comment

Originally posted by vinnieq View Post
                    Introprijs 3995,-
                    Voor een amerikaanse polysynth zijn we zulke prijzen gewend,
                    in dit geval lijkt het me een beetje veel van het goeie.
                    Vanaf 33 euro haal je trouwens de échte pan in huis, werkt zonder stroomverbruik of batterijen, 100% breathcontrol

Name:	aaaa.jpg
Size:	20,3 KB
ID:	3684991

Comment

ik vind dat filmpje van de superbooth redelijk hilarisch. wat een verschrikkelijk ding ook haha. ik zou m bijna willen

Comment

Voor een amerikaanse polysynth zijn we zulke prijzen gewend,
                        in dit geval lijkt het me een beetje veel van het goeie.
                        Vanaf 33 euro haal je trouwens de échte pan in huis, werkt zonder stroomverbruik of batterijen, 100% breathcontrol

Name:	aaaa.jpg
Size:	20,3 KB
ID:	3684991

Voor formants moet je wel je anus dichtknijpen,niet makkelijke performance,blazen en knijpen tegelijk.

Comment

Alles inclusief keyboard (genereerd CV) is analoog behalve uiteraard de memory functie maar vreemd genoeg zijn ook de 'envelope shapers' digitaal.
                          Dat verbaasd me want voor ongeveer 3.600 euro minder
                          koop je tegenwoordig een synth mét analoge envelope shapers.

Audio van 11:03 t/m 11:47:
                          https://www.youtube.com/watch?v=6TzqaspDVC4

Comment

maar vreemd genoeg zijn ook de 'envelope shapers' digitaal.
                            Dat verbaasd me want voor ongeveer 3.600 euro minder
                            koop je tegenwoordig een synth mét analoge envelope shapers.

Verbaasd me niet,in deze zitten er wel een stuk of 15 en 20 tal LFO's in,dat is een enorm verschil.

trouwens de meeste digitale envelopes zijn beter dan analoge tegenwoordig,idem voor lfo's

Ik ken geen enkel programmeerbare monosynth met maar liefst 8 vco's aan boord

De klankmogelijkheden moeten enorm zijn met deze synth

Comment

Ik ben het eens met Egres. Als ik het goed begrijp, wordt het aantal envelopes en lfo's alleen beperkt door de beschikbare dsp-kracht. Felix Visser spreekt zelfs van een onbeperkt aantal, maar dat zal wel overdreven zijn want je kunt nooit meer envelopes en lfo's nodig hebben dan het aantal beschikbare modulatiepaden.
                              www.akikaze.nl Instrumenten: analoge en digitale synthesizers en keyboards, modulaire synthesizers en systemen, samplers, sequencers, effecten, akoestische en elektronische percussie, elektroakoestische gitaar en sitar, elektrische gitaar, santoor. Stijlen: Berlijnse school, klassiek, progrock, Aziatisch, Italo. Berlijnse school album nr. 11 "Solstice" is uit bij bij www.sphericmusic.de en nr. 10 "Blue Sky Events" e.v.a. zijn leverbaar bij http://www.syngate.net

Comment

Ik hou wel van die cupcake knopjes,geeft een aparte look,buiten het 13 in een dozijn synths.KLeur groenachtig satijn looks goed.En de eerste geluiden klinken goed tot zeer goed.
                                Prijs zou onder de 4000 euro blijven en ook niet volledig monofoon.

Comment

Originally posted by sinew1958 View Post
                                  Prijs zou onder de 4000 euro blijven
                                  Klopt helemaal en krijg je nog minstens 5 euro terug.

Toch had ik veel liever een nieuwe 1 op 1 versie van de simpeler Syrinx gehad
                                  die in 1983 eigenlijk al niet zo duur was.
                                  Als die anno 2019 goed zou verkopen was deze nieuwe 'pan' versie
                                  misschien een logischer tweede stap geweest.
                                  Deze 'pan' zouden ze dan kunnen bekostigen met de Syrinx cashflow en zou dan weer
                                  voordeliger kunnen voor de klant.
                                  Ook met grotere productie faciliteiten (eventueel bij of via Dave Smith) kan de prijs verder omlaag.
                                  Maar als je een Boutique image/niveau wilt behouden moet je natuurlijk niet kostendrukkend willen werken uiteraard.

Comment

Deze 'pan' zouden ze dan kunnen bekostigen met de Syrinx cashflow en zou dan weer
                                    voordeliger kunnen voor de klant.
                                    Ook met grotere productie faciliteiten (eventueel bij of via Dave Smith) kan de prijs verder omlaag.
                                    Maar als je een Boutique image/niveau wilt behouden moet je natuurlijk niet kostendrukkend willen werken uiteraard.
                                    1) er moet niets bekostigd meer worden gezien het toestel er is en productie zou starten in September..

2) productie in andere landen = dure transportkosten om het afgewerkt product weer naar EU te sturen,dit is enkel interessant voor kleinere toestellen in massaproductie met weinig hardware.

3)echter de nodige investering voor een massaproduktie ga je niet bekostigen met wat een Syrinx re-issue zou opleveren,je moet dus in elk eender geval eerst al het ENORM budget hebben,dit heeft dus niets te maken met het behouden van een boutique image/niveau.

Comment

Originally posted by egres View Post

1) er moet niets bekostigd meer worden gezien het toestel er is en productie zou starten in September..

2) productie in andere landen = dure transportkosten om het afgewerkt product weer naar EU te sturen,dit is enkel interessant voor kleinere toestellen in massaproductie met weinig hardware.

3)echter de nodige investering voor een massaproduktie ga je niet bekostigen met wat een Syrinx re-issue zou opleveren,je moet dus in elk eender geval eerst al het ENORM budget hebben,dit heeft dus niets te maken met het behouden van een boutique image/niveau.
                                      1) Er zijn slechts een paar productie toestellen. De bulk moet nog gemaakt worden:
                                      materiaal moet daarvoor aangeschaft worden en in elkaar gezet. Kost geld. Meer geld=meer en langer produceren.

2) Felix Visser gaat ieder jaar bij Dave Smith en Roger Linn op bezoek (oude vrienden van weleer).
                                      Als Dave open staat voor samenwerking kan Synton(ovo) grootschaliger produceren (massa).
                                      Betekent vervolgens meer korting op inkoop en dat kan weer terug naar de verkoop.

Grootschalig verkopen betent cashflow (groter budget) voor een vervolgproject, etc.
                                      Importkosten zijn dan niet aan de orde: gewoon shipping over de hele wereld.

3) Weet je maar niet hoe dat zou gaan, het kan een grote hit worden en hun budget flink spekken.

Felix en Roger Linn: Felix en Robert Moog:

Click image for larger version  Name:	b.jpg Views:	1 Size:	61,2 KB ID:	3686015 Click image for larger version  Name:	bb..jpg Views:	1 Size:	83,2 KB ID:	3686016

Comment

1) Er zijn slechts een paar productie toestellen. De bulk moet nog gemaakt worden:
                                        materiaal moet daarvoor aangeschaft worden en in elkaar gezet. Kost geld. Meer geld=meer en langer produceren.

2) Felix Visser gaat ieder jaar bij Dave Smith en Roger Linn op bezoek (oude vrienden van weleer).
                                        Als Dave open staat voor samenwerking kan Synton(ovo) grootschaliger produceren (massa).
                                        Betekent vervolgens meer korting op inkoop en dat kan weer terug naar de verkoop.

Grootschalig verkopen betent cashflow (groter budget) voor een vervolgproject, etc.
                                        Importkosten zijn dan niet aan de orde: gewoon shipping over de hele wereld.

3) Weet je maar niet hoe dat zou gaan, het kan een grote hit worden en hun budget flink spekken.
                                        Ze werken met pre-orders budget,dus het maakt allemaal niets uit,zolang er orders zijn kan men produceren,is net als de 20k Schmidt synth,tegen hun verwachtingen in blijven orders komen en blijft die dus in productie!

Een volledig afgewerkt produkt produceren in USA is duur,totaal zinloos tenzij bepaalde technieken nodig zijn..en DS soldeert ook niet met de hand in hun eigen ateliers de printplaten van hun synths hoor...trouwens wat betreft electronica groot of kleinschalige productie aan laagste prijzen gebeurt in china en nergens anders.

Wat betreft een Syrinx zie ik een ander bedrijf wel afkomen met een clone..

Comment

Originally posted by egres View Post
                                          Wat betreft een Syrinx zie ik een ander bedrijf wel afkomen met een clone..
                                          De logo's van de nieuwe ULINX . . . het zal even wennen zijn

Name:	bbbb.jpg
Size:	103,5 KB
ID:	3686109

Comment

Working...
                                          X