Behringer - VC340

Zojuist gepost op Behringer Facebook, hun nieuwste clone:

The Vocoder and string ensemble VC340.

attachment.php
 

Attachments

  • Behringer-VC340.jpg
    Behringer-VC340.jpg
    47,9 KB · Bekeken: 180
Last edited by a moderator:
Eindelijk, op deze zit ik al lang te wachten. Over 2 weken in de winkel? :D
Hopelijk klinkt ie wel net zo goed als de originele...
 
Heelwat vocoders - om niet te zeggen de meeste - hebben het verschrikkelijke neveneffect dat verstaanbaarheid van tekst verdwijnt. Ik mag het helemaal fout hebben, maar het enige apparaat dat dit nagenoeg niet heeft is de intussen onbetaalbare Sennheiser VSM201. Afwachten dus wat de nieuwe Behringer telg doet...

dit is een 1 op 1 clone, dus de verstaanbaarheid is hetzelfde als de Roland VC330
 
VP330. :) En de verstaanbaarheid gaat hetzelfde zijn als en enkel als het een geslaagde 1 op 1 clone is. Bij vocoders is naast de vocoder zelf ook de microfoonchain en keuze van carrier zeer belangrijk voor de verstaanbaarheid.

De Sennheiser is inderdaad buitencategorie op ieder vlak, wat een wonderbak.
 
als hij zo goed klinkt als de deepmind 12 dag gaat dat zeker een machine worden die ik wil :-) Kan die kleine VP-03 die wel goed klinkt maar niet fijn werkt de deur uit!!
Als de Behringer ook volledig polyfoon is, dan zou dat voor mij een belangrijkere reden zijn om de VP-03 te vervangen dan de omvang. De VP-03 is volledig via midi te besturen, waardoor hij in feite op afstand programmeerbaar is. Ideaal voor studio's met plaatsgebrek. Dat lullige toetsenbordje heb ik er ook bij genomen... is eigenlijk alleen geschikt om ingestelde geluiden mee te testen.
 
VP330. :) En de verstaanbaarheid gaat hetzelfde zijn als en enkel als het een geslaagde 1 op 1 clone is. Bij vocoders is naast de vocoder zelf ook de microfoonchain en keuze van carrier zeer belangrijk voor de verstaanbaarheid.

De Sennheiser is inderdaad buitencategorie op ieder vlak, wat een wonderbak.

Het is idd maar afwachten of het een 1 op 1 clone is. Uli zegt niet voor niets dat ze zo dicht mogelijk bij het origineel proberen te blijven maar wel evt andere onderdelen gebruiken of chips zelf gaan maken.

Anyway eerst maar eens wachten op de model d. Dat zal enigsinds gaan bepalen hoe ver ze überhaupt kunnen komen qua Sound.

Verder vermoedt ik dat ze dit nu doen om de naam behringer in je geheugen te prenten als het om de keuze gaat tussen Roland en Behringer bij de model D clones. Die allebei rond deze tijd uit zullen komen.
 
Oh en er is wel meer wat verstaanbaarheid beïnvloed. Het ligt bijna allemaal aan wat de persoon er mee doet. Niet alleen wat de vocoder zelf doet.
 
Dus is de vraag waar die clone blijft...8)

Waren er niet maar een handjevol van gemaakt? Ik weet dat Ben Liebrand er eentje had/heeft, maar ik denk dat het voornaamste ding voor klonen is dat het apparaat in kwestie ergens gekocht moet kunnen worden.

Vocoders verkopen volgens mij op zichzelf ook niet zo goed als synths, dus da's wellicht ook iets.
 
Waar zijn de gaatjes voor het tekstenrekje? Ik word ook al een dagje ouder en kan al die lappen niet meer onthouden!
En een oktaaf toetsen minder? Waarom toch? Zo ziet -ie er wel wat verkeerd geproportioneerd uit.
Maar voor pakweg 400 euro zou ik 'm toch niet laten staan.
 
Als de Behringer ook volledig polyfoon is, dan zou dat voor mij een belangrijkere reden zijn om de VP-03 te vervangen dan de omvang. De VP-03 is volledig via midi te besturen, waardoor hij in feite op afstand programmeerbaar is. Ideaal voor studio's met plaatsgebrek. Dat lullige toetsenbordje heb ik er ook bij genomen... is eigenlijk alleen geschikt om ingestelde geluiden mee te testen.
Dat toetsenbordje :halleluja LOL ...hoe verzint Roland het :stupidEn die gooseneck microfoon heb je toch wel vervangen voor iets beters, want de VP-03 is best wel een goede vocoder maar niet met dat lullige microfoontje dat er standaard bij zit. :(
 
dat van die octaaf minder snap ik ook niet, wat zou daarvoor de reden zijn? Prijspunt? Verpakking en transport?
 
dat van die octaaf minder snap ik ook niet, wat zou daarvoor de reden zijn? Prijspunt? Verpakking en transport?

Denk het wel. En dat je er een MIDI keyboard aan kan hangen als je meer octaven wil.
 
Drie berichtjes van Uli B. in de afgelopen week...

We have not decided if we will mass produce the VC340 but US$ 300 would surely be unrealistic. The unit is packed with around 3,000 components.

Why did we design it? Well, I just wanted one for myself:-)

Uli

No worries, if we could sell it for US$ 300 we would certainly do it but unfortunately that’s not possible. I grew up with these analog jewels and bringing them back to life provides me and the team with a lot of joy.

Human beings are driven 95% by the limbic brain that controls our emotions. The neocortex brain that is in charge of the rational side desperately tries to keep our emotions in check - most of the time not very successfully:-)

What a wonderful reason to surrender and follow our passion!

Uli

OK, so here's the plan. We will soon be sending a VC340 to the talented Firechild (look him up on YouTube) as he is kind enough to post some videos.

From there we will see what the feedback is and then decide.

Understandably we need a minimum amount of orders to justify production and also come up with a reasonable price.

Uli

Als de VC340 net zo goed (of wellicht nog beter) is als de B. Model D, dan denk ik wel dat er (veel) vraag naar zal zijn. En dan zal Uli de VC340 ook in productie brengen. :) Maar eerst gaat er dus nog eentje naar Firechild in Zweden om te testen / demo'en.
 
Je zit natuurlijk een beetje met een kip en ei probleem: mensen vinden een synth altijd deels zo goed/slecht als je voor de prijs kan verwachten. En als de prijs door de potentiële vraag bepaald gaat worden...Maar realistisch gezien zal deze toch richting 700€ moeten gaan kosten, zoniet meer. Kijk naar de DM12.
 
Je zit natuurlijk een beetje met een kip en ei probleem: mensen vinden een synth altijd deels zo goed/slecht als je voor de prijs kan verwachten. En als de prijs door de potentiële vraag bepaald gaat worden...Maar realistisch gezien zal deze toch richting 700€ moeten gaan kosten, zoniet meer. Kijk naar de DM12.

B's Model D stond 4 maanden geleden op 20.000 pre orders volgens Synthtopia. Dat ga je volgens mij met de Dm12 verkopen in totaal nooit halen. En met deze vocoder ook niet. Zeker niet als ie 1500 euro moet gaan kosten. Dan komt ie nooit in massa productie want te duur en niet genoeg mensen die dat bedrag willen betalen.

Maar als ie wel mass produced wordt dan mag ie echt niet meer dan 700 euro gaan kosten. $300 zag ik hem nooit doen maar 500 euro evt. wel maar daar is de vraag vermoedelijke te klein voor.

Verder wel benieuwd hoeveel DM's ze verkocht en gemaakt hebben.
 
Back
Top