Definitieve MIDI 2.0 specs bekend. Wat vinden we ervan?

lijkt me een vooruitgang. en gedoe met midi cc's gone. al had ik daar geen last van, want bij mij gaat alles via "omzetters", drivers/components voor de controllers. maar dit opent wel een standaard, hoop ik. voor volledige kontrole van plugins b.v. waar ik vooral geobsedeerd door ben.
 
Alleen is dit niet bedoeld om muziek mee te maken, maar om algemeen externe aparatuur te bedienen, joysticks en andere niet timing gevoelige dingen.
A-technies personen willen het gelijk hebben.
2.0

..?
 
Mijn ervaringen met synths en die via de computer aansturen zijn bedroevend vervelend.

Ik kreeg niks synchroon, plotselinge tempoverschiillen als ik een apparaat aansluit via usb midi (verdubbeling van tempo enz) en bij elk apparaat wat erbij kwam weer hetzelfde gedram en gezeur.

Ik heb maar 1 sequencer die gekoppeld is via usb met mijn mac, en de rest van mij apparaten zijn via midi op die sequencer aangesloten (ook weer andere sequencers)


Het lijkt mij geweldig dat het allemaal makkelijk en lekker werkt via usbmidi2 (want ik neem aan dat midi 2 via de usb gaat?!)


Persoonlijk ga ik er denk ik niks mee opschieten, probeer juist de computer ietswat te vermijden,... ( ben er niet tegen ((love my mk3 + jam)), maar god wat heb ik een hekel eraan als ik op de computer iets niet voor mekaar krijg :bekdicht: )
 
computers en dingen syncen is de eerste maten even je oren dichthouden en accepteren dat het geen ideale wereld is. Ik kan me, gezien het nieuwe protocol ook niet echt voorstellen dat hier zomaar een verbetering zal plaatsvinden aangezien alles wat je probeert te syncen midi 1.0 blijft.

Wat nu al helpt zijn soort van apps die als een buffer fungeren en aftrappen op het juiste moment zonder die elastische BPM ervaring in alles wat meeloopt met je DAW.
Volgens mij heeft Maschine ook Ableton link toch?
E-RM multiclock lees ik ook wel goede berichten over maar is prijzig.. voorlopig zie ik meer toekomst in Ableton link, aangezien best veel nieuwe apparaten en software daarmee worden uitgerust..

https://www.youtube.com/watch?v=oa7dXxHbEvE
https://www.youtube.com/watch?v=uGfeQnVHOR8

Wat betreft midi 2.0.. allemaal mooie toekomstmuziek en al helemaal niet van toepassing op 'nieuw analoog'.. daar mag je al blij mee zijn als het iets doet met 'n 7 bit CC# :)
 
Heb totaal geen problemen met MIDI 1.
ook niet met syncen. Dus ja leuk MIDI 2.0, net zo leuk als excel :D
Kan me wel voorstellen dat 32 bit controll op een filter lekker kan werken maar ja met 7 bit en smooting werket het al prima.
 
Ik zie dat MPE geimplemeenteerd is en dat vind ik één van de belangrijkste dingen nu er steeds meer MPE hard- en software op de markt komt.
En eindelijk Ableton en Studio One dit ook zullen krijgen waarbij ik bang ben dat Ableton wel weer de hoofdprijs zal vragen zoals ze wel vaker doen bij belangrijke updates itt Studio One.
 
Zo vaak komt Live niet met nieuwe versies en de upgrades zijn meestal redelijk geprijsd. Die ontwikkelaars moeten ook eten he.
 
Zo vaak komt Live niet met nieuwe versies en de upgrades zijn meestal redelijk geprijsd. Die ontwikkelaars moeten ook eten he.

Het verschil is dat ik met black friday elke keer een grote upgrade (van 2 naar 3 of 3 naar 4) bij Studio One doe voor iets van 65 euro terwijl bij Ableton ben ik zo een paar honderd verder, dat vind ik een groot verschil.
De upgrade van 3 naar 4 had zoveel nieuwe features ivm Ableton van 9 naar 10, bij Ableton zijn ze niet zo gul.
De afgelopen maanden kon je voor 200 euro overstappen van zo ongeveer elke andere daw naar Studio One.
Het is hetzelfde als met de controller, de Push 2 is wel uitgebreider natuurlijk en heeft een mooie screen maar toen ie uitkwam was ie richting de 700 of zoiets terwijl de Atom 140 euro kostte.
Je kan ze niet helemaal vergelijken maar er zit wel heel veel geld tussen.
 
Laatst gewijzigd:
Nu vraag ik me af of er al hardware en software is die standaard al midi 2.0 protocol hebben of binnenkort gaan toevoegen.
En wat zijn dan daar voordelen van ik neen aan dat het voor uitgang moet zijn.
 
Ik hoop helemaal niks (nieuw) meer te kopen en heb er dan vermoedelijk ook geen boodschap aan
 
Is er al een midi2.0 kit voor de tr909 en de Alpha Juno? Anders heb ik er niet zoveel aan dacht ik.
 
Back
Top