Het grote Oberheim Matrix 1000 (6&6r) topic

Na een paar uur met de Kiwi Patch editor en Matrix-1000 met een 1.16 Eprom erin gepield te hebben is de Matrix compleet vast gelopen en werkte niets meer!
Op het display verscheen 11.6!
Ik heb toen de originele Eprom (1.11) er weer in gezet en toen verscheen 11.1 op het display maar daar veranderde niets mee en bleef hij vast zitten.
Ik heb toen maar in het wilde weg combinaties van knopjes ingedrukt (de handleiding gaf ook geen feedback) om te kijken of dat hielp en uiteindelijk kwam ik tot de combinatie van met de select knop ingedrukt houden en daarna de powerswitch ingeschakeld te hebben reageerde hij weer normaal.
Zijn er hier meer bezitters met deze combi (Kiwi / Matrix-1000 met 1.16 Eprom) en bekend met dit euvel of is dit iets nieuws :?
 
is er in nederland iemand die mij een eprom kan leveren met v1.16 er op?
wil t toch s gaan proberen.:P
 
Vastlopen van de Matrix 1000 met teveel aan midi commando's is normaal met de Kiwi patch editor. De cpu kan de commando's niet altijd goed verwerken vanwege de snelheid. De 1.16 firmware slaat een teveel aan commando's over, maar dit is niet altijd de juiste oplossing. Mijn tweede matrix 1000 heeft dit probleem bij opstarten dat alleen een versie zichtbaar is en vastgelopen is, ik overweg de cpu te vervangen.

Er is nieuwere firmware in ontwikkeling 1.20, die is op speciaal verzoek verkrijgbaar bij Bob zelf.

http://tauntek.com/Matrix1000Firmware.htm
 
het lijkt erop dat hij de code ook op zijn site heeft staan. Ik heb net 1.16 in mn 2 matrix-1000's gedaan en ben erg onder de indruk.

Als iemand een run 1.20 gaat doen wil ik er graag 2.
 
Helaas is firmware 1.20 in beta en wordt alleen aan tester gegeven via Bob. Hij wil de firmware verkopen, een vergoeding voor zijn uren. Lijkt me niet meer dan redelijk.
 
mij ook.

Alleen dat shippen van chips vanuit de VS met alle btw en invoer toestanden vind ik ontzettend omslachtig.

misschien dan toch een groupbuy?
 
ik ben ook geïnteresseerd.
 
Helaas is firmware 1.20 in beta en wordt alleen aan tester gegeven via Bob. Hij wil de firmware verkopen, een vergoeding voor zijn uren. Lijkt me niet meer dan redelijk.



Maar hoezo heb ik dan via jouw link net de firmware kunnen downloaden dan? Vond het ook een raar verhaal aangezien hij code van Gligli aan het gebruiken was. Hier uit de readme:



January 13 2016

16-bit Checksum for the enclosed .bin file should be $21EC

This is my latest and greatest V1.20 code for the Oberheim Matrix 1000.
This code includes my MIDI parameter change speed-ups, plus Gligli's
de-tune code (used with his permission). In addition, I have added
code to display the values of parameters as they are changed via MIDI,
and also the detune value. I write directly to the display and don't
tell the M1K code not to write over it, so the next Note On, or similar
MIDI message will cause the display to revert to its "normal" contents.
I also fixed the NRPN "inc" and "dec" commands, which I suspect are
broken in V1.16

If you find my code to be a useful improvement over V1.13/1.16, please
send a paypal payment of $10 to encourage me to tackle future projects.
My paypal address is rlgrieb1@verizon.net I spent many hours reverse
engineering the Oberheim Matrix code from an EPROM dump, without help
from the original programmers. If you don't feel that my code is
worth $10, please remove it from your synthesizer.

You can find more information about what I changed and a little about
how the code works at www.tauntek.com.

Thanks,

Bob Grieb
 
Kan iemand ze branden hier? Had met hem gemailed, en hij adviseerde zelf om het gewoon zelf te branden.

Uiteraard doneer ik als ie goed bevalt!
 
Dus daarom uit de verkoop, je wilt hem fixen met een 1.20 Eprom en gewoon zelf houden omdat de Matrix dan zoveel beter te gebruiken valt :eureka:
Wel eerlijk blijven hé ;)

Ja, tuurlijk... Je hebt gelijk...
 
Bob heeft er 200 tot 250 uur aan gewerkt. Ik heb al tegen hem gezegd dat dit niet de oplossing is. De firmware is sneller, maar bij teveel aan midi data loopt hij gewoon vast. Het is wel netjes van Bob dat hij de code heeft vrijgegeven.

De oplossing is een Fpga, maar helaas is het synthesizer met flpperkast chips en zorgt de software voor het mooie geluid. Daardoor blijt er te weinig over voor de midi afhandeling.
 
Back
Top