Het grote Oberheim Matrix 1000 (6&6r) topic

zou best een keer een matrix 1000 willen overigens :)

was het niet zo dat sommige modellen bromden omdat de bovenplaat tegen de trafo zat ofzo?

-C-
 
zou best een keer een matrix 1000 willen overigens :)

was het niet zo dat sommige modellen bromden omdat de bovenplaat tegen de trafo zat ofzo?

-C-

Brommen komt veel voor bij de zwarte exemplaren inderdaad. Is niet heel erg want puur mechanische brom en de audio outputs zijn wel stil, maar irritant is het wel. Enige echte goeie oplossing is dan een andere voeding maken. Ik heb het zelf opgelost door een stuk rubber tussen trafo en bovenplaat te klemmen. Daarmee voorkom je dat de plaat al te veel kan trillen. Brom is daarmee niet helemaal weg maar het scheelt enorm. Moet nu echt m'n oor voor het rack houden om het nog te horen. Good enough for me, en een stuk goedkoper en eenvoudiger dan een nieuwe voeding inbouwen.
 
Ik heb twee zwarte M1000's gehad, beide zonder brom. Kwestie van pech of geluk. Geen idee hoe warm die trafo wordt overigens, let wel op wat voor rubber je er tussen stopt.
 
Ik heb twee zwarte M1000's gehad, beide zonder brom. Kwestie van pech of geluk. Geen idee hoe warm die trafo wordt overigens, let wel op wat voor rubber je er tussen stopt.

Trafo wordt niet zo warm. Ik heb een dubbelgevouwen stuk tapijttegel gebruikt. Dat spul is namelijk brandwerend, leek me wel zo veilig.
 
Heeft er iemand toevallig de OB6000 editor? Ik wou em kopen maar zag op de FB pagina dat mensen geen mail ontvingen dus zelf even naar het contactadres gemaild en daar kreeg ik een bounce op... Heb het ctrlr panel al wel getest maar dat is niet helemaal volledig... (de fixed modulation staan er niet bij...)
 
Heeft er iemand toevallig de OB6000 editor? Ik wou em kopen maar zag op de FB pagina dat mensen geen mail ontvingen dus zelf even naar het contactadres gemaild en daar kreeg ik een bounce op... Heb het ctrlr panel al wel getest maar dat is niet helemaal volledig... (de fixed modulation staan er niet bij...)

Is het uiteindelijk opgelost?
 
Laatst lopen stoeien met de m1k met de nieuwe 1.20 versie . Ik had hem al een 5 jaar kuch ... Met de kiwi patch. Ik heb het idee dat alle pots langzamer werken zoals env en pw alleen de filters sneller. Op zich is dat oke .
 
Ja dus er is een VST/AU editor voor de M6

https://synthmania.de/2015/10/oberheim-matrix-6-editor/

Heb effe de demo gedraaid en het werkt in Ableton!


Iemand hier ervaing mee? Gaat om een onofficiele firmware 2.14 die bepaalde parameters sneller zou laten updaten. (ok verwacht geen wonder ofzo)
http://www.tauntek.com/Matrix6Firmware.htm
Geen ervaring mee, maar in Europa te koop bij:
http://www.untergeek.de/new-oberheim-matrix-6r-firmware/

Heeft iemand firmware 2.14 inmiddels al geprobeerd?
 
Iemand deze voor de Matrix 1000 al getest? Bestaat blijkbaar ook voor de Matrix 6.
 
Idd bij Untergeek, maar ook op eBay (van iemand in Frankrijk die met 18 euro goedkoper is dan Untergeek).

In mijn Matrix 1000 zit nog een eprom v1.11 en ik daarom v1.16 weleens overwogen. Maar ik las over vastlopers van v1.16 i.c.m. met de Kiwi Patch Editor.
Weet iemand hoe dat met de v1.20 eprom is? Als dat top werkt ga ik ook een v1.20 eprom bestellen.
 
Dat is dan een dief van andermans harde werk, wellicht familie van een duitser die dat met synths doet.
Zo diep was ik er nog niet ingedoken, maar eprom v1.20 is idd - lees ik net - het (harde) programmeer werk van Bob Grieb. Jat werk heb ik ook een hekel aan!
 
Idd bij Untergeek, maar ook op eBay (van iemand in Frankrijk die met 18 euro goedkoper is dan Untergeek).

In mijn Matrix 1000 zit nog een eprom v1.11 en ik daarom v1.16 weleens overwogen. Maar ik las over vastlopers van v1.16 i.c.m. met de Kiwi Patch Editor.
Weet iemand hoe dat met de v1.20 eprom is? Als dat top werkt ga ik ook een v1.20 eprom bestellen.

Ik heb dus een 1.16 in m'n Matrix 1000 zitten en inderdaad loopt hij SOMS vast als ik te snel aan pots draai of faders schuif op m'n KiwiPatchEditor.
Daarom mijn voorkeur voor een 1.20 :eureka:
 
Back
Top