Alles Oberheim synthwave track

KeesVerkerk

Ouwe rot
Lid sinds
7 februari 2004
Berichten
1.067
Locatie
Leiden
Een mid 80's Funk Wave track met een moody randje zoals dat alleen met een echte Oberheim kan.

Alle muziek = Oberheim Xpander & Matrix 1000
Drums = MPC Live met Oberheim DMX samples

Effects = Eventide DSP4000
 

Attachments

  • allesoberheim.mp3
    3,5 MB
Laatst gewijzigd:
Een mid 80's Funk Wave track met een moody randje zoals dat alleen met een echte Oberheim kan.
Nou Kees, je track klinkt niet verkeerd. Maar alsjeblieft, stop met dat 'zoals alleen een echte Oberheim dat kan'
Ik heb zelf én 'echte' Oberheims, en diverse Oberheim software synths. Met alle respect, maar geen hond die het verschil hoort in een track. Ook niet in jouw track. En het is verder ook niet zo belangrijk wat voor spul je hebt gebrukt. Het resultaat telt. Want anders moet ik gaan vertellen dat mijn laatste track werd opgenomen met 2 heel uitzonderlijke Siemens vintage mics op de hoogste berg van de Himalaya voor een écht echo effect dat met niks anders na te bootsen valt...Catch my drift? Sorry man.
 
Laatst gewijzigd:
Heb m 2 keer met plezier geluisterd, doe nog maar wat meer echte oberheims.
 
Lekker 80ties vibe idd, goed gelukt. Wel een beetje kort, mag je dus nog ietsje uitbouwen (nog afgezien van dat afkappen)
 
doe nog maar wat meer echte oberheims.
5 identieke akkoord progressies. Soms wat meer filter, soms wat minder. 5 verschillende synths, waarvan 2 echt analoge, 1 digitale en 2 AU's. Jij mag mij vertellen welke de echte Oberheim is, de 'andere analoge' en welke de digitale synth en welke de AU's. Alles met een dikke Blackhole saus. Veel plezier.
 

Attachments

  • Oberheim_TEST.mp3
    5,5 MB
Laatst gewijzigd:
Klinkt goed Kees, met een echte DMX zou het denk ik net wat meer 80's klinken ... ow en met een analoge tafel en vintage effecten gemixt ook natuurlijk :D

... een DMX/DX programmeert ook anders dan een MPC wat vaak verrassende resultaten oplevert, gewoon kopen zou ik zeggen ;)
 
5 identieke akkoord progressies. Soms wat meer filter, soms wat minder. 5 verschillende synths, waarvan 2 echt analoge, 1 digitale en 2 AU's. Jij mag mij vertellen welke de echte Oberheim is, de 'andere analoge' en welke de digitale synth en welke de AU's. Alles met een dikke Blackhole saus. Veel plezier.
Klinkt mooi die Pads zijn fantastisch !!! :D
 
5 identieke akkoord progressies. Soms wat meer filter, soms wat minder. 5 verschillende synths, waarvan 2 echt analoge, 1 digitale en 2 AU's. Jij mag mij vertellen welke de echte Oberheim is, de 'andere analoge' en welke de digitale synth en welke de AU's. Alles met een dikke Blackhole saus. Veel plezier.
Heerlijk. 1 you lock the target. 2 you bait the line. 3 you slowly spread the net 4 you catch the man 😎
Gotcha
 
Heerlijk. 1 you lock the target. 2 you bait the line. 3 you slowly spread the net 4 you catch the man 😎
Gotcha
Gotcha? You gotcha juist niks buiten kinderlijk gedrag.
 
Hoi sKeLeTvM, allereerst mooie stukken geluid. Ik wil mij verder geenszins in de discussie mengen maar puur even voor mijn eigen gehoor: 1 klinkt authentiek, rustig en naturel en 2 klinkt heel erg opgeschmukt en niet authentiek. Ik heb geduld en wacht rustig af op wat er verder nog over gezegd gaat worden, dus verwacht ook geen reactie ofzo. Het is, zoals gezegd, puur even voor eigen gehoor/ beleving.
 
Excusez, gaaf stukje. Vind het wel mooi dat hij er aanvankelijk vrij dik/ agressief inklapt (kreeg een beetje een breakdance/ Beat Street gevoel) maar vervolgens een fijne zwier krijgt door de pads, lekker! 😊
 
5 identieke akkoord progressies. Soms wat meer filter, soms wat minder. 5 verschillende synths, waarvan 2 echt analoge, 1 digitale en 2 AU's. Jij mag mij vertellen welke de echte Oberheim is, de 'andere analoge' en welke de digitale synth en welke de AU's. Alles met een dikke Blackhole saus. Veel plezier.
nou vooruit dan maar meneer de synthpolitie, Xpander pads met resonance met eveneens blackhole reverb 8)
 

Attachments

  • multimode.mp3
    1,4 MB
Laatst gewijzigd:
Back
Top