Zelfbouw Studiomeubel

Northlake

Staand Lid
Lid sinds
10 augustus 2004
Berichten
126
Locatie
Oostvoorne
Na aanschaf van een nieuwe DAW (19" inch-behuizing) werd het tijd om m'n studio ook een update te geven. Hierbij ging het vooral om de werkplek. Hieronder zie je het resultaat van een week noeste arbeid aan het studiomeubel.

Dag 1. De bovenbouw.

14052008016.jpg

14052008017.jpg
 
Mooio gemaakt hoor!, welk hout heb je gebruikt? en wat heeft je dit gekost?
 
Zo, ziet er strak uit hoor :okdan:
 
Supernetjes man.....en heel fraaie prijs ook. Zelfbouw is en blijft de ideale oplossing als je zelf in staat bent wat te maken.

Stond op de eerste foto's wel versteld van het feit dat je gear gewoon nog overal stond terwijl je aan het bouwen was.

Zal vast iets met passen te maken gehad hebben maar vind dat toch altijd eng i.v.m. stof of een klein ongelukje waar een stuk hout op iets land en een lelijke schade veroorzaakt (of zelfs een defect).

Maar verder echt HEEl strak, mooi kleurtje ook. Gewoon netjes, had je geen mooier retail meubel van kunnen kopen voor een veelvoud van dat bedrag. En zelf bouwen betekend 100% naar eigen wens indelen, wat ook echt een hoop waard is.

FF wat anders.....waar heb je die leuke gebogen lampjes voor boven je rack spul gekocht?
 
FF wat anders.....waar heb je die leuke gebogen lampjes voor boven je rack spul gekocht?



Thanks, zelfbouw was inderdaad de enige optie (qua opstelling en cash!). Wat betreft het stof probleem: ik had alle onderdelen al op maat gezaagd en geschuurd (buiten, in de achtertuin). Dus wel honderd keer naar zolder op en neer, goed voor de benen :walker:.

Die lampjes komen bij IKEA vandaan. Ik weet niet of ze nog leverbaar zijn, want ik heb ze al effe.

Gr. Northie
 
woooooww... echt mooi hoor...

Hoe ben je begonnen hiermee? Heb je er ook een tekening van? of heb je het idee van een bestaande tafel?

Echt mooi!
 
woooooww... echt mooi hoor...

Hoe ben je begonnen hiermee? Heb je er ook een tekening van? of heb je het idee van een bestaande tafel?

Echt mooi!


Geen voorbeeld, geen tekening, alles uit het hoofd. Wel een idee hoe het moest worden door veel te googlen, maar niet echt een voorbeeld. Wilde eigenlijk alles voor m'n neus hebben, zeg maar een "controle-freak". Je komt dan wel eens voor verrassingen en moeilijkheden te staan, maar daar moet je creatief mee omgaan.
 
Echt mooi gedaan !!

Ben vanplan om ook een meubeltje te maken (of laten maken :d )
Enig advies ?

Groetjes,
Tommeken
 
Echt mooi gemaakt ja! Lijkt ook wel een beetje op mijn zelfbouw studio meubels. Alleen heb ik een hoekopstelling gemaakt, ik vind een toetsenbord, 2 controllers en muis recht onder de monitors net iets te veel van het goede.
 
Echt mooi gedaan !!

Ben vanplan om ook een meubeltje te maken (of laten maken :d )
Enig advies ?

Groetjes,
Tommeken

Advies? Niet echt Tommeken. Daar heb je natuurlijk niet veel aan. Het enige wat ik je mee kan geven is: maak iets waar je je lekker (sfeer, werkwijze etc.) bij voelt, dat bevordert je creativiteit. Geen gedwongen opstelling van je apparatuur, hou het simpel en overzichtelijk.
Succes ermee :okdan:

Gr. Northie
 
Back
Top