MC-909 ( usb voor win98 )

PDTT

Nieuwkomer
Lid sinds
4 januari 2003
Berichten
6
Locatie
Assen
Hallo luitjes,


Sinds een paar weken heb ik ook een MC-909... En op mijn zoektocht naar antwoorden kwam ik hier terecht ( logisch eigenlijk :) ).
Nu ik al wat aan het kloten ben, wil je toch ook je eigen samples gebruiken in de 909 en dat via USB ...
Moet kunnen toch ? ? ?
Aangezien ik windows 98 heb , werkt dat hele USB gebeuren niet, wat ik erg jammer vindt :confused: .
Nu staat er ergens in de manual dat je alleen USB kan gebruiken vanaf windows 2000..
Weet iemand of er drivers voor te vinden zijn of dat deze nog gaan komen voor windows 98.....??????

Trouwens ook raar dat roland deze niet ondersteund..!!! Gezien het feit dat meer dan 40% die de pc gebruiken als music tool op windows 98 draaien.. en respectievelijk ca 30% MAC dan blijft er nog ongever 30% over voor andere systemen...
Tja je kan niet alles hebben... maar dit vindt ik een zware tekortkoming van roland...

Grtzzz PDTT
 
Windows 98 ondersteunt geen USB??????? Hoe kom je daar nou bij???

Windows 98 Second Edition werkt gewoon met USB hoor..... wellicht heb je de First Edition nog..... dus ff naar SE upgraden en wholla!!!!

Good Luck

CP

:kimono:
 
Oh en welkom trouwens....

Stel je eens voor op het Forum.... wat je doet.... welke gear je hebt etc..... vinden we leuk.... 8D :D

CP
 
correct, win98SE ondersteunt USB..... de eerste win98 idd niet

Olaf
 
Re: MC-909 ( usb voor win98 )

Origineel geplaatst door PDTT
...Aangezien ik windows 98 heb , werkt dat hele USB gebeuren niet, wat ik erg jammer vindt :confused: .
ik ben zelf een USB onder 98SE gebruiker en heb een 4x USB kaartje van het merk Sweex... ik meen iets van 11 oiro ofzo...
klaar... 8)
 
Edoch wat schetst mijn verbazing...???
Allereerst bedankt voor de reacties..

Ik heb derhalve vergeten te vermedlen dat ik wel degelijk Windows 98 SE gebruik, ervanuit gaande iedereen die 98 gebruikt dan ook 98se gebruitk... Een kleien onvolkomenheid van mij ( ach ja .... ) 8o) ...

Maar goed om het verhaal compleet te maken over dat USB gebeuren..

Inderdaad als je in de 909 de functie USB selecteerd zie je inderdaad dat hij verbinding zoekt met de pc, en windows maakt dan de database gegevens aan. Echter nadat dit gebeurt doet windows nix met dit gegeven van de 909, en dus krijg je een disconnected op je 909 scherm...

Wat volgens juliie wel zou moeten werken, met mijn USB is verder ook nix aan de hand ( muis en pamtop ) werken dan ook prima op beide poorten van de USB connetectors..

Misschien verstandig om toch te upgraden naar WIN XP...??? =(

Grttzzz PDTT

Ps... CP ik zal me spoedig ff voorstellen op het forum.. :D ;)
 
win 98se win 98 en zelfs win95 (met de juiste updates) werkt usb.

maar heb je niet problemen met (eventuele drivers van roland zelf?
 
probeer in ieder geval ff de laatste USB update van MS voor win98SE te installeren....en heeft windows voor de MC909 misschien ook speciale roland drivers nodig?

Olaf
 
Zou kunnen dat er speciale drivers nodig zijn...
De 909 upload wel gegevens naar de pc, misschien dat deze zoeken naar componenten van win2000 en hoger..

Ik zal es ff bij roland zelf informeren.....

Het mag wel duidelijk zijn dat dit een kwalijke zaak is:( zomaar een grote gebruikersgroep buitensluiten.
Erg onbeleefd van Roland..!!!!! :confused: :D

Maar goed de story continues....
 
hey p...,

ik heb net de MC-909 gekocht en gebruik WIN XP en het USB-gedoe werkt perfect, zonder aanvullende drivers ofzo...gewoon inpluggen en voila. ik zou je aanraden om te upgraden ...(ook handig voor Cubase SX and the likes. ooit zal je moeten upgraden, anders eindig je met een soort 'atari') niet dat dat slecht is hoor*D

anyway, ben je voor de rest tevreden over je 'machine' ?

heb je ook getwijfeld/vergeleken met de RS7000
ik zou in ieder geval met jou m'n ervaringen uitwisselen...hoe ervaar jij de sequencer? kan je vergelijken met andere of ben je nieuw daarin. etc...


hoop van je te horen,
niels
 
Probleem opgelost...????


De MC-909 aansluiten via USB op windows98 / 98se kan waarschijnlijk niet. Omdat de 909 waarschijnlijk USB 2.0 gebruikt. ( misschien dat iemand daar meer van weet ... ???:) ).

Las net een stuk op www.microsoft.com

Over the past two years, Microsoft has been working with industry partners on the USB 2.0 project. We are pleased to announce that USB 2.0 drivers will be available for Microsoft® Windows® XP through Windows Update early in 2002. USB 2.0 driver support for Windows 2000 is still under development, and will be available later in the first quarter of 2002.

Microsoft will not provide USB 2.0 support for the Windows 9x platform or Windows NT® 4.0.


Kan wezen dat het daar allemaal mee te maken heeft..??

Als het zo is dan is het deit simpel, en rest je nog een oplossing voor nu dan en dat is upgraden naar een hoger windows versie... Of heel misschein wachten dat roland komt met oudere drivers voor USB 1.0 support..
Wie weer we wachten af.

Grtzz PDTT
 
lijkt me sterk dat ie USB2 gebruikt, dan zou het expliciet vermeld worden..dus gewoon USB1....

dusse nog maar een keer: heb je de laatste ServicePack en DirectX versie en USB patch/update voor Win98SE van MS gedownload en geinstalleerd? zo nee, doet dat eerst es......

heb je een manual bij de MC909? en een cd-rom? staat op een van beide iets van een driver voor USB gebruik of hoe je de Mc909 moet aansluiten en laten babbelen met je PC?

heb je andere USB apparaten wel goed werkend met je PC?

Olaf
 
pdtt,

ik kan wel met zekerheid zeggen dat de mc-909 NIET met USB2 is uitgerust. ik heb gewoon USB en het werkt wel. Het enige dat ik je verder kan zeggen is dat ik Win XP gebruik en USB1 en het werkt perfect...ik hoop dat je't in orde krijgt,

niels.
 
De MC 909 (USB) werkt NIET onder Windows 98SE. Upgraden is de boodschap !


Microsoft Windows Millennium Edition
Microsoft Windows 2000 Professional
Microsoft Windows XP Home Edition
Microsoft Windows XP Professional


Laat die 2000 en Me maar vallen en ga voor XP !
 
als het onder me werkt lijkt me dat hety ook wel onder 98 moet werken
 
Back
Top