ook nieuw

MadDonna

Juventus nieuwste fan
Lid sinds
8 juni 2006
Berichten
1.029
Locatie
Alkmaar
Hoi,

Ik ben dus nieuw hier. En ben al zoekende naar handleidingen voor de Yamaha DX-7 en de Roland JX-1 hier terecht gekomen. Iets over mijzelf.

Ik ben 41 jaar, nog maar net begonnen met het maken van muziek via computers en synthesizers. Ik speel wel al een behoorlijke tijd bas en akoestisch/ electrisch gitaar. Altijd metal gespeeld, nu van alles en nog wat, als ik het zelf maar leuk vind, in feite letterlijk alles, alleen mijn beperkte instrument kennis is mijn grens. Dus echte klassiek, helaas niet.

Midden jaren ' 80 op school muziekavond, ik zou met vriend Stairway to heaven spelen, hij op zijn synthesizer en ik op de gitaar. Komt hij met een Yamaha DX-7 (versie 1) aanlopen. Ik meteen verliefd. Dat was mijn eerste echte kennismaking met een synthesizer.

Mijn kennismaking met computers stamt ook uit die tijd. Eerst een Commodore 64 (eigenlijk was er als eerste een Phillips G7000, maar dat is echt een spelcomputer)
Als opvolger kwam er een Apple Macintosh ED, zo'n klein vierkant kastje, ik heb hem nog steeds. Daarna een Atari 1040 STe (er zat standaard midi op en ik had nog steeds een oog op de Yamaha DX-7), Atari Mega STe (maar nog steeds geen DX-7). En toen helaas de PC, wat een p**kke ding was dat, een 386 met windows 3.1 rampzalig. Gelukkig verbeterde dat wat met de komst van OS/2 (windows 95 heb ik overgeslagen, windows kwam pas bij mij met ME in zicht).

In een tijd dat ik volledig geassimileerd was in het pc gebeuren, ( ik gebruikte wel Linux en soms ook 2000/XP voor gamen) ben ik begonnen met het verzamelen van computers. Eerst weer een Atari STe en later ook Mac's en Amiga's. Ik heb nu zo'n beetje alle Atari's ((Mega) ST(f)(fm)(e), Falcon en TT) alle belangrijke Macintoshes, en een aantal Amiga's (500,1200 en 2000). Deze tekst schrijf ik op een Mac.

Op de Mac voor de lol iLife 5 geinstalleerd met Garageband. Ik was wel al bezig met eJay op de pc, maar daar miste ik toch het zelfmaken van allerlei dingen. En Garageband heeft die directe appeal om iets te doen, iets zelf te doen. Toen ik op zoek was naar een snellere processor voor mijn G4 400 liep ik tegen een........ Yamaha DX-7 aan. En wel voor 150,-- euri. Op eBay. Niemand had nog geboden en de veiling duurde nog maar een paar uur. Nu heb ik hem dus die Yamaha DX-7 wow, droom waarheid geworden. En wat is dat ding zwaar, vooral met een kist eromheen.
Phonic usb/midi kastje gekocht, aangesloten op de Mac en garageband opgestart. :D Me happy man.
Maar ja, een muziekinstrument is net als een tatoeage. Als je er eenmaal 1 hebt, dan volgen er meer. Dus via een gelukje aan een Roland JX-1 gekomen en sinds een weekje een Korg Poly 800.
En nu ben ik verslaafd. :lol:
Volgende week ga ik mijn DX-7 een keer aansluiten op mijn TT kijken of dat net zo gemakkelijk gaat als met Garageband.

Thnx voor het lezen. Oh en hier 1 van mijn eerste stukjes, waarbij ik de mogelijkheden test van een simpel aansluitstekker van Apple waarbij je je gitaar en basgitaar kunt aansluiten op de Apple, en dus ook niet vaudlooz, ik maak ook gebruik van de software gitaarversterker van Garageband. Het enige wat ik niet zelf gespeeld heb is/ zijn de drums, bas = Yamaha BB 350F fretloos, Gitaar = Fender Telecaster kopie, toetsen dus de Yamaha DX-7:

http://www.purplehorses.nl/Geluidenvanboven2.mp3

Marco (ja ben madonna fan, MadDonna is mijn Medal of Honor gamersid) en komt deze tekst je bekend voor ja hij staat ook op http://www.softsynthforum.nl.
 
Laatst gewijzigd:
Welle kome! :koffie: of :biertje: ?
 
Thanx allemaal. :D eeeh :koffie: of :biertje: nou eigenlijk geen van twëen, doe maar een Coca Cola Light
 
Welkom :biertje: (dit is traditie heb ik gister gelezen)

Goed verhaal, mp3 klinkt best goed helaas niet mijn stijl muziek :Z
 
Origineel geplaatst door cryptout
Goed verhaal, mp3 klinkt best goed helaas niet mijn stijl muziek :Z [/B]

Dank je en geen probleem hoor, het is mijn stijl ook niet. :dubbel: Ik heb namelijk geen stijl :dubbel: alhoewel ik wel van een stevig potje gitaarwerk hou. Ik zit net zo lief bij B.B. King als op Sensation of een kaalhoofden stamp stamp muziekavond. Als het maar met passie gemaakt wordt.
 
:biertje: welkom
 
Hoi
 

Attachments

  • cola.jpg
    cola.jpg
    2,5 KB · Bekeken: 109
Back
Top