V-box

vbox1.jpg


The V-Box is a compact VST/VSTi hardware playback module built for performance keyboard players and DJ's.
It is one little beast that can't be underestimated once loaded up with your favorite VST instrument and effect plug-ins.
Take your plug-ins on the road or into the studio and access them live without a computer.

list-price € 399,-
verkrijgbaar vanaf September

Laad dus ook bv. Reaktor vst met ensembles vanaf usb stick :okdan:
http://www.smproaudio.com/index.php?option=com_content&task=view&id=73

video:
http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=6283
 
Laatst gewijzigd:
Ik zou het niet kopen maar smp doet tegenwoordig wel erg toffe dingen als je het mij vraagt !
 
Erg interessant als er ook NI synths op draaien :)

Ik zou wel blij zijn met Massive of battery op een hardwarekastje :).
 
tis natuurlijk wel compact maar een goedkope pc heeft meer rekenkracht en kost minder
 
Een goedkope pc is niet specifiek voor het draaien van plugins en gaat dus minder efficient om met zijn rekenkracht aangezien er ook nog een zwaar os op draait. Dit os is waarschijnlijk alleen gericht op het draaien van vst plugins...

En ok mijn eigen pc kostte me maar 200euro inclusief monitor(pentium 4 2,4ghz, 2gig ram, 19 inch breedbeeld tft) maar dan nog is die nooit super stabiel op het podium...
 
Dit is inderdaad een mooi stukkie hardware. maar kan ie ook effecten plugins draaien?
Glitch is bijv wel erg funky via zo'n kastje.

Wat mij wel zorgen baart is de bediening. Niet alle opties in een vst zijn "leerbaar"
of aan te sturen met slechts een midi controller. (ik heb het niet over de useless
rack versie maar over de portable versie)

Een ander probleem is of ie een geregistreerd stuk software niet ziet als demo.
Veel plugins maken immers gebruik van het windows register of een hardware key.
 
Ben er ook bang voor dat ie niet goed om gaat met registratie van plugins... of ze moeten alsnog op een volwaardig os draaien(windows xp Embedded bijvoorbeeld)
 
Ben er ook bang voor dat ie niet goed om gaat met registratie van plugins... of ze moeten alsnog op een volwaardig os draaien(windows xp Embedded bijvoorbeeld)

alwaarna het ding aan stabiliteit en prestaties inboet

niet voor het een of ander maar je koopt voor 400 euro een pc zonder monitor (waarom zou je die nodig hebben?) met wel wat betere specs dan 2.4Ghz alwaarna je die via rdp en networking vst holders wel wat gavere dingen kan doen doen, maar idd voor live gebruik bijzonder ongeschikt, alwaarom mijn opmerking op mijn eigen opmerking vooraf: is wel compacter. doet verder geen afbreuk aan een native dsp die draagbaar is waarvoor dit toestel echt wel knap lijkt
 
Dit vind ik heel slim gedaan. Stel dat je in een 70's band speelt, kun je gewoon B4, Elektrik Piano en wellicht Moog Modular meenemen en klaar.

Eigenlijk zat ik hier al een tijdje op te wachten....

Of heb ik over het hoofd gezien dat dit al een tijdje mogelijk was? Ik verkeerde ooit in de veronderstelling dat Kore hetzelfde deed maar dat bleek een vergissing.
 
tis natuurlijk wel compact maar een goedkope pc heeft meer rekenkracht en kost minder

Misschien kaal maar met audio en midi interface wordt een pc meteen duurder. Bovendien heeft een pc mechanische onderdelen (Harddisk, fans etc) en die vbox niet. Ik vind het echt een koopje die v-box. Misshien geen bakken cpu power maar je draait inderdaad geen windows (en betaald dus ook niet voor een licentie), draait je plugins vanaf USB stick en ik zag in het filmpje dat ze zelfs iLok's enzo gaan supporten.

Echt goed over nagedacht en als ik het zo hoor VEEL universeler dan een product als de Receptor. Een stuk toegankelijker ook en uit dat filmpje merk je ook dat die beste man gewoon goed weet waar hij over praat.

Ben geen aanhanger van SM Pro oid maar dit vind ik toch echt ene heel net product van ze. Alleen doodzonde dat die kleinste versie geen audio ins heeft.
 
Ben er ook bang voor dat ie niet goed om gaat met registratie van plugins... of ze moeten alsnog op een volwaardig os draaien(windows xp Embedded bijvoorbeeld)

Volgens mij zegt de man in het filmpje dat ze o.a. ondersteuning leveren voor I-lok, ik neem dan aan dat het registreren geen problemen opleverd.
 
Een goedkope pc is niet specifiek voor het draaien van plugins en gaat dus minder efficient om met zijn rekenkracht aangezien er ook nog een zwaar os op draait. Dit os is waarschijnlijk alleen gericht op het draaien van vst plugins...

Ik weet dat het 'onmogelijk' is, maar eigenlijk zouden ze dus deze vst-OS op de markt moeten brengen voor een mooi prijsje; pc of laptop heb je al en gaan met die banaan. (OK ik weet dat de ondersteuning van alle varianten geluidskaarten, HD's en videokaarten de OS waarschijnlijk net zo lomp gaat maken als windows vista, maar ze zouden wel verschillende versies met alleen de drivers voor merk x of y kunnen maken...)
 
Ik weet dat het 'onmogelijk' is, maar eigenlijk zouden ze dus deze vst-OS op de markt moeten brengen voor een mooi prijsje; pc of laptop heb je al en gaan met die banaan. (OK ik weet dat de ondersteuning van alle varianten geluidskaarten, HD's en videokaarten de OS waarschijnlijk net zo lomp gaat maken als windows vista, maar ze zouden wel verschillende versies met alleen de drivers voor merk x of y kunnen maken...)

En gaan concurreren met hun eigen product? Dat zou echt de meest onzinnige actie ooit zijn van dit bedrijf. Hun troef is juist die software die blijkbaar op een standaard x86 architectuur loopt, dat gaan ze echt nooit los verkopen.
 
@Acidfever
Dat denk ik ook niet. Maar ze gaan het meer waarschijnlijk wel licensen aan andere hardware fabrikanten. Daar had hij het al over in het filmpje; er was interresse van andere fabrikanten. Deze technologie licensen kan ze behoorlijk wat geld opleveren.
 
Back
Top