Virus C probs... wie kan helpen?

MdJ

Stamgast
Lid sinds
18 juli 2002
Berichten
276
Locatie
Amsterdam
Hey mensen,

Heb een Virus C Desktop gekocht en aangesloten en nou heb ik een aantal kleine probleempjes... wie weet een oplossing?

1. Ik heb mijn Virus direct in mijn lexicon core 2 geluidskaart zitten (mengpaneel heeft het begeven), en gebruik ook halion en softsynths... bij het afspelen zit er een tijdsverschil tussen de twee (alles loopt dus geheel langs elkaar)... hoe los ik dit op (in Cubase SX).

2. Als ik een file van een nummer open en mn Virus op de goede MultiPatch zet, staat het volume van sommige patches hard, als ik dan de volumeschijf in Cubase SX een tikkie geef... verspringt ie opeens naar een stuk lager volume... is dit normaal?

3. Regelmatig hoor ik, als ik een compleet nummer afspeel, kleine glitches (alsof je een plaat afspeelt en die even een duwtje geeft... wijoooow - bij een string dan :erm: ) Hoe kan ik dit voorkomen?

4. Ik kan als ik m'n keyboard (welke ik gebruik om aan te sturen) tussen de virus en mn geluidskaart uithaal de automatie van effecten (cutoff etc) opnemen in Cubase... maar als ik bvb. de cutoff hiermee heb opgenomen, kan ik nergens deze automatie vinden... ook niet onder nr 42 ofzo... waar ie zou moeten zitten.

Helphelphelp... alle hulp is welkom...
 
Ik denk dat ik het daar maar even ga proberen dan... hier schiet het niet echt op helaas.
 
Re: Virus C probs... wie kan helpen?

Origineel geplaatst door MdJ

Heb een Virus C Desktop gekocht en aangesloten en nou heb ik een aantal kleine probleempjes... wie weet een oplossing?

1. Ik heb mijn Virus direct in mijn lexicon core 2 geluidskaart zitten (mengpaneel heeft het begeven), en gebruik ook halion en softsynths... bij het afspelen zit er een tijdsverschil tussen de twee (alles loopt dus geheel langs elkaar)... hoe los ik dit op (in Cubase SX).

Gebruikt de core kaart ASIO drivers?

2. Als ik een file van een nummer open en mn Virus op de goede MultiPatch zet, staat het volume van sommige patches hard, als ik dan de volumeschijf in Cubase SX een tikkie geef... verspringt ie opeens naar een stuk lager volume... is dit normaal?

Als je niet wilt dat Cubase het volume van het midi kanaal bepaald zet je "MidiVolume" op disable in het multi-edit menu in de virus, of je stelt het volume in in cubase.

3. Regelmatig hoor ik, als ik een compleet nummer afspeel, kleine glitches (alsof je een plaat afspeelt en die even een duwtje geeft... wijoooow - bij een string dan :erm: ) Hoe kan ik dit voorkomen?

Hmm...

4. Ik kan als ik m'n keyboard (welke ik gebruik om aan te sturen) tussen de virus en mn geluidskaart uithaal de automatie van effecten (cutoff etc) opnemen in Cubase... maar als ik bvb. de cutoff hiermee heb opgenomen, kan ik nergens deze automatie vinden... ook niet onder nr 42 ofzo... waar ie zou moeten zitten.

Het kan zijn dat je de automation hebt opgenomen als sysex i.p.v. als cc data -> zorg dat in de virus de "midilowpage" functie op controller staat en niet op sysex (wel weer terugzetten als je sysex wilt dumpen of laden natuurlijk).


Helphelphelp... alle hulp is welkom... [/B][/QUOTE]
 
1. Ik heb mijn Virus direct in mijn lexicon core 2 geluidskaart zitten (mengpaneel heeft het begeven), en gebruik ook halion en softsynths... bij het afspelen zit er een tijdsverschil tussen de twee (alles loopt dus geheel langs elkaar)... hoe los ik dit op (in Cubase SX).

wat knaller zei. asio drivers gebruiken. ik gebruikte eerste easi drivers en toen had ik dus precies hetzelfde. asio trekt allemaal gelijk.


3. Regelmatig hoor ik, als ik een compleet nummer afspeel, kleine glitches (alsof je een plaat afspeelt en die even een duwtje geeft... wijoooow - bij een string dan ) Hoe kan ik dit voorkomen?

ook dit komt waarschijnlijk doordat je geen asio drivers gebuikt. ik had het zelf met me nova. met de easi drivers van mijn kaart kreeg tie m niet helemaal gesynced. als ik bijv. een pad met een lfo erin ofzo of een arp op een patch erop zette en die dan liet syncen ging dat niet echt goed. tleek net of dat de nova er een beetje achter aan hobbelde en af en toe een duwtje kreeg.
 
Back
Top