Mc303 synchen met audiosoftware

Re: Mc303 synchen met audiosoftware

Origineel geplaatst door Steve303
Hallo,

Ik wil graag mijn mc303 synchen met mijn pc. (Rebirt of reason).
Dit lukt toch wel langs geen kanten want het loopt volledig uit de maat. Wie weet raad?

Kan de 303 MTC of MIDI clock uitsturen? Dan is dat de oplossing voor je probleem. Je laat hem een sync boodschap uitsturen, die Rebirth of Reason kan ontvangen (instellingen in de software). Als je de sequencer van de 303 start, kan de software mee gaan lopen.
 
Ik denk dat ik dit al heb geprobeerd! Vorige keer had ik men groovebox aangesloten en rebirth opgestart. Ik zag duidelijk op het indicatielampje dat rebirth midi signalen binnen kreeg van de groove. Toen ik de groovebox op play zette begon rebirth mee te lopen; en dit echt wel met een driedubbele beat. Dus echt wel niet synchroon!

Na de latency en zo proberen aan te passen bracht dit ook allemaal geen oplossing; het bleef maar niet synchroon lopen.

heeft er nog iemand een oplossing voor dit probleem?
 
Wat is een driedubbele beat? Kan je ajb je vraag duidelijk en precies formuleren?

Stond een van beide soms op de verkeerde maatsoort? (maw stonden beide wel op een vierkwartsmaat ingesteld?)
 
Lees eerst de handleiding van de groovebox, dan de help van Rebirth en kom dan aub iets duidelijker voor de dag met je vraag. Dan kan men ook zinnig antwoorden namelijk en wordt de thread niet bevuild.

Als je geen manual van de 303 hebt, wil ik het wel even voor je opzoeken.
 
Oké ff iets duidelijker:

De mc303 zou synchroon moeten lopen met rebirth.
Mijn midi keyboard stuurt data naar mijn geluidskaart (soundblaster audigy player -> zelfde chipset als de audigy 2 platinum). Van mijn geluidskaart wordt data gestuurd naar de groovebox (via midi in op groovebox). Ik heb al alle mogelijke combinaties van synch mode al geprobeerd (int, slave en remote) maar niks schijnt te werken.
Wil ik nau iets onmogelijks doen of is het iets anders...?

Met die 'drie'dubbelebaslijn bedoelde ik dus gewoon dat het echt geen reet in de maat loopt!

Wie weet raadt???

Oww, ja en de maatsoort stond goed!

Thx

Ps: Sorry voor de onduidelijke vraag maar ik had het ff lastig.
 
"Ik zag duidelijk op het indicatielampje dat rebirth midi signalen binnen kreeg van de groove."

Dat *kan* helemaal niet. Immers volgens jouw beschrijving heb je de out van de 303 niet met de PC verbonden.

"Toen ik de groovebox op play zette begon rebirth mee te lopen; en dit echt wel met een driedubbele beat. Dus echt wel niet synchroon!"

Het lijkt er dus eerder op dat je toch ergens een vervinding hebt gemaakt die je niet noemt. Afijn, WAT wil je nu syncen aan WAT? Wat je hier beschrijft klinkt als precies het tegenovergesteld als hetgeen je vraagt.
 
Het lampje van de rebirth input pinkte wanneer de out van mijn groovebox met de in van de geluidskaart was verbonden en omgekeerd. Ik had op dat moment even mijn keyboard afgekoppeld om het op deze manier te testen.

Omdat ik voorlopig maar enkel de midi uitgang van mijn geluidskaart vrij heb (in is bezet met keyboard) zou ik dus de mc303 willen syncroniseren aan rebirth.

Ik heb dit al geprobeerd door de mc303 op slave mode te zetten maar dat haald allemaal nix uit.
 
Je maakt het er niet makkelijker op door 2 verschillende situaties uit te leggen. Welke instellingen in Rebirth gebruik je? Welke versie heb je? Volgens mij kan rebirth helemaal niet een extern apparaat syncen.


heb je:
http://www.propellerheads.se/products/rebirth/frame.html
bezocht? Er staat daar een hele pagina over het syncen van rebirth maar niks over het syncen van exerne apparaten (wel DOOR externe sequencuers)

je kan ook altijd contact op nemen met:

Electric Sound B.V.
Radioweg 5
1324 KW Almere
Netherlands
Tel: 036 5460 024
Fax: 036 5460 029
propellerhead@electricsound.com

(deze mensen zijn de personen waar je, indirect, je software hebt gekocht, zij moeten je met je problemen helpen volgens propellorhead)
 
En wat was nu precies het probleem? Misschien dat anderen daar later wat aan hebben mochten ze via de search deze draad vinden...

En hopelijk koop je de mc909 niet alleen met de reden omdat je hem aan rebirth wil syncen, zou een beetje een radikal move zijn als je het mij vraagt. Lijkt me persoonlijk overigens een leuke bak hoor, zij het niet dat ik mijn zinnen op de mpc4000 heb gezet :)
 
Mc303 midi zuigt

Mc303 midi zuigt

Toen ik gisteren dien mc909 ben weesten gaan bezien in de keymusic in st niklaas vroeg ik ook ff direct wat uitleg over mijn mc303 en zijn midi probleempjes.
De kerel antwoorde eerlijk en direct en zij dat de midi functies (voor synchen) een ramp zijn bij de mc303. Hij zij dat er wel software bestond om dit goed te laten verlopen maar die draaide enkel onder win95 en win98.
Omdat ik hier verder geen werk meer wil van maken van maken ga ik gewoon overstappen op een mc909.

Dus bij deze:

Mc303 van roland te koop met handleiding in ringmap. (biedt maar met PB'tje). Het beest is gekenmerkt door een 'acid :)' die zich acher Mc-303 bevindt.
 
Re: Mc303 midi zuigt

Re: Mc303 midi zuigt

Origineel geplaatst door Steve303
Toen ik gisteren dien mc909 ben weesten gaan bezien in de keymusic in st niklaas vroeg ik ook ff direct wat uitleg over mijn mc303 en zijn midi probleempjes.
De kerel antwoorde eerlijk en direct en zij dat de midi functies (voor synchen) een ramp zijn bij de mc303. Hij zij dat er wel software bestond om dit goed te laten verlopen maar die draaide enkel onder win95 en win98.
Omdat ik hier verder geen werk meer wil van maken van maken ga ik gewoon overstappen op een mc909.

Dus bij deze:

Mc303 van roland te koop met handleiding in ringmap. (biedt maar met PB'tje). Het beest is gekenmerkt door een 'acid :)' die zich acher Mc-303 bevindt.

Nou, die meneer heeft je dan mooi voor gelogen en je honderden euros uit de zak geklopt. De 303 syncen heeft nog nooit grote problemen opgeleverd, laat staan dat zoiets met software verholpen kan worden en dat het draaien van deze (niet bestaande) software met de versie van Windows te maken zou hebben.

Maar goed, veel plezier met je nieuwe aankoop.
 
Hoe moet je dit probleem verhelpen.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Maar ik heb geen geld voor een mc909
Iemand?
 
Ik heb in reason een mixer en een sampler1 met een bas sample.
En ik heb een kick sample in sampler 2.
Ik heb de kick op kanaal 10 en de bas op kanaal 1.
Als ik de mc303 op play zet, gaat het nummer lopen.
Maar helemaal niet synchroon, hij wisselt van tempo, en er vallen soms stiltes die er niet horen.
De instellingen zijn volgens mij goed want
met Softsynths loopt alles wel goed synchroon.
Maar met reason flipt ie?
Hoe kan dit?
 
Origineel geplaatst door jopjoey
De instellingen zijn volgens mij goed want
met Softsynths loopt alles wel goed synchroon.

Hoezo synchroon? Bedoel je niet dat je die softsynths via midi aanstuurt, de noten dus.....???? :confused:
 
Back
Top