Je laatste 3 aankopen??

Na 16 jaar de soldeerbout toch maar weer eens opgewarmd had me zo voorgenomen geen diy project meer aan te gaan wegens tijd gebrek maar ja..
van Midipy net binnengekregen:
de Seq4+ de Loopa en de Matrix bijna gelijk van Mouser een hele doos vol componenten kan ik dit weekend gelijk beginnen.
20230309_114350.jpg
 
  • TC Electronic M5000 (volledig uitgebouwd)
  • TC Electronic TC2290 (volledig uitgebouwd)
  • Dynacord SRS 56 (volledig ingebouwd (in originele bijhorende Dynacord flightcase))
:)
 
- ThorpyFX Field Marshal (Big Cheese "2.0")
- ThorpyFX Bunker (Brown Source "2.0")
- Soma Ether
 
Oeee nice!
Ja, wel een apart ding weer van onze Vlad. Echt grappig en ook wel betoverend hoe ogenschijnlijk geluidsloze objecten ineens zendbakens van jewelste blijken te zijn - het gepiep van een monitor, het geknetter van een lamp, de ruis uit het stopcontact, morse-achtig gepiep uit de huistelefoon, fluitende stroomkabels. Bak effecten erop en het is textures breien als een baas, en ook zeker muzikaal bruikbaar (sommige geluiden zijn vrijwel tonaal, en ritmisch is er veel te doen met beweging of in/uitschakelen van apparatuur). Kinderen vonden het ook geweldig, die grote ogen als ze ineens de lamp kunnen 'horen'.

Vind de prijs wel wat hoog voor wat je krijgt, het is een plastic hokje ter grootte van een pak kaarten dat niet al te degelijk aanvoelt en de schroeven tappen in plastic ipv metaal. En die moeten er wel elke keer uit bij batterijen vervangen (al schijnen 2 AAA batterijen 300 uur of langer mee te gaan). Met een klein PCB'tje en 2 draaiwielen erin voor signaal amp en output volume. Het is niet de tankstaal kwaliteit van een Pulsar-23 of Cosmos.
 
tenzij t scam is, (denk van niet want mail adres klopt) kreeg je voor 60 euro excl VAT en shipping een Ether als je een gele draagtas kocht bij Soma, er gratis bij. Was promo op FB en men vroeg of t de mkI was, nee, bleek de MKII

Nu ik toch jullie aandacht heb, ik kocht net wat kabels en 2 laptop dinges van 5 euro bij Ikea om gear onder hoek te zetten. En nog wat tape (R2R) maar dat is n kadootje (niet vertellen hé)

Scherm­afbeelding 2023-03-13 om 21.08.21.png
 
Laatst gewijzigd:
Ja, wel een apart ding weer van onze Vlad. Echt grappig en ook wel betoverend hoe ogenschijnlijk geluidsloze objecten ineens zendbakens van jewelste blijken te zijn - het gepiep van een monitor, het geknetter van een lamp, de ruis uit het stopcontact, morse-achtig gepiep uit de huistelefoon, fluitende stroomkabels. Bak effecten erop en het is textures breien als een baas, en ook zeker muzikaal bruikbaar (sommige geluiden zijn vrijwel tonaal, en ritmisch is er veel te doen met beweging of in/uitschakelen van apparatuur). Kinderen vonden het ook geweldig, die grote ogen als ze ineens de lamp kunnen 'horen'.

Vind de prijs wel wat hoog voor wat je krijgt, het is een plastic hokje ter grootte van een pak kaarten dat niet al te degelijk aanvoelt en de schroeven tappen in plastic ipv metaal. En die moeten er wel elke keer uit bij batterijen vervangen (al schijnen 2 AAA batterijen 300 uur of langer mee te gaan). Met een klein PCB'tje en 2 draaiwielen erin voor signaal amp en output volume. Het is niet de tankstaal kwaliteit van een Pulsar-23 of Cosmos.
Ja heel tof hoe heel de wereld op eens te horen is, vooral voor kids heel bijzonder idd.

Dat plastic was ik al wel een beetje bang voor, maar wel erg vervelend dat je de batterijen niet fatsoenlijk lan vervangen zonder de schroeven uit het plastic te draaien. Zal de eerste leren vast goed gaan, maar na een paar jaar wordt het plastic toch wat broos.

Ik wacht op de terra en dan hopen dat die betaalbaar wordt. Lijkt me een zeer bijzondere bak.
 
Ik wacht op de terra en dan hopen dat die betaalbaar wordt. Lijkt me een zeer bijzondere bak.
Demo van Sonic State was tof, ben wel benieuwd. Het zijn toch bijzondere dingen die ze maken. De Pulsar-23 is ook echt totaal anders dan welke drumbak (of wat voor andere synth dan ook eigenlijk) die ik ooit onder handen heb gehad. Hij kan lekker meebeuken op een MIDI track in je DAW, maar als je gaat patchen en met de performance mogelijkheden op het ding zelf gaat lopen klooien is het een waanzinnig expressief percussie/drone ding.
 
Buit van Vintage Guitar Show Veenendaal:
- Tweetal onbebestemde rockshirts van bands die ik niet ken en/of tours waar ik niet bij was voor weinig
- ThorpyFX Peacekeeper
- Boss Harmonist PS-6
 
Laatst gewijzigd:
Die heb ik ooit wel gelezen ja, maar da's echt al heel wat jaren en hersencellen geleden.
 
Tsja, dat is wat Soma doet he. Ik vond het een erg indrukwekkend boek toen ik het has las voor mijn leeslijst, samen met 1984 (het was toen 1980). Vormend voor dit provinciaaltje. De docent Engels, Harry Loof, zo'n bullebak die vast thuis door z'n vrouw geslagen werd, net als in de film van Pink Floyd, was niet zo onder de indruk. Die was bij Chaucer, Shakespeare en de romantics blijven hangen en had aan al die nieuwlichterij geen boodschap, er werd tijdens het mondeling examen niet over gesproken.
 
Ik vond hem ook goed, maar hij is minder blijven hangen dan 1984. Die heb ik ook nog een paar keer extra gelezen, BNW niet. Ira Levin (van o.a. Rosemary's Baby en A Kiss before Dying) had ook wel een aardig boek in het thema die wat minder bekend is, This Perfect Day.

Misschien moet @ProgHead een boekendraadje starten.
 
Laatst gewijzigd:
Endorphin.es Ghost
Alesis Midiverb4
Roland T-8

Laatste 2 zijn al even hier, maar dat maakt nog geen 3.
Kinderen vonden het ook geweldig, die grote ogen als ze ineens de lamp kunnen 'horen'.

Hier wil m'n dochter het apparaatje juist meenemen naar het bos.
Mannetjes in de bomen luisteren. Het apparaat vangt bij bomen namelijk nog wel eens radio op.
 
Back
Top