Novation Supernova II (keyboard)

lostvampire

Nieuwkomer
Lid sinds
9 januari 2008
Berichten
2
Hoi,

Ik heb nu al weer een tijdje de Novation Supernova II. Ik vind het een prachtig instrument, maar nu heb ik sinds een half jaar last van de audio output:

- ruis, gekraak
- alleen links geluid

Ik baal hier echt van. Heeft iemand ook dit probleem of weet iemand hoe dit probleem is te verhelpen?

Alvast bedankt!!!
 
Dit is een bekend probleem van de Supernova II's. Ik neem aan dat als je het geluid naar een andere output stuurt (niet de main outs) het probleem weg is? Volgens een Tech van Novation zou het kunnen liggen aan een condensator in het Digitaal-analoog conversie gedeelte van de outputs. Dit zijn piepkleine dingetjes, niet iets om zelf te vervangen. Ik heb mijn Supernova II rack met hetzelfde euvel bij een reparateur staan. Ik hou je op de hoogte.
 
Klopt! Als ik het geluid stuur naar de andere outputs heb ik idd gewoon geluid. Jammer is alleen dat deze alleen in performance mode gebruikt kunnen worden. Ben benieuwd naar de oplossing.
 
Hoi Lostvampire en Vinnieq,

ik heb EXACT hetzelfde probleem met mijn Supernova 2 keyboard. Het linkerkanaal van zowel de headphones uitgang en master uitgang kraakt en valt soms weg. Heb er sinds enkele maanden last van en het lijkt steeds erger te worden.

Wil hem binnenkort laten repareren bij Music Service Center.

Wat zijn voor jullie de kosten van reparatie geweest?
 
Ik heb m'n Supernova II Rack nog niet terug, hij schijnt wel klaar te zijn (condensatoren vervangen, lastig te verkrijgen types). De reparateur meldt dat hij tot nu toe geen gekraak gehoord heeft.
 
Even afgaande op je eerste post, staat die unit al minstens 4 maanden bij een reparateur?

Zal iig bij het ter reparatie stellen even aangeven dat het probleem waarschijnlijk ligt bij condensatoren in de DAC.

Dank voor de snelle reply :)
 
Yep, de goede man had het nogal druk met verhuizing en opdrachten, dat is nu zo'n beetje voorbij. Het is misschien wel verstandig om het door 'm te laten uitvoeren. Hij weet nu hoe het moet en hoe -ie aan onderdelen kan komen. Stuur me anders emailtje dan kan ik de mail die ik van Novation had gekregen doorsturen. Daarin staat gedetailleerd aangegeven wat er vervangen moet worden
 
Back
Top