Cirris 4391 DAC chip voor Supernova II

conso

You can call me Toledo
Lid sinds
20 februari 2003
Berichten
4.465
Locatie
Amsterdam
Mijn Novation Supernova II heeft last van de bekende kraak op de main outputs. Om dat op te lossen moet de Cirris DAC 4391 KZ vervangen worden. Tot een paar jaar geleden deed ETS Service in Nieuw Vennep dit, maar die zijn gestopt met het servicen van Novation gear.

Wanneer ik een nieuwe DAC heb kan ik met de synth en de chip naar een reparateur terecht die SMD kan solderen. Nu kan ik alleen Chinese exemplaren van de DAC vinden, en dat blijken nogal eens niet werkende brollen te zijn. Daar heb ik geen zin in.

Iemand een idee welke betrouwbare onderdelenshops deze DAC kunnen leveren? Het gaat dus om een Cirris DAC 4391 KZ, of een Cirris DAC 4391 AKZZ (de verbeterde opvolger.)

:okdan:
 
Cirrus heeft nieuwere DACs die de oudere vervangen, ik heb laatst nog een SOIC package gekocht.
Als je synth ook SOIC heeft, en niet nog kleiner, dan moet je die nu gaan kopen als ze nog niet uitverkocht zijn bij Mouser,
SOIC gaat er uit, binnenkort alleen nog maar nog kleinere verpakkingen te krijgen.
Bekijk of de pinout hetzelfde is en je hebt grote kans dat het werkt,
anders stuur je Cirrus zelf een mailtje of dat die omwisselbaar is met een nieuwere.
Als het DIP is heb je een probleem, die bestaan niet meer.
 
Ja wat staat er nog meer : ze vervangen ze door nog kleinere chips.
Daarom moet je snel zijn als je SOIC hebt, die zijn nu nog de laatsten van te koop.

Ik heb geen idee wat SOIC is, en of die in de Supernova II zitten. Ik ga eens kijken of ik dat kan uitvogelen. Dank!
 
Back
Top