Vosken
Stamgast
Het zal allemaal wel, maar ik ga mijn 19" rekje niet uit elkaar draaien om te gaan kijken
Maarre deze discussie ging toch over In ear systemen???
Maarre deze discussie ging toch over In ear systemen???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Daar zal het wel op neerkomen ja, er zit geen enkele DI tussen. De keyboards heb ik aangesloten met 4 Jack/XLRkabels.
De uitgangen van de submixer naar het stageblok is gewoon XLR.
en van het stageblok naar de FOH is multikabel
Zelf prefereer ik toch een goed draadloos systeem. Zo heb je optimale bewegingsvrijheid. Ik werk zelf al jaren met een IEM 300 setje van Sennheiser, en afgezien van het batterijgebruik (1 repetitie en optreden met 1 blokje van 9v) kan ik hier niks van zeggen. geen storing of dat soort dingen. De nieuwere G2 schijnt wat zuiniger te zijn en op penlites te werken.
Zelf gebruik ik gewoon een mixertje (gewoon simpel behringer dingetje tweedehands te krijgen voor 30 euro) daar prik je monitor signaal van de monitor tafel in. Vervolgens pak je de link outs van de DI's waar je Synth in zijn gegaan en die doe je ook in het mixertje.
Nu kan je zelf bepalen hoe hard het totaal volume op je oortjes wordt en kan je ook nog eens de verhouding van monitor signaal en 'de rest' bepalen zondar dat dit gevolgen heeft voor de FOH-mix.
waar je wel even op moet letten is dat je op je monitor mix alleen maar de rest hebt zitten en geen eigen toetsen want die regel je zelf al en anders komt die dubbel binnen!
Ik zie alleen maar strepen in de agenda :S
Die limiter is niet om het signaal af te knijpen van je toetsen, maar bedoeld om je oren te sparen!
je zet de limiter ook niet op de uitgang van je toetsen, maar tussen je eigen submixer en in ear versterker
Het signaal dat je uitstuurt naar de zaal heeft hiermee niks te maken, die gaat rechtstreeks naar de zaaltafel.
My bet...Wat betreft de routing van het signaal: als je in de eerder posts leest, kun je zien dat ik het precies zo doe.
Ja deed ik vroeger ook maar dan merk je snel dat geluiden toch zachter staan dan je denkt en dat ze over een PA en in een zaalmix wegvallen. Komt ook vaak genoeg voor dat de mensen die je afmixen minder affiniteit hebben met wat je doet en dus maar wat aanmodderen qua mix. Vooral ook persoonlijke muziek smaak speelt hierin een rol (een engineer die alleen maar heavy metal luistert zet de gitaren vaker toch wat harder dan de toetsen) omdat dat een referentiepunt kan zijn voor ze.En wat betreft Patches maken: ik doe dit gewoon op mijn gehoor, een Db meter is mooi, maar werkt niet helemaal zoals jij bedoelt, ieder geluid heeft zn eigen karakter waardoor de beleving van het geluid anders wordt: een lage toon op 100 db is (voor mij) minder irritant aan de oren dan een hoge toon van 100 db.