In Ear Systeem

Oordopjes

Oordopjes

Ik zou gaan voor de betaalbare optie van goede oordopjes
proplugs_oordoppenPUNTcom.jpg


en daarbij een half open koptelefoon gebruiken. De synth zet je over de koptelefoon en de rest van de muziek blijft je ook gewoon horen. De oordopjes zorgen er voor dat alles goed blijft klinken maar wel voldoende gedempt wordt zodat je zonder koppijn weer naar huis kunt :okdan:

Het voordeel is dat je de oordopjes dan ook in kunt doen bij concert bezoek en dat is met een in ear gezien de prijs een minder slimme actie 8~
 
Beste Schizofronic,

Ik ben al ruime tijd voorzien van een In Ear systeem. Ik heb een Shure gekocht (de eerste generatie) en bevalt mij prima! Ik heb mijn Roland versterker verkocht en heb nu ook nog mooie Ultimate Ears Pro Tri 10 (3 weg oordopjes :D).

Het In Ear bevalt mij prima (mits ik een goed signaal terug krijg met de totale mix). Ik zet mijn eigen mix er over en mix dat ietsje harder uit.

Heel relext spelen, zelf het volume bepalen, en meteen gehoorbescherming ;)
 
Eh slipperman, je functie binnen de groep, ... bij mijn weten sta je als keyboard speler in functie van de band en de band niet in functie van jou... het is pas knap lullig als je Van Halen, of Emmerson Lake and palmer of deep purple gaat spelen en je dan er niet doorkomt als keyboardspeler... dan begint het gezeik weer met die geluidstech :D
 
Hoi Nakken7

Ik heb geen ervaring met dat systeem. Ik heb ervaring met Sennheiser, ik ben er erg tevreden over alleen zijn het wel duurdere systemen.

Ik heb wel veel negatieve berichten gehoord over goedkopere merken.
 
Ja, die sennheiser lijkt me inderdaad prima. Ik zoek een goedkope oplossing, voor de hoeveelheid optredens die wij doen zijn we geen dure set waard.

Moet er wel even bij vermelden dat mijn vraag is gericht op ervaringen met de zender en ontvanger en niet op de bijgeleverde oortjes.

Ik heb namelijk goede sennheiser in ear oortjes, waar ik erg tevreden mee ben.
 
Ik doelde ook met mijn antwoord op het ontvangst e.d.

Heb gehoord bij de goedkopere setjes dat je soms problemen hebt met een wegvallend signaal en een klein bereik hebt (kwa afstand).
 
Ik doelde ook met mijn antwoord op het ontvangst e.d.

Heb gehoord bij de goedkopere setjes dat je soms problemen hebt met een wegvallend signaal en een klein bereik hebt (kwa afstand).

Ik vond een enkele reviuew in het Duits, die aardig positief was, maar dat ging ook nog over de vooranger, de mei 100 ipv de mei 1000.

Dus hopelijk heeft iemand hier ervaring met het ding.
 
Zelf gebruik ik gewoon een mixertje (gewoon simpel behringer dingetje tweedehands te krijgen voor 30 euro) daar prik je monitor signaal van de monitor tafel in. Vervolgens pak je de link outs van de DI's waar je Synth in zijn gegaan en die doe je ook in het mixertje.
Nu kan je zelf bepalen hoe hard het totaal volume op je oortjes wordt en kan je ook nog eens de verhouding van monitor signaal en 'de rest' bepalen zondar dat dit gevolgen heeft voor de FOH-mix.
binnen!

Oude threat maar erg interessant. Mijn vraag is: als je dit zo doet als Helmert hierboven beschrijft, kan je dus niet zelf als toetsenist bijvoorbeeld een beetje extra gitaar en iets minder lead vocals erin mixen. Bestaan dat soort systemen ook? Zal wel in de papieren lopen, maar ben toch benieuwd.
 
Beste Ruubje,

Ik ben ondertussen al ruime tijd voorzien van een IN EAR systeem.

Ik ben voor de Sennheiser gegaan (een wat ouder systeem omdat dat spul erg prijzig is) maar bevalt super goed.

In de tussentijd heb ook custom made in ears laten aanmeten van het merk Ultimate Ears PRO 5.

Ben er super blij mij en nooit spijt gehad om over te stappen. Ik kan het iedere toetsenist aanraden die live speelt (al is het alleen maar voor het mooie stereobeeld dat je krijgt).
 
Maar wat betreft jouw vraag Laandodeman,

er kunnen aparte mixes gemaakt worden voor elk bandlid (afhankelijk van de mengtafel hoeveel aparte kanalen voor de monitor mixes zijn).

Ik neem vaak een totaal mix (zaalmix) en meng mijn eigen toetsen hier harder en stereo over :)
 
Back
Top