In ear oordoppen

MvD

Ouwe rot
Lid sinds
28 oktober 2005
Berichten
613
Locatie
's Heerenberg
Beste medemuzikanten,

Ik ben enige tijd in het bezit van een Wireless IEM systeem van Sennheiser waar ik bijzonder blij mee ben. Ik heb mijn Roland KC-350 vaarwel gezegd omdat ik al genoeg keyboard zooi mee moet slepen :p

Anyway , om even to the point te komen , ik heb op dit moment Shure E2C's maar deze heb ik een beetje gemollesteerd (kabeltje tussen de autodeur gekomen) en ze zijn gewoon zwaar overleden.

Ik ben niet echt super tevreden over die Shure's geweest, ik miste een beetje mooie warme bass en ik vond ze ook niet echt pratisch om in te doen.

Ik wil nieuwe kopen en mijn ogen zijn op een 3 tal in ears gevallen :

- Ultimate Ears Super.fi 5 Pro
- Ultimate Ears Super.fi 5
- Ultimate Ears Super.fi 3 Studio

(andere goede alternatieven zijn ook welkom).

Ik wil deze gebruiken uiteraard on stage maar ook voor mijn mp3speler en laptop.

Wie o wie kan mij advieseren?

Ik wil max 170 euro uitgeven.

(ps. ik wist niet precies waar ik dit topic moest plaatsen, so correct me if I'm wrong)
 
Ik heb de SF5 Pro en ik kan ze zeker aanraden. Of ze nu persé meer bass hebben dan de Shures weet ik niet, eigenlijk. Maar netter en gedetailleerder (door het hele frequentiegebied, dus ook het laag) dan de Shures vind ik ze zeker wel (heb ook EC2's en SCL2's gehad van Shure). Ze zitten verder best fijn omdat het laatste stukje van de kabel van een soort buigbaar metaal gemaakt is, wat achter je oorschelp haakt. Ze nemen in de schelp wat minder ruimte in, maar steken daardoor wel iets verder uit.

Of ze nou better zitten... het zit vooral anders, maar dat houd je altijd met in-ears, zeker als je ze niet op maat laat maken. Maar ik vond de EC2's ook prima zitten, eigenlijk, en als je even doorhebt hoe je ze in moet doen wil het best. Maar de UE's zijn iets traditioneler, gaan niet zo diep in je oor heb ik het idee, dus misschien dat je dat fijner vind. Ik heb alleen wel dat ik altijd even de buigbare deeltjes bij moet buigen, want ze verbuigen vrij gauw als je ze oprolt of in het doosje stopt. Beetje vergelijkbaar met de kraag of de mouwen van je jas rechttrekken, daar zou ik het mee vergelijken qua irritatiefactor :) Het systeem voorkomt wel dat je last hebt van het gewicht van de kabel of wanneer je ergens achterhaakt (tot op zekere hoogte natuurlijk want als er genoeg kracht achter zit vliegen ze natuurlijk alsnog uit), wat ik wel een voordeel vind t.o.v. de Shures.

Je zou kunnen overwegen om voor de EB uitvoering te gaan, die zou meer laag moeten hebben. Ik heb dat bewust niet gedaan omdat ik het "Sony-syndroom" wou vermijden en liever een wat eerlijkere sound op m'n oren heb in plaats van kunstmatig aangedikte bassen, bovendien dempen de EB's minder en daar ben ik op het podium nogal afhankelijk van. Ik heb de EB's nooit ingehad dus ik kan niet zeggen hoe ze klinken t.o.v. de SF5 Pro. De EB is wel een paar tientjes goedkoper.
 
Thnx Thegroove voor je info.

Ik zit toch enorm te twijfelen tussen de Studio 3 en de 5 Pro. Het prijsverschil tussen deze 2 is 100 euro. Ik heb de SF 10 ook gezien voor 266 (voor deze oordoppen een zeer scherpe prijs).

Ik vind de keuze nog bijzonder moeilijk. Het nadeel is gewoon dat je die dingen niet van te voren kan horen,,,, Dus als je van te voren wilt weten of je geen miskoop doet moet je toch afgaan op reviews...
 
De geluidskwaliteit van Ultimate Ears zit echt wel snor. Ik gebruik nu anderhalf jaar een setje UE11pro's naar meer dan volle tevredenheid en als ik het er voor over zou hebben, zou ik blind de SF10 kopen voor bij m'n iPod.
 
DML thnx voor je info.

Is het trouwens het overwegen waard om ipv de UE Super FI 3 Studio de UE Super FI 10 triple te nemen?

Ik wil ze ook onstage gaan gebruiken met optredens enzo :)
 
DML thnx voor je info.

Is het trouwens het overwegen waard om ipv de UE Super FI 3 Studio de UE Super FI 10 triple te nemen?

Ik wil ze ook onstage gaan gebruiken met optredens enzo :)

Ik ken de klankkarakteristiek (mooi Scabble woord:D) van die types niet, heb zelf een setje UE11Pro's en waar ik nog blijer van word: Variphone ES3's! Echt 3-wegs systeem zo gedefinieerd. Gebruik ik inmiddels ook thuis. Moet wel zeggen dat ik alleen met oortjes speel als het echt moet of handiger is, liever wedges maar toch...als het dan moet dan maar goed.

Ik zou gaan voor het beste wat je kan kopen voor binnen het budget dat je gedachte hebt, helemaal voor onstage gebruik. Je gaat je namelijk snel storen aan 'slechte' weergave, irritante pieken, te weinig definitie of sloppig laag enz...liever even wachten, iets erbij sparen en voor iets gaan waar je echt blij van wordt
 
De UE11pro is ook 3-weg, echter met dubbele laagdrivers. Onze bassist speelt ook met ES3's en is daar ook razend enthousiast over.

Verder sluit ik me bij Manu aan. Spaar liever door voor echt iets goeds. Echt, als je eenmaal het geluid van goede in-ears hebt gehoord, dan klinken die Shure EC2's als een natte (kartonnen) doos.
 
De UE11pro is ook 3-weg, echter met dubbele laagdrivers. Onze bassist speelt ook met ES3's en is daar ook razend enthousiast over.

Verder sluit ik me bij Manu aan. Spaar liever door voor echt iets goeds. Echt, als je eenmaal het geluid van goede in-ears hebt gehoord, dan klinken die Shure EC2's als een natte (kartonnen) doos.

Yep I know, ES3 heeft losse voor laag mid & hoog
Het is veel geld, maar je krijgt er veel voor terug
 
Thnx allemaal voor de feedback!

Ik heb geen prijs kunnen ontdekken van de ES3's , denk dat deze een heel stuk hoger zullen liggen dan mijn wenselijke IEM : de UE Triple 10

Ik ga deze bestellen bij Thomann zodra ze weer op voorraad zijn...
 
Ik heb geen prijs kunnen ontdekken van de ES3's , denk dat deze een heel stuk hoger zullen liggen dan mijn wenselijke IEM : de UE Triple 10

Ja, is wel een andere prijsklasse...de ES3's liggen ongeveer op 1100/1150,- incl BTW voor een setje
 
Dat is inderdaad een groot verschil hehe

Nou ik ga dan voor de UE ik denk dat dat zeker wel een goede verbetering is ten opzichte van de Shures die ik nu heb...
 
Thnx :D,,, ik zal nog wel ff posten wanneer ik ze ontvangen hebt en beluisterd hebt :D

(zal rond de 25e ofzo zijn)
 
Back
Top