Cubase SX & Reason & Rebirth Rewire probleem

Krafty808

Stamgast
Lid sinds
3 november 2002
Berichten
211
Locatie
Gelderland
Poeh... ben net nieuw hierzo, maar zit meteen met een probleem...

Ik will graag Cubase SX, Reason & Rebirth tegelijk laten draaien, maar zodra ik eerst SX heb opgestart en
daarna Reason krijg ik een melding dat Reason Rewire slave is, met andere woorden zodra ik daarna Rebirth
opstart, the Rebirth niet meer via Rewire tegelijk met SX en Reason kan laten draaien.

Heeft iemand hier een oplossing voor wat ik fout doe ?

Alvast bedankt ! :)

krafty808
 
Je kunt Rebirth ook als slave van Cubase SX gebruiken, en niet als Reason slave. Een slave kan nl. geen host zijn. (logisch?)
 
Je hebt in SX ook rebirth geactiveerd? Vast wel, maar toch.. ? :)

Welkom trouwens..
 

Attachments

  • rewire.jpg
    rewire.jpg
    43,5 KB · Bekeken: 77
raar..je moet wel meerdere programmas tegelijk via rewire kunnen gebruiken...wat voor melding komt er van rebirth?

Olaf
 
en wat is de volgorde van installeren? daar zat ook iets in volgens mij.. dan zou er een .dll worden overschreven
 
Ik geloof dat de volgorde van het openen van de programma's belangrijk was.
Dus eerst reason/rebirth en dan cubase

grtz
 
Origineel geplaatst door DJ Stimpy
Ik geloof dat de volgorde van het openen van de programma's belangrijk was.
Dus eerst reason/rebirth en dan cubase

grtz

hehe, dus niet.. eerst cubase, rewire kanalen per app selecteren en dan reason en rebirth opstarten, anders werkt het noooooit..
 
Ik heb dus deze volgorde aangehouden...
1. Cubase SX
2. Reason, zodra ik m'n zelfgemaakt Reason file open met de melding dat de Rebirth device uitgeschakeld wordt
en dus Reason Rewire slave is.
3. Rebirth, open dan m'n rebirth song die bij de Reason song tegelijk moet draaien

Dit laatste lukt dus niet, want Rewire staat op slave. Uiteraard heb ik in SX wel all outputs aangevinkt zoals eerder
in een printscreen is aangegeven.

Als ik in SX of Reason of Rebirth op play druk, dan start alles wel, ik hoor ook reason en rebirth tegelijk, maar
niet meer insync. Rebirth draait dus onafhankelijk van Reason en / of SX.

De geeft ie dus ook al aan als ik REason opstart en zegt dat Reason Rewire slave is, waarschijnlijk kun je maar 1
master (zal SX dan wel zijn) en 1 slave (Reason), maar een derde niet ?!.. althans zo is wat de praktijk uitwijst.

Ik heb uiteraard andere volgordes uitgeprobeerd, maar dan werkt het helemaal niet, dus op zich heb ik het idee
dat de volgorde wel klopt.

pffff. sorry voor het hele verhaal.. ik hoop dat jullie hier nog iets mee kunnen...

het zou dus mooi zijn dat wat ik in Reason samen met Rebirth heb gemaakt, nog in SX de rest van m'n nummer
kan maken...

alvast bedankt iedereen voor jullie reactie van voorheen en misschien nog wat ik hierboven heb geschreven...

Groet
Krafty808 (mega Kraftwerk fan :)
 
Je moet Rebirth ook een slave van Cubase maken. Dan loopt hij in sync en kun je de verschillende kanalen ook mixen.

Maar zoals anderen al aanduiden, Rebirth moet wel kunnen worden aangezet in Cubase. Dat heeft weer met de volgorde van installatie te maken. Of gewoon even de registry hacken. (als je zoals ik te lui bent Rebirth opnieuw te installeren) Dus Rebirth opnieuw installeren.
 
Thanks :)
Klasse ik ga dit proberen... eens kijken of dit lukt, al moet ik zeggen dat ik helaas een te grote
leek ben om de registry te hacken.

Maar op zich ben ik het gewend om programma's te installeren en te de-installeren...

Ik vindt het niet eens erg om alles opnieuw te installeren... ik neem aan dat dit dan de volgorde is ?

installatie-volgorde:
1.) Cubase SX
2.) Rebirth
3.) Reason

Is dit OK ?
 
Ja
 
Back
Top