Cubase SX 3 'serious problem has occurred'

The Nutralizer

Ingeburgerd
Lid sinds
12 oktober 2007
Berichten
31
Locatie
Sneek
Ik heb even een vraag.
Gisteravond heb ik een hele boel plugins geinstalleert. Na het installeren wou ik weer verder in Cubase, met mijn nieuwe plugins. Ik startte Cubase op en laade mijn project in. Na het inladen kreeg ik in een keer deze melding:

Fout

A serious problem has occurred: Please try to save your project under another name and then restart Cubasesx3.exe. If this problem persists please contact the Steinberg Technical Support with a description of what you do to create this problem, and the created file CProgram Files\Steinberg\Cubase SX 3\Cubasesx3.LOG.

Click 'OK' to be informed about further occureces of serious problems, or 'Cancel' to suppress these warnings in case of cascadings warnings!

Wie weet hoe dit zomaar kan en hoe ik het kan verhelpen?

Alvast bedankt :biertje:

Ewout
 
miss een foute plug-in ertussen zitten?

zou ze allemaal verwijderen en dan opnieuw proberen. vervolgens een voor een weer installeren en kijken wanneer het probleem zich weer voor doet. dan weet je welke plug "bad" is...
 
Krijg deze fout ook wel eens als ik met een project bezig ben. Zal idd te maken hebben met een foute plug. De vraag is welke aangezien deze foutmelding sporadisch verschijnt.
 
Volgens mij zijn het allemaal foute plugins.
 
Wat is een foute plug-in? De Hazelizer voor die echte Jordaansound?
 
Nee, dat sowieso niet, de dongle staat gewoon aan.

Ik heb alle plugins verwijderd en opnieuw geinstalleert. Dit met een tijdelijk effect van 10 tellen. Hij wou niet gaan afspelen dus opnieuw gestart en geladen en 'ja hoor' kreeg dezelfde foutmelding weer. Is het een idee om mijn audio mapje van Cubase op een andere schijf te zetten? In plaats van de C naar de D en dan Cubase opnieuw installeren. En dan het mapje weer naar de C plaatsen? Zodat ook mijn mixersettings bewaard blijven, volgens mij gaat dat niet op. Dan zou ik misschien mijn local settings moeten proberen te saven.

Iemand een idee/bevestiging?
 
Volgens mij is het niet zo ernstig...gewoon doen wat de melding zegt : ff saven onder een andere naam...het heeft volgens mij gewoon er mee te maken dat je Cubase teveel wijzigingen in 1 keer krijgt,daar kan het programma niet zo goed tegen...

Mocht het probleem zich blijven voordoen dan is er wat anders aan de hand...kan van alles zijn,van slecht geheugen tot verouderde drivers van geluidskaart...
 
Zal ik dan wel even proberen.

Maar ook vreemd is dat ik een nieuwe geluidskaart heb gekocht een M-Audio Audiophile 2496. Ik heb toen ASIO4ALL en de drivers geinstalleerd maar als hij dan Cubase start gaat hij naar mijn sync-informatie zoeken. Dan geeft hij een melding dat de test geen positieve uitslag heeft en dat de huidige setup geen positieve uitslag geeft. Dit heb ik sinds ik deze geluidskaart heb geinstalleerd. Ik heb gewoon de goede drivers geinstalleert.

Maar goed, laat ik eerst even kijken naar die foutmelding.
 
Je hoeft toch niet alle plugins te de-installeren?

Gewoon de directory naam waar de plugins instaan even veranderen is voldoende...
 
Dione bedankt voor je reactie maar het saven heeft niet geholpen =(

Het kan dus misschien aan mijn geluidskaart liggen maar lijkt mij heel sterk. Het kan ook niet aan mijn computer liggen want ik heb net een nieuwe samengesteld (Quadcore Q6600, 2 GB DDR2, Asus moederbord). Dat moet voldoende zijn.
 
Je heb waarschijnlijk de buffer instellingen niet goed staan van je kaart..

simpele test:

disable je geluidskaart in windows en ga cubase in..

groot kans dat ie dan niet crashed mocht dit idd zo lopen moet je dus ff je buffer instellingen veranderen

heb t zelfde gehad met mijn konnekt, precies dezelfde fout en ook mijn sync info was niet goed..
toen ik mn buffer instellingen verandere liep cubase weer zo stabiel als je je kan wensen :)
 
Ok, ik heb rechts in op mijn tabblad een icoontje van mijn M-Audio geluidskaart moet ik die disablen?
 
nee gewoon ff in je windows apparaten beheer in configuratie scherm

maar verander eerst de buffer size eens totdat je sync info klopt
dit is waarschijnlijk je probleem ..

wil t dan nog niet, kijk dan ook ff in control panel van cubase of cubase wel de juiste asio drivers gebruikt, mocht cubase blijven crashen voordat je hier bij kan disable dan ff je kaart
meestal reset cubase dan die settings zodat je t later hopelijk wel goed kan zetten of alweer goed staat als je cubase weer in gaat met je kaart

ik ken je kaart niet maar via dat icoontje waar je t over had kun je misschien bij de settings van je kaart waar je buffer instellingen ziet staan?
anders ff kijken in je start menu of er een config tooltje tussen staat voor je kaart
 
resonance thanx voor je comment maar ik ben nogal een noob :D ik zie spraak, geluid, geluidsapparaten maar daar kan ik nergens buffer size invoeren of zit ik sowieso al helemaal fout?
 
heb je ook ergens een config tooltje voor dat asio4all? was ff vergeten dat je die drivers heb gebruikt ipv je originele ..

misschien sowieso een goed idee om gewoon je originele te gebruiken.. zo slecht zijn die toch niet?
 
config tooltje? hmm ik heb de drivers van M-Audio geinstalleerd en daarna nog de ASIO ...
 
Back
Top