Foutmelding in Cubase direct na het laden van een project!

The Nutralizer

Ingeburgerd
Lid sinds
12 oktober 2007
Berichten
31
Locatie
Sneek
Ik kamp al een lange tijd met een foutmelding in Cubase SX3, voor de meesten is hij wel bekend, namelijk:
Fout

A serious problem has occurred: Please try to save your project under another name and then restart Cubasesx3.exe. If this problem persists please contact the Steinberg Technical Support with a description of what you do to create this problem, and the created file :C\Program Files\Steinberg\Cubase SX 3\Cubasesx3.LOG.

Click 'OK' to be informed about further occureces of serious problems, or 'Cancel' to suppress these warnings in case of cascadings warnings!

Deze foutmelding kom ik tegen als Cubase het even te zwaar krijgt.
Dit is niet zozeer een probleem, want zoals de foutmelding al zegt, kun je het project onder een andere naam opslaan en ben je er weer vanaf.

Maar, na een herinstallatie van Windows XP, zette ik Cubase er weer opnieuw op.
Ik had alle VST(i)'s en de driver van de geluidskaart (M-Audio Audiophile 2496) weer netjes geïnstalleerd en opende één van mijn projecten.
Tot mijn verbazing kreeg ik meteen na het laden van het project, de bovenstaande foutmelding.
Cubase liep vast en na 5 min. was de taak eindelijk beëindigt.
Ik startte Cubase opnieuw op en ik dook, zonder een project te laden, de 'Device Setup' in.
Hoppa, meteen weer dezelfde foutmelding! Ondanks dat heb ik toch verschillende drivers geselecteerd en wat instellingen proberen te veranderen, dit mocht niet baten.
Eén keer kreeg ik het voor elkaar mijn project te laden en af te spelen zonder foutmelding. Ik sloot toen het project af, laadde een ander project en kreeg weer de beruchte foutmelding. Toen heb ik Cubase en (alleen de hoognodige) VST(i)'s weer opnieuw geïnstalleerd, ook dit zonder succes.
Zelf ben ik niet zo technisch, maar als het eenmaal werkt, dan red ik me wel.
Zou het misschien aan de geluidskaart-instellingen liggen? Ik kan me niet meer herinneren hoe deze instellingen voor de herinstallatie van Windows waren. Wel weet ik dat ik ongeveer hetzelfde probleem als nu had. Het is alleen heel stom dat ik de oplossing niet meer weet.
Zou het anders iets kunnen zijn met de Audio Bussen, verrotte VST(i)('s), verkeerde driver?
Ik zou het eigenlijk niet weten...

Ik hoop daarom dat iemand mij serieus kan helpen. ;)


Alvast bedankt! :biertje:
 
ccCleaner effe runnen? http://www.ccleaner.com/ Checkt voor fouten in de registry. Ik had ook ooit wat vaags, dat deed het voor mij.

Kan ook een klote VST zijn die het doet.

En als je al voorheen het probleem had met de geluidskaart, dan kan je bijna wel raden dat dit weer het geval is na heinstallatie. Gooi je sample buffer eens omhoog (hoogste).

Een aanrader als je ooit je computer "up and running" hebt is om een image te maken van je HD. Dat werkt goed.
 
Back
Top