Cubase SX 3 'serious problem has occurred'

gooi die asio4all er eerst eens af dan, sowieso 2 drivers installeren voor dezelfde kaart is al vragen om problemen

uninstall gewoon ff alles nu om er zeker van te zijn dat alles weer zo goed als clean is .. install daarna je m-audio drivers en probeer cubase nog eens

krijg je weer een sync error ga dan buffer instellingen veranderen (moet echt wel ergens te vinden zijn lijkt me) begin eens op 1024 met je buffer size

als t niet via je kaart kan probeer t dan eens vanuit cubase check dan ook gelijk of de juiste asio driver ingesteld staat..
 
zet t eens op 1024 en doe de sync test als ie slaagt kun je misschien nog lager (ff weer de sync test doen)
 
ik heb ehm 896 samples gezet en die test is nu geslaagd alleen na het inladen krijg ik meteen weer dat probleem met serious problem has occured...:confused:
 
heb je nu 1 driver of nog steeds beide drivers? en staat de asio driver in cubase goed?
 
ik zit nu op het laagste: 64 samples...de test komt er niet voor dus hij pakt ehm. Alleen nog steeds dat serious problem bla bla..dat er voorkomt na het inladen :stupid
 
disable dan ff je kaart.. in aparaten beheer en ga daarna in cubase die opties bij langs die ik noemde als t goed is crashed cubase niet doet t dat nog steeds weet ik t ook niet meer :)

waarschijnlijk zijn de opties voor je kaart niet aanwezig dan.. maar kijken hoe t stond en t evt. uitzetten kan geen kwaad.. daarna kaart weer enablen en cubase opstarten
 
die m-audio disablen? ja sorry ik ben een noob..:P Er staat in het m-audio nergenms een disable knopje wel een exit knop die doen? kan je het iets uitgebreider vertellen, please...

alvast bedankt voor de moeite..
 
ff naar configuratie scherm gaan van je windows, dan naar aparaten beheer (onder systeem eigenschappen) en dan je m-audio opzoeken en ff uitzetten .. zodat er een rood kruisje ofzo bij komt
 
jij hebt denk ik een andere windows, maar ik heb ehm nu uitgeschakeld...en dan nu cubase starten?
 
yep .. laat ff weten of ie nu wel of niet crashed.. en check die asio instellingen in cubase en verander evt. ook hier buffer size
 
hij crasht niet meer!!!!! maar heb nu geen geluid..=(
 
probleem ligt dan iig aan je geluidskaart instellingen of drivers..

check dan nu ff wat ik eerder noemde .. en enable daarna de geluidskaart weer en ga cubase weer in :)

mocht ie dan weer crashen probeer dan eens oudere drivers voor je kaart..
 
het is toch best wel logisch dat ie geen geluidskaart vind als die uitgeschakeld is...8)

moet ik ehm nu weer enablen? en vanaf dat ene buffer size naar beneden gaan? ik ben bang dat ie dan weer hetzelfde doet..
 
laat buffer size eerst maar ff staan en probeer eerst cubase ff stabiel te krijgen :)

kaart weer enablen en dan nog eens cubase in
 
ik schakelde mijn kaart weer in en ja hoor cubase gaf die fout weer aan...mis. moet ik asio eraf halen...
 
heb je dat nog steeds niet gedaan? ... zucht
 
ik heb asio verwijderd maar leverde niks op, zelfde probleem ik kan nu ook niet bij mijn m-audio settings, ik denk dat ik die ff re-install..
 
Back
Top