Midex 8 hapert

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Veracocha12

Ingeburgerd
Lid sinds
22 augustus 2002
Berichten
34
Ik heb een Indigo 2 aangesloten op de Midex 8, wanneer ik één midi track in Cubase gebruik waar 1/32 noten in voorkomen begint de boel te haperen. Als ik de Indigo op de midi uitgang van m'n geluidskaart aansluit werkt het wel goed. Alle kabels zijn goed verbonden. Iemand een oplossing?

Ik werk met een AMD Duron 800, 128Mb Ram, Windows XP, Soundblaster Live Platinum (beetje oud, maar wordt vervangen zodra ik weer geld heb, in september ofzo :()
 
ja, maar dat helpt niet, het is meer een "timing" probleem, hij doet het normaal, dan gaat hij heel even iets langzamer, dan weer normaal, enz.
 
Heeft hij het ooit wel goed gedaan dan?

Maar eh.
Drivers? Instellingen van de drivers?

Als het je USB is dan kun je nog een andere poort proberen. Als je USB dan nog k*t werkt dan is misschien een PCI kaart met USB/Firewire wel handig. Gewoon dedicated USB voor je midex8 en geen wazig moederbord die wellicht een rotte USB implementatie heeft.

In de tussentijd zou ik hem gewoon aan de poort hangen die wel goed werkt. :)
 
Voor zover ik weet heb ik alles goed ingesteld, als ik Cubase start doet hij het aan het begin gewoon goed, maar na een tijdje werken treden de haperingen op. Heb hem nu net op een andere USB port gezet + de drivers opnieuw geïnstalleerd, hij werkt nu goed, maar heb geen tijd om te kijken of bij wat langer gebruik de haperingen terug komen, zal het vanavond/morgen wel ff melden. Iig bedankt voor de tips.
 
cubase had toch al niet zo een strakke timing??

wellicht werkt het misschien, ik ken de midex niet..
ik had met mijn unitor8 ook zoiets als probleem. Na de firmaware via midi bestand te hebben geupdate werkte die prima..

tis maar een tip ;)
 
Heeft die Indigo een gecombineerde out/thru poort? Op de site van Access hebben ze het over een 'soft thru'. Als dat is wat ik denk dat het is, dan zou dat het verklaren; als hij de thru informatie weer doorstuurt naar buiten heb je 'n midi-loop en dan krijg je idd. timing fluctuaties, dubbele noten, 'hangers' en andere ongein. Die thru zou je in de Indigo dus softwarematig, 'global' moeten kunnen uitzetten.

Wat gebeurt er als je de kabel midi out Indigo -> midi in Midex even loshaalt en dan die 32e noten weer afspeelt?
 
eerst ging het goed, maar toen ik een halion track toevoegde begon hij weer te haperen. Ook wanneer ik hem weer verwijderde werd het nog niet strak afgespeeld. De Indigo heeft overigens gewoon een aparte midi-thru port. Heb ook al de laatste drivers geinstalleerd. Iemand nog tips?
 
Origineel geplaatst door Veracocha12
De Indigo heeft overigens gewoon een aparte midi-thru port.

Hmm. da's eigenlijk logisch op zo'n sjieke bak. Maar wat is dan dat 'soft thru' waar ze 't op hun site over hebben? dat zou ik toch ff uitzoeken. Heb je 't probeem ook met andere modules?
 
yep, bij m'n CS6x heeft hij hetzelfde probleem. Als ik Cubase opstart doet hij het, totdat ik er een 2e part bij doe, ookal wordt dat deel niet via de midex verwerkt.

edit: ik gebruik trouwens Cubase VST 5.0 (SX werkt niet echt lekker op m'n systeem) en heb ook Cubase al opnieuw geinstalleerd.
 
bedankt voor de diagnose, nu het medicijn nog :eureka:

Klopt trouwens dat het aan Cubase ligt, nu ik goed kijk zie ik dat dat witte ding dat aangeeft waar hij met afspelen is (heb geen idee hoe het heet) ook af en toe hapert...
 
Cubase VST 32/5.0

Hier een screen, ik bedoel die witte balk die nu bijna bij de 3 is:
 

Attachments

  • cubase.jpg
    cubase.jpg
    123,5 KB · Bekeken: 95
Wat ik zo vreemd vind is dat hij volgens jouw wel via de soundblaster werkt en via de midex niet.

Is het ook niet iets met sysex of zo? Dat je megaveel aftertouch of zoiets hebt.
 
Probleem opgelost. Heb ff (nouja, ben 1,5 uur bezig geweest) de Cubase.net fora grondig doorzocht en vond uiteindelijk de oplossing. Bij de midex 8 drivers zitten 2 setup delen, 1 voor de driver zelf en 1 voor het updaten van een bepaalde dll. Ik had die 2e dus niet uitgevoerd, hetgeen dit probleem veroorzaakte.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top