Varierende Hardstyle Bassdrum

Ik had even een vraag. Ik heb Sylenth 1 nu al een geruime tijd, alleen nu heb ik iets meegemaakt wat ik nog niet eerder heb gehad.

Ik had een kick gemaakt met een kraak uit Sylenth 1, en nu opende ik het project opnieuw en nu is de kraak anders.
Toen sloot ik het project af en starte hem weer opnieuw op en toen was het weer goed.
Maar nu opende ik hem net weer en toen was het probleem weer hetzelfde en nu krijg ik hem niet meer goed.

Misschien dat iemand me hier mee kan helpen.

Groeten Rick
 
Ik had even een vraag. Ik heb Sylenth 1 nu al een geruime tijd, alleen nu heb ik iets meegemaakt wat ik nog niet eerder heb gehad.

Ik had een kick gemaakt met een kraak uit Sylenth 1, en nu opende ik het project opnieuw en nu is de kraak anders.
Toen sloot ik het project af en starte hem weer opnieuw op en toen was het weer goed.
Maar nu opende ik hem net weer en toen was het probleem weer hetzelfde en nu krijg ik hem niet meer goed.

Misschien dat iemand me hier mee kan helpen.

Groeten Rick

Ik heb hetzelfde probleem met Sylenth1, zowel met oudere versies als de nieuwste versie. Ik vind het een erg goede plugin maar vanwege deze problemen gebruik ik hem nauwelijks meer. Ik heb dus helaas geen gouden tip voor je die het oplost, volgens mij is het gewoon een bug in Sylenth :erm: Wel is het raar dat sommige mensen hier geen last van schijnen te hebben.
 
uhm , nee ik heb daar geen problemen mee .. :D

Mischien opslaan als Preset ?
 
Laatst gewijzigd:
vreemd..

Ik heb wel eens dat hij idd een raar geluid geeft oid maar dan druk ik een aantal keer op stop en dat verhelpt het meestal wel.

Kijk eens naar je audio instellingen, misschien heeft het iets te maken met asio? Buffer settings? of idd misschien even de preset opslaan (als je hem weer opnieuw hebt gemaakt:engel:)
 
probeer t is met de vanguard, en dan de bassline geluiden.
kloot een beetje met de adsr voor dat mooie diepe laag.
gooi de filrterbank 2 eronder zet m op chorus en kies dan filter 1 en 2 zet die op lp3 0db.
dat geeft net iets meer boost aan t laag.
zet je eq een beetje open in je mixer.
dan pak en nog een keer de vanguard en weer een bassline, alleen nu een andere.
tweek een beetje met de adsr gooi er een beetje dostortion onder,1 die je per band kan instellen, zoals quadrafuzz.
deze heb je voor t mid en hoog, geen laag.
want deze geeft die speciale sound aan je geheel.
dit is wat ik heb gecreeerd door deze stappen in acht te nemen.

ik hoop dat je dr wat aan hebt, t is geen headhunters of zo, maar t geeft wel dat lage in je kick en dat zonder moeilijke samples, de punch is trouwens gewoon een een sample

http://www.speedyshare.com/933423468.html

melodie is uit mn nieuwe track Now!
 
Laatst gewijzigd:
Vette melo!, de kick vind ik dan alleen wat minder; ik hoor bijna geen punch. En volgens mij pitch je de eerste 4 maten niet helemaal zuiver (denk ik?)
Het laag daarentegen zit wel snor. :okdan:

das lekker :) Thanks for je comment:okdan:

hier nog 1 :P
 

Attachments

  • Kanuzo ___.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 46
lekkere kick, maar hij drukt de synth zachter.. dat is heel jammer. Je hebt dus één van de 2 te hard staan. Heb je toevallig een limiter op je eindmix?

nope, alleen een soundgoodizer

mischien is ie zo beter ?
 

Attachments

  • Kanuzo ___.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 38
Laatst gewijzigd:
nope, alleen een soundgoodizer

mischien is ie zo beter ?

Soundgoodizer is een limiter, compressor en EQ, er zijn 4 verschillende presets waar je uit kunt kiezen.

Dus, jep, je hebt een limiter erop staan :) Ik gebruik het liefst geen soundgoodizer, maar aparte limiter, compressor en EQ.

Kijk eens of het helpt.

Je bent trouwens goed op weg man, eindelijk dat laag dat niet meer overheerst, stukken beter! Nu nog een wat hardere klap.
 
Soundgoodizer is een limiter, compressor en EQ, er zijn 4 verschillende presets waar je uit kunt kiezen.

Dus, jep, je hebt een limiter erop staan :) Ik gebruik het liefst geen soundgoodizer, maar aparte limiter, compressor en EQ.

Kijk eens of het helpt.

Je bent trouwens goed op weg man, eindelijk dat laag dat niet meer overheerst, stukken beter! Nu nog een wat hardere klap.


Thanks Purn:okdan:
 
Nou, de hele dag dit hele topic doorgelezen vanaf post 1, had ik nog niet eerder gedaan :D
Leuk om te horen dat iedereen steeds een stuk verder komt en beter wordt :mega:

Ik ben zelf ook maar eens aan de slag gegaan. Om het mijzelf moeilijker te maken was mijn doel om alles binnen Reason 4 te doen, in één combinator file, handzaam en alles onder één toets.
 

Attachments

  • HardStilo_test01.mp3
    630,9 KB · Bekeken: 39
  • HardStilo_test02.mp3
    203,2 KB · Bekeken: 53
ik vind het een beetje jumpstyle, maar ik heb geprobeerd om die kick enigszins na te maken van biosweapon. Hij is natuurlijk niet 100% hetzelfde, maar dat kan ook niet, tenzij je gaat samplen.

Sub=hydra
kraak=sylenth1 met kamelenvet
punch= een clap met 909kicksample en hoop effects, heb ik al ooit gemaakt en als sample opgeslagen.

Hoi,

Ik wil me nu voornamelijk richten op de (sylenth) kraak voordat ik de sub en punch wil proberen. Ik heb Sylenth aangeschaft dus kan aan de slag :okdan:
zou je een tip kunnen geven over camelphat? welke settings moet ik op letten?
 
Nou, de hele dag dit hele topic doorgelezen vanaf post 1, had ik nog niet eerder gedaan :D
Leuk om te horen dat iedereen steeds een stuk verder komt en beter wordt :mega:

Ik ben zelf ook maar eens aan de slag gegaan. Om het mijzelf moeilijker te maken was mijn doel om alles binnen Reason 4 te doen, in één combinator file, handzaam en alles onder één toets.

Je hebt wel een mooie punch vind ik, maar de bass sluit niet echt aan, of wil je juist alles apart laten horen?

Wat ik bijv. altijd bij siebzehn hoor, dan laat hij de aparte delen horen, dan denk ik, hmm, dat moet nog met heel lang tweaken een keer lukken... Maar als hij het bij elkaar laat horen klinkt het toch als 1 mooi geheel. Dat heb ik zelf nog nooit kunnen bereiken.

Hoi,

Ik wil me nu voornamelijk richten op de (sylenth) kraak voordat ik de sub en punch wil proberen. Ik heb Sylenth aangeschaft dus kan aan de slag :okdan:
zou je een tip kunnen geven over camelphat? welke settings moet ik op letten?

Ik zet altijd alles uit, behalve distortion, mm filter en master :)

Ik heb er een aantal gemaakt, waarbij ik telkens de kraak varieer. Aan het eind hoor je de kraak.

Naar mijn mening iets minder distortion (of juist meer, zodat het gaat interfereren, maar de bedoeling is hetzelfde), dat het iets minder gaat kraken. Wat vinden jullie?
 

Attachments

  • kick_124.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 45
  • kick_124_kraak_02.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 38
  • kick_124_kraak_03.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 50
  • kick_124_kraak_04.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 52
oja, Siebzehn, heb je hier alleen camelphat als insert of ook nog andere plugins?

Zo te horen gebruikt hij ook nog andere.
Reeverb of Delay, misschien een extra distortion (ohmicide?), EQ.
 
Back
Top