Varierende Hardstyle Bassdrum

Geprobeerd na te maken ,

Dat gedoe met dat de bass overneemt daar heb je volkomen gelijk mee.
ik probeer daar eght hard aan te werken
 
Geprobeerd na te maken ,

Dat gedoe met dat de bass overneemt daar heb je volkomen gelijk mee.
ik probeer daar eght hard aan te werken

Zorg dat er niks clipt , dan zou het nrml gezien geen probleem mogen zijn.;)
 
Ik ga hem natuurlijk niet helemaal voorkouwen, ik ga je een geluid laten horen hoe de kick preset klinkt zonder effecten van eq, camelphat, ander dist en ander gespuis..

dat hoeft ook niet.
als ik het goed begrijp bestaat deze kick uit 3 onderdelen toch? punch (bewerkte sample), sublaag (hydra) en kraak (sylenth1 met camelphat)

zou je kunnen aangeven welke effecten je per onderdeel hebt gebruikt? dan kan ik dat proberen
 
van samples leer ik niets. van instellingen etc wel

Gooi em is door een analyzer , dan jouw kick.
Weet je meteen welke frequenties jouwe mist/teveel heeft.

Die instellingen zal je grotendeels zelf moeten ontdekken. Een tip hier en daar zal je wel krijgen van de mensen hier op het forum. Maar that's it!

Laat jouw kicks gewoon horen!;)
 
Gooi em is door een analyzer , dan jouw kick.
Weet je meteen welke frequenties jouwe mist/teveel heeft.

Die instellingen zal je grotendeels zelf moeten ontdekken. Een tip hier en daar zal je wel krijgen van de mensen hier op het forum. Maar that's it!

Laat jouw kicks gewoon horen!;)

door zoiets bedoel je?
http://www.bluecataudio.com/Products/Product_FreqAnalyst/

ik zal zsm wat kick creaties laten horen! bedankt.
 
Ik heb net Sylenth1 nieuw (dure vst trouwens, zat te slapen, had niet opgelet dat het excl btw was, maar goed...), beetje aan de knopjes lopen draaien en dit is mijn eerste try...

Sub: 3xOSC
Kraak: Sylenth1
Punch: Eigen sample
Tok: Junglist

Trouwens, valt bij jullie ook de sub weg vanaf 0:02 ~ 0:03 ?
Als ik het spectrum bekijk is het laag dan juist meer aanwezig, dus ik gok dat mijn sub het nu definitief heeft opgegeven (liep al langer te sputteren).

Any feedback?
 

Attachments

  • kick_121_spacer.mp3
    499 KB · Bekeken: 40
Trouwens, valt bij jullie ook de sub weg vanaf 0:02 ~ 0:03 ?
Als ik het spectrum bekijk is het laag dan juist meer aanwezig, dus ik gok dat mijn sub het nu definitief heeft opgegeven (liep al langer te sputteren).

Any feedback?

mooie kraak man! :) ik heb er zelf verder geen last van dat het laag wegvalt bij 0:02-0:03.. denk wel dat de melo iets harder mag en de punch iets zachter, maar de kraak is wel nice vind ik
 
mooie kraak man! :) ik heb er zelf verder geen last van dat het laag wegvalt bij 0:02-0:03.. denk wel dat de melo iets harder mag en de punch iets zachter, maar de kraak is wel nice vind ik

Dankje!

Ik heb je comments verwerkt, 2 verschillende punches, edit2 past beter vind ik. En de synth klinkt nog een beetje dof, maarja, ik heb sylenth1 nog niet zo lang! Komt wel :D

Ik hoor zelf nog ergens overlap in de kick trouwens, maar geen idee waar het vandaan komt, ga ik nog achteraan!
 

Attachments

  • kick_121_edit.mp3
    499 KB · Bekeken: 57
  • kick_121_edit_edit2.mp3
    996 KB · Bekeken: 38
Dankje!

Ik heb je comments verwerkt, 2 verschillende punches, edit2 past beter vind ik. En de synth klinkt nog een beetje dof, maarja, ik heb sylenth1 nog niet zo lang! Komt wel :D

Ik hoor zelf nog ergens overlap in de kick trouwens, maar geen idee waar het vandaan komt, ga ik nog achteraan!

Ik vind edit2 ook het beste! Stuk beter dan die je eerst had geupload, ook qua volume verhoudingen. Ik denk wel dat je punch misschien nog beter kan, het klinkt alsof je microtonic/junglist/een andere softsynth hebt gebruikt voor je punch?
 
Ik vind edit2 ook het beste! Stuk beter dan die je eerst had geupload, ook qua volume verhoudingen. Ik denk wel dat je punch misschien nog beter kan, het klinkt alsof je microtonic/junglist/een andere softsynth hebt gebruikt voor je punch?

Junglist indeed, wat raad jij aan dan?
Het moet bij mij nu nog meer 1 geheel gaan klinken...
 
Junglist indeed, wat raad jij aan dan?
Het moet bij mij nu nog meer 1 geheel gaan klinken...

Ik vind het persoonlijk nooit mooi als je in een punch teveel microtonic/junglist terughoort, in de attack is het vaak meer een 'klik' dan echt een punch. Ik werk zelf liever met kicksamples om punch uit te maken, maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn hoor. Zoek een sample die geschikt is (het meest bekende maar ook teveel gebruikte voorbeeld hiervan is natuurlijk hardkick10.wav) en door middel van timestretchen en layeren kun je een mooie punch maken. Zet er ook een transient op zodat ie flink klapt ;)
 
Wat doe ik nou verkeerd met die kraak?:D
Trekt op niks , al zeg ik het zelf.:engel:
 

Attachments

  • wtf-wtf-wtf.mp3
    287,8 KB · Bekeken: 39
Back
Top